Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
tomek1212:
Witam
Niedawno stałem się szczęśliwym (jak na razie) posiadaczem Jaguara XJ 3,2 automat rocznik 1992r.
Oczywiście jak to w starych Jaguarach bywa również i mój cierpi na pewne przypadłości, oto najbardziej denerwujące jakie udało mi się zaobserwować:
1. Ogrzewanie. Nie działa nawiew na nogi, ponadto nie ma żadnej reakcji (poza zaświeceniem kontrolki) po wciśnięciu przycisku z symbolem przedniej szyby. Poza tym silnik nie osiąga pełnej temperatury, ale tutaj wina leży zapewne w termostacie, który zamierzam jutro wymienić. Kwestia nawiewu na nogi to zapewne jak czytałem na forum problem z serwomotorami. Tym się zajmę również w najbliższym czasie, ale pytanie mam do posiadaczy XJ40 czy jest chociaż jedna osoba zadowolona z ogrzewania w tym modelu (zwłaszcza na nogi) ? Autem zamierzam jeździć na co dzień, no ale w taką pogode jak teraz na dłuższe trasy jest to po prostu niekomfortowe, a chyba nie o to chodzi w takim samochodzie.
2. Spalanie rzędu 13-14l benzyny w trasie i ponad 20 w mieście uważam za normalne w takim aucie, chociaż spodziewałem się że będzie palić nieco mniej. Oczywiście jazda bardzo spokojna. Spalanie wg komputera.
3. Ktoś prawdopodobnie wyjął z licznika kontrolkę spalonej żarówki. Zanim ją założę z powrotem chce się upewnić, że wszystkie żarówki mają odpowiednią wartość. Mój Jag posiada z przodu podwójne okrągłe lampy. Problem w tym, że ktoś założył reflektory od fiata 125p (co ciekawe pasują idealnie). Pytanie brzmi, jakiego typu i jakiej mocy montowane są żarówki w oryginalnych okrągłych reflektorach i jaka jest ich logika działania (co się świeci na krótkich a co na długich) ?
4. Symbol pioruna na desce i komunikat "fuse 1" jak wyczytałem na forum oznacza przepalenie bezpiecznika w skrzynce po prawej stronie, jednak mam przeczucie, że wszystkie będą dobre (jutro sprawdzę). Ponadto zaświeca się również komunikat "PAD", ale tylko po wciśnięciu przycisku "VSM". Dodatkowo, za każdym naciśnięciem hamulca zaświeca sie czerwona lampka z wykrzyknikiem. Ma ona związek z czujnikami klocków ? ABS działa poprawnie i ta lampka gaśnie po uruchomieniu silnika razem z innymi. Dodam, ze mam zwykłe liczniki analogowe.
5. Czy w tym modelu jest funkcja domykania szyb ? Próbowałem kluczykiem, ale nie idą (może trzeba je zaprogramować tak jak w innych bardziej popularnych samochodach ?). Czy szyby posiadają funkcje "auto" ? U mnie żadna nie działa w ten sposób, podnosi sie lub opuszcza tylko podczas wciskania przycisku.
6. Czy wie ktoś jakie powinno być prawidłowe wyprzedzenie zapłonu ?
Yoohas:
1. U mnie ogrzewanie jest glanc pomada. To stary silnik więc daje dużo ciepła. Poza tym ostatnio jak wyturlałem go z garażu na przewietrzenie to mi się ciepło zrobiło bez ogrzewania :) -20 stopni, letnie opony i czysty lód na moich dróżkach lokalnych :) Może być tak, że jak wymienisz termostat będzie ok, bo stary może być zacięty na dużym obiegu i samochód jeździ niedogrzany. Jak masz ogrzewanie przedniej szyby to powinieneś widzieć takie cieniutkie pionowe druciki zatopione w szkle. Jak masz i nie działa to wymień sobie szybę na nową (ok. 900 zł). Jak nie masz to ogrzewania nie zadziała :)
2. Spalanie ewidentnie za duże. Wprawdzie 3.2 palą minimalnie więcej niż 4.0 ale mój Daimler 4.0 w trasie spala ok. 10-11 litrów przy spokojnej jeździe. 14 to już ostre deptanie. W mieście nie przekroczyłem jeszcze 20 litrów (Warszawa). Sprawdź komputer, może sonda, może jakiś wtrysk leje, może przepływomierz itp. Dużo znajdziesz na forum.
