Chodzi o to, ze jak poszukasz dobrze po wszystkich forach zwiazanych z 40 czy to xj40.com czy jag-lovers to liczbe awarii skrzyni biegow da sie policzyc na palcach jednej reki z okolo 200tys tematów z problemami, to samo z silnikiem. Znam tylko 3 przypadki powaznego uszkodzenia silnika przy normalnym uzytkowaniu w 40.
Rozumiem gdyby to byl inny model, gdzie te awarie sa zdecydowanie czestsze, ale w przypadku 40 i zreszta wszystkich innych modeli aut z tá skrzynia ZF, to jej awaryjnosc jest praktycznie zadna i zazwyczaj pierwotna usterka nie jest nawet w samej skrzyni. Na xj40.com jest ostatnio temat skrzyni gdzie wlasciciel dwa razy ja remontowal a po roku czasu i calkiem sporej fortunie wydanej na naprawy wyszlo ze problemem byla wiazka przewodow miedzy skrzynia a ecu.
Jest to zwykla kalkulacja, ile kosztuje auto/awaryjnosc skrzyni/przebieg, tymbardziej ze, tak jak mowilem koszt remontu to podobno 4000PLN, skrzynie mozna dostac za 500PLN. W UK popyt na nie jest zadny i czesto sie je zlomuje razem z reszta auta za grosze.
Statystycznie rzecz biorac podejrzewam ze jest podobna szansa na to zeby rozwalic dwie skrzynie ZF w krotkim czasie i wygrac nawet 6 w totka.