Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
koczis:
witam Panowie. Od wczoraj mam identycznie to samo (jak spadła temperatura do około -20). Wczoraj po uruchomieniu silnika zapaliła się raz sprężynka, check engine, podpiąłem skaner w telefonie i był błąd P0251 Injection Pump Fuel Metering Control "A" Malfunction (Cam/Rotor/Injector). Po skasowaniu błędu szczęśliwie przejechałem 150km i nić się nie działo. Niestety dziś rano odpaliłem w nocy było -22), przejechałem 2km i to samo, tak jak u kolegi, sprężynka, moc spada szarpie, tak jakby paliwo nie dochodziło. Auto gaśnie, wyłączam silnik, jak zostaje check engine to go kasuje (błąd P0251), znowu spokojnie nie przekraczając 1500obr przejadę pare kilometrów i znowu sprężynka. Moje podejrzenia padły na paliwo. Przedwczoraj zatankowałem pod korek na BP (niestety zwykłe paliwo nie ultimate) a to paliwo jest tak do -18 teoretycznie. Co o tym myślicie? rozwiązanie opróżnić bak, wyjechać do reszty i nalać uszlachetniacz i na to wlać porządne paliwo odporne na niższą temperaturę.
RedOctober:
P0251 - Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - usterka
P0251 - Injection Pump Fuel Metering Control A Malfunction
Dolać uszlachetniacza do paliwa i jeśli ,masz możliwość to rozbujać trochę samochód aby paliwo się wymieszało. Dobrze by też było jakbyś miał możliwość zostawienia samochodu w ciepłym garażu aby paliwo w układie paliwowym i pompie sie rozgrzało. Diesel ma to do siebie że w takiej temp. -22 stC wytrąca się z paliwa wazelina i potrafi ona zapchać elementy pompy wtryskowej.
koczis:
Dzięki trochę mnie uspokoiłeś. Mam jeszcze pytanie odnośnie poziomu oleju, po zatrzymaniu sprawdziłem odruchowo poziom i na bagnecie nic nie było widać, może nie zdążyło spłynąć, ale wąż z intercoolera też jest trochę spocony na łączeniu wylotu z coolera a rurą do egr. Jutro to muszę sprawdzić. Z drugiej strony gdyby nie było oleju to kontrolka oleju by się zaświeciła. Nie wiem co o tym myśleć.
RedOctober:
Nawet po dłuższej jeździe na bagnecie powinienieś mić stan co najmniej minimum. Dolej oleju. Po postoju ok. 30 minut stan oleju będzie taki jaki jest rzeczywiście, olej spłynie ze silnika.
Bedek:
Problem z wtrącaniem cząsteczek parafiny w niskich temperaturach jest tu bardzo prawdapodobny, jeżeli ON nie jest tzw. arktyczny to jeżeli nie dodałeś żadnego dodatku - depresatora to mogła się wtrącić parafina - najczęściej dochodzi do tego w filtrze paliwa ( dlatego mówi się o blokadzie filtra paliwa ) w skutek czego silnikowi brakuje paliwa a komputer może to zdjagnozować jako usterka pompy paliwa. Dodawanie depresatora po wytrąceniu parafiny nic nie daje - jedynym rozwiązaniem jest ciepły garaż. Jeżeli coś takiego miało miejsce należy wymienić filtr paliwa ponieważ parafina nie rozpuści się w 100% i będzie częściowo blokowała filtr już na zawsze a i sama konstrukcja wewnętrzna filtra mogła ulec uszkodzeniu.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej