Autor Wątek: powazny problem przed zakupem X-Type  (Przeczytany 3934 razy)

psychop

  • Gość
powazny problem przed zakupem X-Type
« dnia: Kwiecień 16, 2012, 23:29:53 pm »
Witam Panowie

na poczatek sie krotko przedstawic, michal, z niespecjalnie pieknej stolicy, lat zawsze 20, a moj problem z x-type to taki, ze wciaz go nie mam. :-)

A teraz na powaznie - pare dni temu kupowalismy z kumplem takiego X'a.5 z manualna przekladnia, i chociaz nie takie mialem plany, to niestety X-Type strasznie
mi sie spodobal. tak bardzo, ze chce teraz takiego dla siebie.

Zamierzam nabyc 2.5 albo 3.0 (do tej pory jedzilem benzynowymi Mercami, ale na E500 zlopiace mi 2 dychy na setke w miescie chwilowo mnie nie stac, poza tym takie auto ma kazdy pies i jego wlasciciel wiec...) i koniecznie z automatem. Pytania sa nastepujace.


1. przy zakupie bede zwracal baczna uwage na stan i zuzycie auta, troche mniejsza na wyposazenie, bo wiadomo, motor i skrzynia musza w budzie siedziec a z reszta jakos dam sobie rade. Przegladam Wasze forum juz od paru dni ale prawde mowiac nie znalazlem jakichs konkretnych, powtarzajacych sie problemow z benzynowymi
motorami V6 wiec tu pytanie czy sa jakies konkretne zonki na ktore jednak trzeba zwrocic uwage? Ta sama historia ze skrzynia. Ogolnie naprawiam mercowskie automaty, wiec czynnosci obslugowe mi nie straszne, ale moze jest
gdzeis jakas mina ktora przeoczylem.

2. Wiaze sie to mocno z 1) jesli kupie auto bez xenonow, PDC i nawigacji, to bede je chcial koniecznie doinstalowac. Jesli chodzi o swiatlowody, D2B i ciagniecie wiazek jest to dla mnie chleb powszedni, bo robimy takie rzeczy w mesiach, ale chcialbym sie upewnic ze oprocz zakupu pewnych gratow i robocizny nie czaja sie tu zadne niespodzianki. Czy navi i pdc trzeba aktywowac za pomoca IDSa czy tylko pospinac to i dziala?
Sciagnalem sobie jakies fragmenty schematow i wykupilem subskrypcje na X-type na Alldata ale moze jest jakies lepsze zrodlo wiedzy serwisowej? Naturalnie, wszystko co tylko bede mogl chce robic przy aucie samodzielnie.


3. W aucie kumpla zabawialem sie dzis menu serwisowym. Tak sie sklada, ze auto ma zmieniarke (brakowalo magazynka ale dolozylem bo wyglada na identyczny Alpine jaki byl stosowany w W203/poznich W210) jednak zmieniarka ani drgnie. Na panelu pod nawigacja nie ma klawisza CDC, jest tylko CD (jest to wersja z kaseta). Dosc dziwne. Nie dziala tez telefon, mimo ze jest i wrzeszczy ze nie ma karty sim. nawet po wlozeniu karty system mowi iz telefonu nie ma, a do zmieniarki nie mam jak sie dobrac. W menu serwisowym uaktywnilem obie opcje ale wyglada na to ze nie chca sie zapisywac - jest jakis specjalny trick na to czy sprzetowo cos jest nie tak?

PS celuje w auto z rocznika 2004-2006 ale zobaczymy co sie trafi...

michal
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 15:39:11 pm wysłana przez Choina »

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: powazny problem z X-Type
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2012, 14:22:14 pm »
Dołożenie Xenonów to będzie zabawa jak i koszty (lampy, wiązki, czujniki poziomowania, spryskiwacze, zbiorniczek i pompka)
Navi to wymiana całego radia, czytnik DVD, cała wiązka plus antena. Tak więc duże koszty części i zabawa z montażem.

Jeśli nie masz przycisku CDC to zmieniarka nie ruszy. Co do telefonu to po pierwsze czy autko jest ze stanów czy EU??
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

psychop

  • Gość
Odp: powazny problem z X-Type
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2012, 19:21:20 pm »
Jesli chodzi o xenony to mam swiadomosc, robilem pare razy taka "legalna" instalacje w Klasie C i w CLK, faktycznie trzeba sie narobic, ale z tym nie ma pospiechu, bede sobie powolutku gromadzil czesci, no chyba ze kupie auto juz wyposazone to problem z glowy.

Z nawigacja to jestem zdeterminowany wiec na pewno bede chcial ja dokladac, schematy juz sobie powyszukiwalem tylko nie jestem pewien czy nie trzeba czegos dokodowywac w samochodzie POZA elementami dokladanymi z nawigacja.

X 2.5 jest z europy; co do CDC to dziwna sprawa, bo w takim razie auto jest jakims "przekladancem" bo ma w kufrze zmieniarke a na panelu brak klawisza... co do CDC, telefonu i nie zapisujacej sie konfiguracji, to chyba obczailem o co biega - jesli rozpiety jest ring D2B to wtedy w menu konfiguracyjnym w nawigacji "znikaja" wszystkie zaznaczone urzadzenia; dlatego podejrzewam ze ring jest rozpiety, co mogloby potwierdzac teorie o tym ze czesc urzadzen audio zostala dobudowana w nieprofesjonalny sposob, o ile sie nie myle..

..chociaz, czynik NAVI jest obecny i dziala, wiec petla swiatlowodowa przynajmniej czesciowo musi byc zamknieta...


Dzieki

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: powazny problem z X-Type
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2012, 19:29:53 pm »
Pętla musi być całkowicie zamknięta.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

psychop

  • Gość
Odp: powazny problem z X-Type
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2012, 10:09:21 am »
Pętla musi być całkowicie zamknięta.

Nieprecyzyjnie sie wyrazilem, wiem ze D2B musi miec ciaglosc w petli zeby dzialala w koncu w jedna strone jest odbior w druga nadawanie.

Mialem na mysli raczej fakt iz petla jest zamknieta ale z _pominieciem_ niektorych niedzialajacych urzadzen na przyklad zmieniarki. Dzis troche porozbieram to auto
i zobacze jak to wyglada na zywo...

psychop

  • Gość
Odp: powazny problem z X-Type
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 27, 2012, 00:19:40 am »
Cytuj

Jeśli nie masz przycisku CDC to zmieniarka nie ruszy. Co do telefonu to po pierwsze czy autko jest ze stanów czy EU??

Mala uwaga, poparta moimi najnowszymi doswiadczeniami. W samochodach z odtwarzaczem kasetowym przycisk CD sluzy wlasnie do wyboru zrodla dzwieku w postaci zmieniarki. Jest on "przenazwany" CDC w autach ktore maja w desce odtwarzacz CD aby je rozroznic (CD i CDC) tak wiec w kaseciaku CD to ten sam przycisk co CDC i przy poprawnym dzialaniu systemu bedzie on wlasnie uruchamiac zmieniarke. Pzdr.

BlackV6

  • Gość
Odp: powazny problem przed zakupem X-Type
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 27, 2012, 21:34:42 pm »
heh a już myślałem że coś w ty temaci esię zmienilo bo ja jestem szcześliwym posiadaczem kaseciaka ze zmieniarka i mam cdc  ;D