Autor Wątek: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300  (Przeczytany 6252 razy)

ivan1111

  • Gość
bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« dnia: Lipiec 09, 2013, 19:58:43 pm »
 :-kogutki moi kochani zgłupiałem .... mój mechanik również  :-wstyd opiszę problem jeśli ktoś potrafi lub ma pomysł będę baaaaardzo wdzieczny !!!!! jestem posiadaczem wypieszczonego Xj -ta X300 95' silnik 3.2 . Z niewytłumaczalnych dla mnie przyczyn ostatnio mój kot zwariował. Nie można go odpalić. Tzn. raz można raz nie można .Po przekręceniu stacyjki konrolki sie swiecą nastepny ruch rozrusznik nie kreci? rozebralem lewarek zmiany biegow ( zeby dostac sie do czujnika polozenia ,,P" elekromagnes mozna zwolnic recznie, ale to tez nie ten kierunek ? chyba ? problem , bynajmniej ja wiaże z alarmem fabrycznym .Podejrzane jest mianowicie to iż nie można za każdym razem zamknąć i otworzyć auta. Jednak zauważyłem zależność ,że jeśli uda się zamknąć pilotem i otworzyć auto , wtedy odpala. w innym przypadku nie :( Inna ważna rzecz to taka iż po zamknieciu z pilota (jesli sie uda ) zamki sie blokuja jednak alarm wydaje jeszcze jeden krotki sygnal ( wiec cos jest nie tak ) i dlatego sadze ze ma to powiazanie z alarmem.
JEstem z Częstochowy , nie znam tutaj specjalizujacych sie osob w Jaguarach :( jestem w d..... mialem jchac na wakacje a teraz boje sie reakcji aut ( czy sie otworzy/zamknie/odpali/ni odpali ) ???? Proszę o pomoc .... sugestie  :-help :-help :-help
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2013, 20:23:06 pm wysłana przez Choina »

Jag the ripper

  • Gość
Odp: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 09, 2013, 20:08:34 pm »
Sprawdź rozrusznika. Może bendiks się zawiesza.

Bachytek

  • Gość
Odp: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2013, 20:11:27 pm »
Po pierwsze sprawdź czy dochodzi napięcie ze stacyjki jak tak to po drugie czy przy rozruchu siada akumulator (napięcie), jak nie to bendix/wyłącznik.

grandziorx300

  • Gość
Odp: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 10, 2013, 11:01:11 am »
powiem ci tak ivan ja też mam x300 tylko że z 1997 i też mam taki sam problem jak ty tylko że u mnie nie ma problemu z zamkiem centralnym. U mnie jeżeli kot nie chce odpalić to wciskam przycisk otwierania drzwi od srodka i po tym  odpala nie wiem dlaczego tak jest ale mi to pomaga.

ivan1111

  • Gość
Odp: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2013, 23:29:35 pm »
Dzieki panowie za rady. co do rozrusznika ,bendixa itp. to nie tedy droga. Problem mianowicie rodzi sie jak podejrzewam w alarmie. Nie działa mi rownież tylna klapa elekrycznie ( tak nagle) zarówno przycisk na klapie jak i ten w srodu. Natomiast po zamknieciu auta pilotem ( fabrycznym ) pojawia sie krotki sygnal dzwiekowy ( zakladam ze cos jest nie tak ) Powiedzmy ze otwieram normalnie ( choc nie zawsze sie da) wsiadam ,przekrecam kluczyk i nic ( nie dostaje pradu na zwolnienie ( elekromagnesu z pozycji ,,P" ( mam juz rozebrany lewarek i moge to zrobic recznie ale nie pomaga) . Slysze ze podaje prad na pompe paliwa , jednak po przekreceniu kluczyka nic .total cisza ???? potrzebuje dobrego elektryka z pojęciem o tym aucie  :-help :-help :-help

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 11, 2013, 19:08:28 pm »
Sprawdź czy nie masz zwarcia w tylnej klapie, w tym styczniku co znajduję się przy przycisku otwierania bagażnika. Jak tam miałem zwarcie i zwarcie na oświetleniu bagażnika to też mi się cuda działy z alarmem.
xj6 4,0 Sovereign 1996

REKIN-M5

  • Gość
Odp: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2013, 23:05:25 pm »
I Jak..... bo widze ze cisza w temacie ...odpalił....Miałem podobne przeboje z alarmem i otwieraniem auta raz krecil czasem wcale ,pompa paliwa milczala...Ale calym powodem zamieszania byla akuart u mnie uszkodzona petla immobilajzera ..znajdujaca sie na stacyjce...zreszta zerknij na mój wątek,tam poruszalem ten temat ..zreszta jeszcze musze wrzucic kilka fotek....

Jezeli po otworzeniu samochodu zwyklym kluczykiem..(.zapomnij o pilocie jakby nie istnial.)...otwieraj i zamykaj z kluczyka ...!instrukcja jak zrobilem u siebie
otworz auto z kluczyka i wsiadz do srodka ...wloz kluczyk do stacyjki ale nie przekrecaj ...nad radiem powinna mrugać /pulsowac czerwona dioda na przycisku zamykania auta od srodka (drzwi z kluczem)immo uzbrojone/aktywne
*wlacz zaplon ..zapalaja sie wszystkie kontrolki na liczniku (automatycznie ta na przycisku zamkniecia od srodka auta gasnie)
zostaja tylko te na desce po czym po kilku sekundach gasnie wiekszosc z nich poza ...i tu Uwaga lewy dolny rog licznika kontrolka [check engin] powinna sie swiecic do momentu proby zakrecenia rozrusznikiem ,jezeli ona gasnie wczesniej a pozostaje  tylko  kontrolka akumulatora /cisnienia oleju itd...to immobilajzer jest nadal uzbrojony...i nie zakrecisz ani rozrusznikiem ani nie uslyszysz dzwieku pompy paliwa....przyczyn moze byc naprawde wiele (od uszkodzonego kluczyka /kompa /czy petli immo,az po mechanizm zmiany biegow a konkretnie elektromagnes  pozycji,, P''.....jezeli masz 2 kluczyki sprubuj te czynnosc z drugim kluczykiem ....ale zamykaj i otwieraj auto po zmianie klucza ...po to by ewent immo wylapalo transporden w kluczyku...
U minie okazal sie byc wadliwa petla immobilajzera i kontrolka chceck engin  gasla przed wczesnie bo poprostu immo nie czytalo kluczyka /nie rozpoznawalo go i byl jednoznacznie uzbrojony....petla ta znajduje sie na stacyjce taka plastykowa obramowka stacyjki trzeba sciagnac oslone stacyjkitu gdzie dzwignie od kierunkowskazow i wycieraczek..po czym masz to jak na dloni ...petla podwaza sie cieniutkim srubokrecikiem ewent nozykiem, ta plastykowa obramowka ma cieniutki przewod ok 4/5cm dlugosci zakonczony mala wtyczka bodajze zielona ...jezeli masz z jakiegos innego jaga /daimlera nie wazne rocznik ani model silnika(3.2/4,0) aby byl Xj....i  mozliwosc załozenia to sprawdz ....nie trzeba nic kodowac ani programowac ,,,dziala jak normalny odbiornik eletryczny moge porownac do smiesznej zarowki albo dziala albo nie ...i po podmiance czy ewent usuniciu innej usterki kontrolka chceck engin ma sie swiecic po przekreceniu zaplonu do momentu rozruchu ...w razie czego pisz ......a sorki za byki (dysleksja) ale wciaz nad tym pracuje...pozdrawiam

lysyyy

  • Gość
Odp: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2013, 19:46:38 pm »
 :-gwizd


Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 995
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2013, 20:47:50 pm »
Dobre  :-hehe :-hehe :-hehe
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

REKIN-M5

  • Gość
Odp: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 19, 2013, 16:45:58 pm »
 :-clap naprawdę dobre...aź sam z siebie się pośmiałem...to właśnie jest tak ,jak za bardzo skupiasz się nad ortografią...zapominasz o podstawach i znakach ,jak kropki ,przecinki etc..sorki jeszcze raz za takie katusze. I za off top. :-V

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: bardzo dziwny problem z odpaleniem XJ -ta X300
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 31, 2018, 10:53:46 am »
Wątek stary, ale niestety dotknął i mój samochód. Przy zamykaniu robi charakterystyczne "pik", tak jakby coś było nie zamknięte, choć fizycznie jest. Przy otwieraniu dźwięk się powtarza. Odpala zazwyczaj za drugim razem. Cy ktoś spotkał się z takim problemem i go rozwiązał?  ::)
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8