3. Żarówki z przodu masz oryginalnie H4. Mijania są zewnętrzne klosze, drogowe wewnętrzne. Sprawdź wszystkie żarówki bo kontrolka świeci się też jak masz przepalone halogeny przeciwmgielne, których możesz nawet nie używać.
4. PAD - było na forum - klocki się skończyły. Sprawdź płyn hamulcowy, klocki, tarcze, podstawa.
5. Mogę powiedzieć tylko o Daimlerze. Jak przytrzymam kluczyk w zamku to domyka mi szyby i szyberdach. Poza tym sprawdź, czy na pewno nie masz funkcji AUTO. Trzeba na bardzo krótko wcisnąć przycisk opuszczania szyby (inaczej niż w większości aut, gdzie trzeba przytrzymać).
Poza tym z opisu wynika, że masz przyzwoite auto. Zrób mu porządny pakiet startowy - wymień oleje w silniku ,skrzyni, podepnij się pod diagnostykę, wymień płyn chłodniczy (może trzeba przepłukać układ i wtedy poprawi się grzanie) i hamulcowy. Sprawdź tarcze, klocki, gumki i amortyzatory. I powinno być git :-V
No i czytaj forum - naprawdę dużo się dowiesz :)
Życzę powodzenia i wytrwałości w życiu z Dużym Kotem :)
tomek1212:
Dzięki za odpowiedź.
1. W życiu bym nie podejrzewał, ze te stare jaguary miały elektrycznie grzaną szybę przednią (tak jak w fordach). Myślałem, ze ten przycisk służy do kierowania nawiewu na czołową szybę. Oczywiście sama szyba nie ma ogrzewania, zapewne dlatego, że jest nieoryginalna. Gdzie można kupić nową szybę ogrzewaną ? Nie wiesz może czy pasuje z serii x300 (jest kilka takich szyb na allegro). ?
2. No właśnie nie wiem gdzie tam jest sonda, bo pod maską jej nie widać. Poza tym chyba powinny być dwie, bo tam jest podwójny układ wydechowy już od samego kolektora. Wtrysk nawet jakby lał, to komputer tego odnotuje w wskazaniach zużycia paliwa. Przepływomierz jak najbardziej może być winny, ale trzeba by znać jego logikę działania. Raczej nie podepnę się do jaga żadnym popularnym komputerem diagnostycznym, aby odczytać przepływ powietrza, więc pozostają raczej pomiary analogowe, jednak do tego warto by znać jego zasadę działania i prawidłowe wartości dla poszczególnych położeń przepustnicy. Jeszcze jest taka możliwość, ze wysokie spalanie spowodowane jest niedogrzaniem silnika.
5. U Ciebie funkcja auto działa do wszystkich szyb ? W obie strony ? Odpinałeś kiedykolwiek akumulator ? Jeżeli tak, to później działało domykanie i funkcja auto, czy trzeba było jakoś programować szyby ?
jaguarek:
--- Cytat: Yoohas w Luty 12, 2012, 11:26:14 am ---
5. Mogę powiedzieć tylko o Daimlerze. Jak przytrzymam kluczyk w zamku to domyka mi szyby i szyberdach.
--- Koniec cytatu ---
W każdym xj40 tak jest,dodatkowo masz jeszcze przycisk na desce którym zamykasz wszystko to znaczy masz odsunięte 4 szyby i szyberdach przyciskasz przycisk i wszystko naraz się zamyka.
lysyyy:
Chwila, a w XJ40 nie jest też tak, że jak masz oryginalnie zwykłą szybę, to przy wciśnięciu przycisku DEF (ogrzewanie przedniej szyby) to załącza się nadmuch tylko na szybę z max obrotami i włącza przy tym klimę? W X300 tak jest :-W
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej