Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

pompa wspomagania + maglownica

<< < (3/5) > >>

eMWuGSM:
Kody OE (tak dla potomności):

4X4Q-3A674-BA   JAGUAR
HE 1205095/23   HOBOURN AUTOMOTIVE
SP3815                   LENCO

W Oryginale szły HA (HOBOURN AUTOMOTIVE), mam IDENTYCZNĄ z Mondeo 2.0TDCI
XS71-3A674-BE       FORD
HE 1205082/65       HOBOURN AUTOMOTIVE

Pompa jest rozbieralna i regenerowalna (poza gniazdem wałka napędzającego pompę wody, jak gniazdo jest wytarte, to już nie da się nic zrobić). Są dwie możliwości usterki, albo membrana (w sumie folia, którą można zastąpić byle laminowanego kartonu lub arkusza uszczelkowego) albo simmering otaczający gniazdo wałka napędu pompy wody (UWAGA !!! LEWOSKRĘTNY !!!).

Jeśli byście byli zainteresowani to może i bym się podjał zrobienia foto-relacji z regeneracji.

koczis:
Co to za pytanie?:) oczywiście że jesteśmy zainteresowani!:) Chyba że ktoś myśli inaczej to przepraszam. JCP to świetne źródło wymiany informacji, każdy coś wie, a więc "pomożecie?":) :-za

eMWuGSM:
Póki co rozebrałem pompę z Mondeo 2.0TDCi 96KW.

Moje zdumienie "materiałami uszczelniającymi" użytymi wewnątrz pompy skwitowałem tylko stwierdzeniem "o ja ........". Uszczelka pomiędzy obudowami pompy jest wykonana z materiału do złudzenia przypominającego plastikowy woreczek foliowy (grip) lub reklamówkę z cieniutkim (może z 0,3mm) paseczkiem sylikonu? po obwodzie. Czyli w skrócie masakra. To "uszczelnienie" jest piętą achillesową pomp HOBOURN'a.

Filozofii żadnej wyższej w niej nie ma.

luko_j:
No jakieś fatum z tymi pompami.. W pt jeździłem i ideał wsiadłem w niedzielę i coś wyje.. dziś jeżdżę i wyje patrze pod maskę i coś co jest po prawej stronie silnika obok akumulatora.. Wnioskuję iż to pompa wspomagania bo przy kręceniu kierownicą słychać bardziej. Nie znam budowy tej pompy ale czy nie da się jej zregenerować samemu? Skoro wyje to jest szansa, że jest to łożysko pompy, bo poza wyciem pompa działa. Zestaw naprawczy można zakupić gdzieś? Czy jak pompa klęknie to stracę tylko wspomaganie kierownicy czy coś jeszcze? Chwilowo muszę jeździć kotem do pracy i mimo że to tylko 4km to nie chciałbym kombinować w razie czego. Ale żeby tak z dnia na dzień szlag ją trafił... Tak więc kolego eMWuGSM przyłączam się do oczekujących na fotorelację. :-V

eMWuGSM:
Da się zregenerować samemu.
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-wspomagania-ford-tdci-tddi-i2282113280.html

Tu masz zestaw. Najczęściej psuje się ta duża uszczelka. Mam porobione zdjęcia w warunkach polowych. Swojej pompy jeszcze nie miałem czasu zrobić, wolę dolewać ATF'a.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej