Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura
Ekonomia w automacie?
markos:
:-bry
Witajcie.
Wiem, że poruszanie takiego tematu na forum miłośników oraz właścicieli marki jaguar jest dość ryzykowne:) Sam nie zwracam uwagi na to czy kot zjada mi 15 czy 20 w danej chwili. Nurtuje mnie tylko jeden artykuł który znalazłem w internecie.
http://www.bmw-tech.pl/artykul/ekonomiczna-jazda-w-miescie-automatem/
Poczytajcie, dajcie znać co myślicie.
Czy naprawdę warto jeździć na pozycji "3"? Wady zalety? Jestem z Warszawy więc myśl, że kocur mógłby mniej jeść jest interesująca. Jeżdżę cały czas na "D"
Znacie jakieś ciekawe metody obniżenia spalania? W moim kocie komputer pokazuje ze mniej pali jak jade powyzej 100/h. Do 100 spalanie wysokie. Od 100 do 180 około 11-12 litrów. (x300 4.0 )
Jak jest u was?
:-za :-tylko :-A
Michal_C:
Nigdy w miescie (Londyn) nie uzywalem blokady. Jest to wg mnie nieporozumienie. Lepiej hamuje silnikiem? A co hamulcow nie ma? Jak sie trzeba zatrzymac lub mocno zwolnic to i tak trzeba pedalem hamowac. Co do szybkiej zmiany pasa, jakos nigdy z tym nie mialem problemu nawet z 3.2 R6. I to Sovereign...
Czy przypadkiem 2 lub 3 blokada nie powoduje, ze wyzszy bieg wchodzi pozniej? Nie ma szans generalnie by w miescie zakorkowanym malo palil. 1 litr na 23 mniej panu od BMW pali... trzeba miec powazne problemy by tak liczyc :-nuts
Ale jesli chcesz, to przetestuj taka jazde. Nic Ci nie zaszkodzi, a ja moge sie mylic. :-za
Jag the ripper:
Staraj się jeździć na niższych obrotach, tzn. jak Ci jedzie np. na 3jce na dość wysoko to przygazuj, żeby wszedł wyższy bieg i jedź spokojnie na wolnych obrotach. Różnica jest spora między jazdą dla rozrywki i jazdą oszczędną. Na trasie to rozpędź się i włączaj tempomat i też pilnuj obrotów no i powinieneś zapomnieć o kickdownach - a to misie lubią najbardziej ;D
markos:
koledzy :-)ja lubie zabawe kotkiem. poprostu bylem ciekawy waszej opinii.wg autora artykulu-lepiej trzymac na wyzszych obrotach i z tego zwalniac.nie wiem jak jest w bmw ale u mnie naprawde jagus pije mniej jak jest na wyzszych obrotach (3 4tys)ale plynnie trzymany. :-A
XKR-Lover:
:-clap to ta sama stara dyskusja - czy opłaca się używać sprzęgło i biegi czy hamulce....
Naturalnie najlepiej zahamować, a jak się nie da to użyć jakiegoś malucha lub drzewka przy drodze..... :-super
Ale dzisiejsze automaty to takie mądre że naprawdę nie ma różnicy czy blokada czy nie, chyba że chcesz się pobawić w "F1 Driver"
Ale muszę radzić że najekonomiczniejszy sposób jazdy to tak jak ojciec uczył - jeździć bez używania hamulców, a dawać gazu mniej więcej na pól i utrzymywać zupełnie równo w jeżdzie. Mniej to silnik nie pracuje "efficiently" a więcej to benzyna czysta do wydechu.... i to nawet dobra zabawa na dłuższe przejazdy kiedy się człowiek nudzi... tymbardziej w BMW 530d w którym narazie zapycham :-gwizd
Tak jak w życiu, trzeba utrzymać BALANCE we wszystkim.... :-wings
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej