Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Problem z elektryką w XJ40 1992 4,0 ccm Sovereign

(1/3) > >>

Maro5808:
Witam , mam mały problem. W moim kocie xj40 , 4000ccm, r.92 pażdziernik / wszystko wskazuje na to , ze instalacje elektr. mam z 93/ dzieją się różne , dziwne rzeczy. wycieraczki wieczorem działały - rano już nie. następnie / oczywiście w odstępie czasu/ przestała działac lewa przednia szyba a parę dni pózniej - lewa tylna / przy próbie opuszczenia , słychać , jakby dzwięk stycznika w tylnych drzwiach/. Wysiadł sygnał dzwiekowy - z dnia na dzień , tak jak i przestały działać nadmuchy. były chwile , na garbach lub dołkach zaczynały pracować , ale gdy chciałem zmienić siłę nawiewu - umierały. postanowiłem wymienić blowery , wymieniłem lewy , zero powodzenia , wymieniliśmy moduł sterowania AC , ten biały na trzy wtyczki od strony pasażera a także gniazdo bezpieczników ze strony lewej. w trakcie wymiany gniazda , dotknąłem przewodem plusowym masy. ta moja nieostrożność spowodowała - kot utracił komunikację z pilotem. nie otwiera i nie zamyka się z pilota , po uruchomieniu silnika - słychać słaby sygnał autoalarmu - muszę wyciągać bezpiecznik. lusterka same potrafią się włączyć , ale regulacji elektr. brak.. postanowiłem wymienić/naprawić , aby spróbować ożywić nadmuchy , sterownik AC / ten nad radiem/. wszystko było ok , ale przy montażu , jak ostatni debil podłączyłem /był bez obudowy z tyłu / do tego gniazda rzedowego ok. 6 bolców , do którego normalnie nie ma dostępu , przewód od zasilania zegarka. ni i nastąpił aramagedon , bynajmniej dla mojego kotka. wystrzelił układ scalony w tym sterowniku i .......... . przywiozłem nowy , zamontowałem poprawnie , sprawdziłem wszystkie bezpieczniki , właczyłem napiecie i d.......a kwas.. tablica rozdzielcza ciemna , wskazniki nie działają , brak świateł i kierunkowskazów. wymienilismy DPP1056 processor unit na nowy i dalej klapa. kocham to auto i proszę o pomoc. Marek 788877499 /heyah/ 721006911/plus/

RedOctober:
Na początku wyglądało to tak jaby twój kotek miał problemy z masami. Prawdopodobnie ci ugniły punkty masowe i wtedy zaczeły sie cyrki z wycieraczkami, nawiewami, szybami. Masz napewno do sprawdzenia wszystkie punkty masowe, a następnie wiązkę.

Maro5808:
oświeć mnie kolego , bom czarna masa w tej materii. gdzie szukać tych tajemniczych punktów masowych oraz o jaką wiązkę chodzi , lokalizacja tegoż elementu łamigłówki? prędzej odnajdę punkt "G" , niż zlokalizuję samodzielnie umiejscowienie problemu. Maro

Yoohas:
Przepraszam Cię ale mniej chaosu w wypowiedzi spowoduje, że będziemy mogli może pomóc lepiej :)

Rozkręć tablicę, poszukaj, gdzie z wiązek wychodzą masy (najczęściej do śrub przy nadwoziu). Jak coś źle podpiąłeś to na wszelki wypadek wymień wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. Kiedyś miałem taką sytuację, szukałem długo. Okazało się, że jeden bezpiecznik, na oko dobry, był przepalony. Tylko, że blaszka pękając, "zapadła się" na drugi koniec blaszki. Czasami był prąd, czasami nie.

Według mnie zjarałeś jakiś przekaźnik albo moduł sterujący. Szukaj śladów przykopcenia, może w miejscu zwarcia będzie widać.

RedOctober:
Wymieniasz jakieś scalaki w modułach bez żadnych schematów i informacji serwisowych. To tak jakbyś dał dziecku samochód i kazał nim jechać. Jeśli nie znasz budowy danego modelu to najpierw zaopatrz się w literaturę a później grzeb w elektryce. Sorry że tak ostro ale już nie raz musiałem naprawiać całą instalację po takich domorosłych elektrykach samochodowych. Tak jak kolega napisał rozkręć dekę i prześledź całą instalację oraz posprawdzaj moduły i licznik czy nie jest uwalony.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej