Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura

Ekonomia w automacie?

<< < (2/2)

pablo21:
Ja uzyskuje średnie spalanie około 15 l/100 km  (V8 4.0) mieszkam parę km za Wrockiem, ale jadę zazwyczaj w zmożonym ruchu. Staram się uzyskać dość szybko jeśli to możliwe najszybszą prędkość ( ale bez pisku opon)  tj. 50- 60 km/h  ;D zauważyłem, że dzięki temu pali mi około 2-3 litrów mniej. Zmiany biegów ręcznej nie próbowałem w mieście, ale chyba się mija z celem bo czas reakcji, przy redukcji jest dość duży.

red jaguar:

--- Cytat: markos w Maj 09, 2012, 16:17:53 pm ---wg autora artykulu-lepiej trzymac na wyzszych obrotach i z tego zwalniac.nie wiem jak jest w bmw ale u mnie naprawde jagus pije mniej jak jest na wyzszych obrotach

--- Koniec cytatu ---

Nie jest możliwe aby jadąc na wyższych obrotach (niższy bieg) z tą samą prędkością spalic mniej. Im wyższe obroty tym więcej spali, o ile pamiętam to instruktor mi wspominał na L żeby obroty trzymać na ok 2tys wtedy będzie ekonomicznie.

lysyyy:

--- Cytat: Michal_C w Maj 09, 2012, 14:49:07 pm --- Lepiej hamuje silnikiem? A co hamulcow nie ma? Jak sie trzeba zatrzymac lub mocno zwolnic to i tak trzeba pedalem hamowac.

--- Koniec cytatu ---
Michał_C o zasadach ecodrivingu to chyba nigdy nie słyszałeś...?  :-gwizd

Michal_C:

--- Cytat: lysyyy w Maj 11, 2012, 16:27:46 pm ---
--- Cytat: Michal_C w Maj 09, 2012, 14:49:07 pm --- Lepiej hamuje silnikiem? A co hamulcow nie ma? Jak sie trzeba zatrzymac lub mocno zwolnic to i tak trzeba pedalem hamowac.

--- Koniec cytatu ---
Michał_C o zasadach ecodrivingu to chyba nigdy nie słyszałeś...?  :-gwizd

--- Koniec cytatu ---

Slyszalem, ale ja mowie o hamowaniu, nie zwalnianiu;) Pewnie, jak moge to zwalniam silnikiem. Ale mi chodzilo o sytuacje, gdy np trzeba sie zatrzymac na swiatlach, lub nagle z predkosci 80km/h trzeba zejsc do 30 powiedzmy. Wtedy czy hamuje z redukcja czy bez, wychodzi na to samo. Bo hamulec i tak wcisniety, a paliwo "odciete". Na dojazdach gdzie jest duzo miejsca to wtedy owszem noga z gazu i sobie zwalnia. Ogolnie mysle, ze moja opinia jest mocno subiektywna  ;D

Jaguar Parts:
Ja zawsze hamuję silnikiem a hamulca używam tylko do dohamowania. Po rozpędzeniu zaś, trzymam na jak najwyższym biegu i tylko dotykam lekko pedał gazu. Przy dojeżdżaniu do świateł znów stopniowa redukcja i przyhamowanie na samym końcu. Dzięki takiej jeździe S type 3.0 manual pali mi w mi w mieście średnio 11 -11.5 a na trasie niecałe 8. Jadąc wczoraj na zlot do Katowic w cyklu mieszanym 40km miasto i 70km trasa miałem 8.6l/100km :-thank

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej