Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
automat xj 40 szwankuje!!!!
kamil8318:
4000tyś. ;(
katar83:
Nie lepiej kupic druga skrzynie? Nawet sprowadzona z UK nie powinna byc taka droga, jest ich pelno, sa tanie jak barszcz i generalnie te skrzynie sa nie do zajechania wiec mozna spokojnie jechac 200tys km na kolejnej uzywanej. Za 4000PLN to mozna kupic w UK caly motor w bardzo dobrym stanie.
BlackV6:
Kupić można drugą skrzynię , ale kto da ci gwarancje że skrzynia wytrzyma kolejne 200 tys. może rozleci się po 20 tys . i znowu stres znowu laweta ,znowu warsztat , sumując koszta lepiej jest wyremontować swoją i wiedzieć co się ma , zawsze się tego trzymałem i ani razu się na tym jeszcze nie przejechałem :)
katar83:
Chodzi o to, ze jak poszukasz dobrze po wszystkich forach zwiazanych z 40 czy to xj40.com czy jag-lovers to liczbe awarii skrzyni biegow da sie policzyc na palcach jednej reki z okolo 200tys tematów z problemami, to samo z silnikiem. Znam tylko 3 przypadki powaznego uszkodzenia silnika przy normalnym uzytkowaniu w 40.
Rozumiem gdyby to byl inny model, gdzie te awarie sa zdecydowanie czestsze, ale w przypadku 40 i zreszta wszystkich innych modeli aut z tá skrzynia ZF, to jej awaryjnosc jest praktycznie zadna i zazwyczaj pierwotna usterka nie jest nawet w samej skrzyni. Na xj40.com jest ostatnio temat skrzyni gdzie wlasciciel dwa razy ja remontowal a po roku czasu i calkiem sporej fortunie wydanej na naprawy wyszlo ze problemem byla wiazka przewodow miedzy skrzynia a ecu.
Jest to zwykla kalkulacja, ile kosztuje auto/awaryjnosc skrzyni/przebieg, tymbardziej ze, tak jak mowilem koszt remontu to podobno 4000PLN, skrzynie mozna dostac za 500PLN. W UK popyt na nie jest zadny i czesto sie je zlomuje razem z reszta auta za grosze.
Statystycznie rzecz biorac podejrzewam ze jest podobna szansa na to zeby rozwalic dwie skrzynie ZF w krotkim czasie i wygrac nawet 6 w totka.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej