Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

x-type wymiana oleju silnikowego

<< < (15/18) > >>

SilverAG:

--- Cytat: kamilos_sid w Wrzesień 14, 2017, 22:17:20 pm ---
--- Cytat: SilverAG w Wrzesień 14, 2017, 20:56:10 pm ---A co to ma do rzeczy? Obydwa oleje są 5W, więc właściwości zimowe mają takie same.

--- Koniec cytatu ---
jak bardzo się mylisz!

--- Koniec cytatu ---

Naprawdę się mylę? To bardzo ciekawe. Wystarczy poczytać karty charakterystyki produktów, żeby zobaczyć, że oleje te mają zbliżone parametry zimowe. Oznaczenie 5W ma ułatwić identyfikację oleju pod względem pewnej unifikacji parametrów. Oznacza to, że w tej temperaturze -25 stopni oleje te będą zachowywały się podobnie (oczywiście, mówimy tu o porównywalnych olejach jednego producenta). Jestem przekonany, że nie będzie większej różnicy w tej temperaturze pomiędzy olejami 5W30/5W40, ale przy oleju 15W40 ta różnica będzie już zauważalna.

Tyle tylko, że taka dyskusja to już jest udowadnianie kwadratury koła. 5W30 i 5W30 różnych producentów, a nawet tego samego, mogą się między sobą różnić - ale czy silnik to odczuje? Nie wydaje mi się.

Podobnie rzecz się ma z olejem LIQUI MOLY SPECIAL TEC F 5W30 - w opisie jest technologia syntetyczna, zatem jest to półsyntetyk :-) Ale czy po zalaniu tym olejem silnik go wypluje?

Temat rzeka, a sensownych wniosków tyle, co kot napłakał. Niech każdy leje to, co chce i na co go stać. I tak prędzej czy później olej zostanie spuszczony i wlany nowy. Bardziej istotne jest to, żeby olej w ogóle był w silniku.

sobrus:
Jedynym wskaźnikiem dla użytkownika jest w zasadzie głośność silnika. Na niektórych działa ciszej, na innych głośniej.
Niektórych pije mniej innych pije więcej.

Aby się dowiedzieć jak dobrze chroni silnik należy po spuszczeniu oleju wykonać jego analize (UOA - Used Oil Analysis).
Powie nam nie tylko ile pierwotnych właściwości oleju zostało, ale też ile silnika razem z nim wylewamy w postaci opiłków.

Jakiś człowiek z anglojęzycznego forum wykonał na swoim silniku AJ-V6 testy różnych olejów Mobil 1.
Konkluzja na podstawie UOA była taka, że choć wszytkie oleje spisały się dobrze, to najlepiej wypadł Mobil 1 5W40 przeznaczony do ciężarówek z silnikiem diesla.

Co do ufania producentowi to trzeba brać poprawkę na kilka rzeczy
1) umowa miedzy producentem aut a producentem oleju - co się komu opłaca
2) producenci aut nigdy nie byli zainteresowani aby silniki były bezawaryjne po upływie gwarancji - zalecane wymiany co 30000 są tego najlepszym przykładem niesety. Czy jest śmiałek który kurczowo trzyma się tej wytycznej?
3) producent aut musi obniżać zużycie paliwa aut, łapać się na normy emisji,  aby płacić mniejsze kary lub spełnić wymagania, w przypadku Forda gdy powstawał X-Type było to CAFE (Corporate Average Fuel Economy). Oleje 5W30 do forda to przeważnie oleje "fuel economy".
Tymczasem typowego posiadacza jaguara to czy spali 0.2l mniej czy więcej na setkę kompletnie nie interesuje.

kamilos_sid:

--- Cytat: SilverAG w Wrzesień 15, 2017, 12:08:19 pm ---
--- Cytat: kamilos_sid w Wrzesień 14, 2017, 22:17:20 pm ---
--- Cytat: SilverAG w Wrzesień 14, 2017, 20:56:10 pm ---A co to ma do rzeczy? Obydwa oleje są 5W, więc właściwości zimowe mają takie same.

--- Koniec cytatu ---
jak bardzo się mylisz!

