Witam Panowie
na poczatek sie krotko przedstawic, michal, z niespecjalnie pieknej stolicy, lat zawsze 20, a moj problem z x-type to taki, ze wciaz go nie mam. :-)
A teraz na powaznie - pare dni temu kupowalismy z kumplem takiego X'a.5 z manualna przekladnia, i chociaz nie takie mialem plany, to niestety X-Type strasznie
mi sie spodobal. tak bardzo, ze chce teraz takiego dla siebie.
Zamierzam nabyc 2.5 albo 3.0 (do tej pory jedzilem benzynowymi Mercami, ale na E500 zlopiace mi 2 dychy na setke w miescie chwilowo mnie nie stac, poza tym takie auto ma kazdy pies i jego wlasciciel wiec...) i koniecznie z automatem. Pytania sa nastepujace.
1. przy zakupie bede zwracal baczna uwage na stan i zuzycie auta, troche mniejsza na wyposazenie, bo wiadomo, motor i skrzynia musza w budzie siedziec a z reszta jakos dam sobie rade. Przegladam Wasze forum juz od paru dni ale prawde mowiac nie znalazlem jakichs konkretnych, powtarzajacych sie problemow z benzynowymi
motorami V6 wiec tu pytanie czy sa jakies konkretne zonki na ktore jednak trzeba zwrocic uwage? Ta sama historia ze skrzynia. Ogolnie naprawiam mercowskie automaty, wiec czynnosci obslugowe mi nie straszne, ale moze jest
gdzeis jakas mina ktora przeoczylem.
2. Wiaze sie to mocno z 1) jesli kupie auto bez xenonow, PDC i nawigacji, to bede je chcial koniecznie doinstalowac. Jesli chodzi o swiatlowody, D2B i ciagniecie wiazek jest to dla mnie chleb powszedni, bo robimy takie rzeczy w mesiach, ale chcialbym sie upewnic ze oprocz zakupu pewnych gratow i robocizny nie czaja sie tu zadne niespodzianki. Czy navi i pdc trzeba aktywowac za pomoca IDSa czy tylko pospinac to i dziala?
Sciagnalem sobie jakies fragmenty schematow i wykupilem subskrypcje na X-type na Alldata ale moze jest jakies lepsze zrodlo wiedzy serwisowej? Naturalnie, wszystko co tylko bede mogl chce robic przy aucie samodzielnie.
3. W aucie kumpla zabawialem sie dzis menu serwisowym. Tak sie sklada, ze auto ma zmieniarke (brakowalo magazynka ale dolozylem bo wyglada na identyczny Alpine jaki byl stosowany w W203/poznich W210) jednak zmieniarka ani drgnie. Na panelu pod nawigacja nie ma klawisza CDC, jest tylko CD (jest to wersja z kaseta). Dosc dziwne. Nie dziala tez telefon, mimo ze jest i wrzeszczy ze nie ma karty sim. nawet po wlozeniu karty system mowi iz telefonu nie ma, a do zmieniarki nie mam jak sie dobrac. W menu serwisowym uaktywnilem obie opcje ale wyglada na to ze nie chca sie zapisywac - jest jakis specjalny trick na to czy sprzetowo cos jest nie tak?
PS celuje w auto z rocznika 2004-2006 ale zobaczymy co sie trafi...
michal