W Jaguarach XF i XJ zaprzestano montowania wolnossącego silnika 5.0 V8 (385 KM)

. Jego miejsce zajęła jednostka 3.0 V6 z kompresorem (w XF tylko w wersji sedan). Uzyskuje ona 340 KM i 450 Nm (V8 - 515 Nm). Przy minimalnie gorszych osiągach Jaguary mają zużywać zdecydowanie mniej paliwa. Na 100 km XJ V8 zużywał 11,3 l paliwa, a teraz tylko 9,4 l. XF analogicznie na 100 km potrzebował 11,1, a z nową jednostką 9,3 l. We wszystkich wersjach zostanie zastosowana ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Ponadto w XF zostaną zastosowane już w wątku wcześniej wspomniane silniki, benzynowy 2.0 turbo 240 KM i turbodiesel 2.2 200 KM (słabsza wersja 163 KM nie będzie w Polsce dostępna).
Nowe Jaguary w zależności od wersji trafią do sprzedaży jesienią 2012 r. i początkiem 2013 r.
