Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
tomek1212:
Nagrzewnicę już polutowałem. Jest w całkiem dobrym stanie, więc powinno to działać.
Naprawiłem jeden wentylator, działa już na wszystkich biegach. Ponadto wymieniłem przekaźniki w środku, bo jeden miał dość mocno przypalone styki. Możliwe, że właśnie przez to nie zawsze pracował wiatrak.
Zamiast tranzystora 2n6284 założyłem zamiennik BDX67C. Jest trochę słabszy od oryginału, ale zobaczymy jak będzie się sprawował.
Tranzystor 2n6284 wytrzymuje do 20A podczas gdy BDX67C do 16A. Wg moich pomiarów wentylator ciągnie niecałe 4A podczas pracy przy zasilaniu 14V, a podczas startu chwilowy pobór prądu wynosi 10A. W teorii powinno wytrzymać, a jak będzie w praktyce to się okaże.
Pozostała jeszcze kwestia nawiewu na nogi. Jak poskładam nagrzewnice i wentylatory to z pewnością się tym zajmę.
pasja club:
Mam swojego kota pół roku i dopiero po przeczytaniu twojego wątku dowiedziałem się że mam domykanie szyb i szyberdachu z kluczyka. :-wstyd
Trzeba przekręcając kluczyk przytrzymać w jednej pozycji aż do całkowitego zamknięcia wszystkich szyb. :-thank
tomek1212:
No więc po niespełna trzech tygodniach testowania stwierdzam, że zamienniki tranzystorów jakie opisałem powyżej działają bez zarzutów.
Ogólnie system wentylacji w xj40 jest nieco zagmatwany i niepotrzebnie skomplikowany, to jednak gdy jest sprawny potrafi skutecznie zagrzać kabinę i to ze wszystkich możliwych otworów wentylacyjnych (w tym również na nogi). Ogólnie jestem zadowolony, zobaczymy jak będzie chłodzić w upalne dni.
Mam kilka nowych pytań, jak sprawa ma sie w Waszych XJ40:
1. Czy jest możliwość regulowania interwału czasu pracy wycieraczki w trybie przerywanym ?
2. Czy to normalne, że po włączeniu spryskiwacza szyby nie włącza się automatycznie wycieraczka ? Dodam, że świeci mi się kontrolka informująca o małej ilości płynu do spryskiwacza (prawdopodobnie z powodu uszkodzenia czujnika).
3. Sygnalizacja spalonej żarówki. U mnie ta kontrolka zaświeca się już po włączeniu zapłonu (bez konieczności włączania jakichkolwiek świateł). Czy to oznacza uszkodzenie któregoś z modułu świateł ?
4. Za każdym razem po dłuższym postoju (minimum 10godzin) zapala się kontrolka ABS, jednak gaśnie po przejechaniu kilku metrów. Co to może oznaczać ?
RedOctober:
Czasem pracy wycieraczki w trybie przerywanym steruje moduł w zależności od prędkości pojazdu.
Po włączeniu spryskiwacza wycieraczki powinny sie włączyć
Po włączeniu zapłonu nastyępuje test kontrolek i wtedy wszystkie sie zapalają.
Ściągnij koła o sprawdź czujniki czy nie ma tam jakiegoś syfu oraz czy kabelki nie są przetarte, lub kostki zaśniedziałe.
tomek1212:
Dzięki.
Jesteś pewien, że w starym XJ40 z 92r częstotliwość pracy wycieraczek w trybie przerywanym jest zależna od prędkości pojazdu ? Z tego co wiem, jest to nieco inaczej rozwiązane niż w x300.
Możliwe, ze spryskiwacz się nie włącza automatycznie, bo jest zbyt mało płynu w zbiorniczku (wg uszkodzonego czujnika) ?
Czujniki i pierścienie ABS na pewno są sprawne, ponieważ układ działa, w każdych warunkach pogodowych.
Bardziej podejrzewałbym spadek ciśnienia w układzie spowodowany dłuższym postojem. Nie rozgryzałem jeszcze dokładnie układu hamulcowego w XJ40, ale z tego co widzę, to jest to "trochę" inaczej rozwiązane niż w normalnych samochodach.
Co do tej kontrolki spalonej żarówki to oczywiście chodzi mi o fakt, ze zapala się razem ze wszystkimi, ale już nie gaśnie, niezależnie od włączonych jakichkolwiek świateł.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej