Według mnie to nie masz AVEN żadnych powodów do niepokoju

. Obecna pogoda (jesienno-zimowa) daje właśnie takie efekty w rurce wlewu oleju. Mój wlew wygląda obecnie identycznie.
Jakub32 - może masz model '93 z korkiem bezpośrednio w pokrywie zaworów?? Wtedy "masła" bedzie na pewno mniej.
Podobny system wlewu oleju miał mój teść w rumuńskim Oltcicie (wiele lat temu

).
Silnik był tam w układzie boxer z leżącymi 4-ma cylindrami, chłodzonymi
powietrzem. W okresie jesienno-zimowym cienka długa metalowa rurka wlewowa wygladała dokładnie tak jak w Twoim i moim Jagu (zamaślaczona), pomimo zupełnego braku wodnego układu chłodzenia. Jeżeli nie masz więc innych, opisywanych na forum w różnych miejscach, objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą, to sie tym wcale nie przejmuj.
Zapomniałem - dobrze byłoby oczyścić przewód gumowy tzw. odmy bo jak tam zrobi się korek maślano-lodowy, to może w skrzyni korbowej powstać takie ciśnienie, że wydmucha bagnet oleju i wybryzga jak z sikawki caly olej z miski olejowej. Zdazylo mi się to kiedyś w XM-ie.