Autor Wątek: Kopci i więcej pali  (Przeczytany 10030 razy)

wiadereczko

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 23, 2012, 15:10:16 pm »
na poczatku nie syczy jsk jesg male pekniecie ale w miare czasu bedzie wieksze i glosniejsze.

Stawiam na uklad dolotu powietrza wiec sprawdz te rury gumowe i jedzcxe MAF sensor przeczysc lub sprawdz czy ksbelki do niego sie nie polamaly.

cobi

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 23, 2012, 15:12:17 pm »
A ten sensor to gdzie?

wiadereczko

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 23, 2012, 23:01:51 pm »
MAF sensor jest na rurze ktora idzie od filtra powietrza jest on przykrecony dwoma gwizadkami i ida od niego 3 lub 4 kabelki . odkrecasz srubki wypinasz wtyczke wyciagasz plastik z sensorem (cieniutki drucik) psikasz sprejem do czyszczenia polaczen elektronicznych nigdy palcem czy scierka bo mozesz uszkodzic i zakladasz z powrotem.

Offline adas69

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 190
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 25, 2012, 10:27:20 am »
ja mam/mialem podobnie. po wyczyszczeniu egr i ukladu dolotowego kopcenie zmniejszylo troche,ale wciaz jest... jesli chodzi o spalanie to tez podskoczylo o ok litr/100km :/
krecik-adas

cobi

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 27, 2012, 14:54:48 pm »
Własnie ściagnęłem zderzak wyjełem lampy do czyszczenia i ku mojemu zdziwieniu ukazał sie przerażający widok.
Ta gumowa rura w miejscu gdzie wchodzi do intercoolera jest cała delikatnie mówiąc "ubabrana" czarna mazią  :-cry
Wszystko w koło niej tez ubabrane. Ide demontowac egr,kolektor i rure zobaczymy co z tego wyjdzie.

cobi

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 27, 2012, 17:28:40 pm »
Kolektor



Rura



EGR




Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 27, 2012, 17:30:52 pm »
Ale czysto :-gwizd :-gwizd
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

cobi

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 27, 2012, 17:40:01 pm »
No troche mnie to zszokowało. Cały weekend tego niedoszoruje  :- pojecia

Wyczyścic i zatkac egr i będzie spokój  :-chyt

cobi

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 27, 2012, 18:12:47 pm »
Teraz pytanie skąd tam olej?
Turbo nie cieknie bo zdjąłem rure od turbo i sucho.

benjamin

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 27, 2012, 18:47:02 pm »
powodem może być nieprawidłowe odpowietrzenie skrzyni korbowej - sprawdź odmę i separator czy nie przytkany

cobi

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 27, 2012, 18:49:13 pm »
To chyba nie było czyszczone od 50 lat  :-cry

Gdzie ta odma? Gdzie separator?

TYGRYS3

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 27, 2012, 20:12:35 pm »
na moje oko leja wtryski ,ale to tylko sugestia

cobi

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 28, 2012, 05:25:32 am »
No ok tylko tygrysku gdyby lały wtryski skądby taki syf w dolocie?
Przeciez to wszytko sie nie cofa.

andrew140785

  • Gość
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 29, 2012, 21:53:29 pm »
Spokojnie kolego Cobi  :) Żadne wtryski Ci nie leją ;D Ja też wczoraj czyli w sobotę czyściłem kolektor dolotowy i EGR  i powiem Ci że EGR wyglądał jak u Ciebie czyli był przytkany trochę  ;D kolektor wyglądał lepiej od egru  ale podobnie do Twojego ;)

W tych silnikach jest to normalne poczytaj artykuł z forum forda i zobacz zdjęcia:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344

Po prostu co jakiś czas trzeba czyścić (wymienić EGR) i kolektor.

Po wyczyszczeniu super odczuwalna różnica w jeździe obroty równiutkie i ładnie się kręci :-A

Offline koczis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
Odp: Kopci i więcej pali
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 30, 2012, 12:16:27 pm »
zgadza się to nie leją wtryski. Ta maź jest z oparów oleju które wylatują przez odmę. To normalne. Potem w połączeniu z tym co wlatuje przez EGR, robi się takie coś:)