--- Koniec cytatu ---

Naprawdę się mylę? To bardzo ciekawe. Wystarczy poczytać karty charakterystyki produktów, żeby zobaczyć, że oleje te mają zbliżone parametry zimowe. Oznaczenie 5W ma ułatwić identyfikację oleju pod względem pewnej unifikacji parametrów. Oznacza to, że w tej temperaturze -25 stopni oleje te będą zachowywały się podobnie (oczywiście, mówimy tu o porównywalnych olejach jednego producenta). Jestem przekonany, że nie będzie większej różnicy w tej temperaturze pomiędzy olejami 5W30/5W40, ale przy oleju 15W40 ta różnica będzie już zauważalna.

Tyle tylko, że taka dyskusja to już jest udowadnianie kwadratury koła. 5W30 i 5W30 różnych producentów, a nawet tego samego, mogą się między sobą różnić - ale czy silnik to odczuje? Nie wydaje mi się.

Podobnie rzecz się ma z olejem LIQUI MOLY SPECIAL TEC F 5W30 - w opisie jest technologia syntetyczna, zatem jest to półsyntetyk :-) Ale czy po zalaniu tym olejem silnik go wypluje?

Temat rzeka, a sensownych wniosków tyle, co kot napłakał. Niech każdy leje to, co chce i na co go stać. I tak prędzej czy później olej zostanie spuszczony i wlany nowy. Bardziej istotne jest to, żeby olej w ogóle był w silniku.

--- Koniec cytatu ---
Różnica jednak jest znaczna, dla zainteresowanych załączam wskażnik lepkości od temperatury:

sobrus:
Dodam jeszcze że poszczególnym liczbom 0, 5, 10, 20, 30, 40 odpowiadają pewne przedziały lepkości.

I tak przykładowo olej Valvoline MaxLife 5W40 ma taką lepkość że prawie podchodzi już pod 5W30.

radom82:

--- Cytat: SilverAG w Wrzesień 15, 2017, 12:08:19 pm ---
--- Cytat: kamilos_sid w Wrzesień 14, 2017, 22:17:20 pm ---
--- Cytat: SilverAG w Wrzesień 14, 2017, 20:56:10 pm ---
Podobnie rzecz się ma z olejem LIQUI MOLY SPECIAL TEC F 5W30 - w opisie jest technologia syntetyczna, zatem jest to półsyntetyk :-) Ale czy po zalaniu tym olejem silnik go wypluje?

Temat rzeka, a sensownych wniosków tyle, co kot napłakał. Niech każdy leje to, co chce i na co go stać. I tak prędzej czy później olej zostanie spuszczony i wlany nowy. Bardziej istotne jest to, żeby olej w ogóle był w silniku.

--- Koniec cytatu ---


Ok, czyli Twoim zdaniem ten Liqui Moly Special TEC F 5W30 nei jest najlepszym wyborem do 2.0 D , a co z kolejnymi które wymieniałem?


 1) Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40
lub
 2) MOTUL 8100 X-CESS 5W40 6L Praga
(ale to 5w40)

Polecono mi tez ewentualnie jesli chodzi o 5w30 ten:
 3) CASTROL EDGE FST 5W30
(aczkolwiek nie jestem przekonany co do Castrola)

4) MOTUL SPECIFIC 0720 5W30

--- Koniec cytatu ---

--- Koniec cytatu ---

 Widzę większość zdecydowanie krytykantów olejów jest ;).
 I szczerze mówiąc czytając odpowiedzi jeszcze wiekszy mętlik w głowie mam .
 Wychodziłem z punktu, że albo zaleje 5w30 albo 5w40 jakiś syntetyc , ale teraz czuje że wiem jeszcze mniej i bardziej się nad tych zastanawiam (nie wiem czy tak na prawdę słusznie sobie tym głowę zawracam) , zamiast po prostu kupić olej taki jak polecany czyli 5w30 , pełen syntetyk i kupić najdroższy - bo to w sumie jako konkluzje najczęściej wybrzmiewa z odpowiedzi typu "najdroższy" , "na jaki cie stać" etc ...

Jak możesz (lub kto inny) to prosze o odpowiedzi. Nie musi to być byc NAJLEPSZY , może być "ODPOWIEDNI" olej;)

Lub ewentualnie jakiś wybór który NIE bo jest powód że NIE!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej