Autor Wątek: XJ III  (Przeczytany 3419 razy)

masterfonika

  • Gość
XJ III
« dnia: Październik 11, 2008, 23:36:57 pm »
JAK ZASTĄPIĆ STARĄ MATĘ WYGŁUSZAJĄCE PODŁOGĘ, CZY TO MOŻNA Z CZEGOŚ WYCIĄĆ?

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: XJ III
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 12, 2008, 13:34:37 pm »
zależy jaki masz fundusz, ubogo załatwisz to tym:

http://www.allegro.pl/item449395135_wygluszenie_mata_akustyczna_wygluszajaca_filc_fvat.html

ale ja osobiście używam tego i jestem bardzo zadowolony:

http://www.allegro.pl/item437462281_mata_wygluszajaca_z_filcem_promocja.html

powodzenia

Nemys

  • Gość
Odp: XJ III
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 12, 2008, 14:25:54 pm »
Po 1. Skoro się o to pytasz to domyślam się, że to co masz teraz jest zagrzybiałe. Jeżeli tak jest to zdejmij dywaniki i obejrz podłogę. Lubi korodować w miejscu łączenia panela podłogowego z tunelem środkowym. Jest tam wzmocnienie zgrzane od zewnątrz. Tam pomiędzy blachy dostaje się woda i koroduje. Od środka będziesz widział dziury, parchy itp. Najlepiej pobawić się tam młotkiem, wyjdzie co i jak.

W temacie podłogówki. Robiłem u siebie wszystko praktycznie od nowa. Tu jest taki problem, że tapicerka jest wklejana. Tak jak już dostałeś linki. Będzie to dobre, jako jedna z części wygłuszenia. U mnie w miejsce tego zastosowałem włókninę o podobnej grubości (z tym, że nie była mocno prasowana, za to kupiona na metry jako bela )
Duża część powstała z wklejanej pianki pod panele podłogowe. Od razu zaznaczam, że nie supermarketowa pianka w kolorze białym. Tylko coś taka jakby gąbka, występuje w rulonach. 5mm grubości kosztowało chyba 6 albo 8 zł za metr. Ładnie się klei, dobrze wygłusza.  Kleisz z tego np progi, wygłuszenie tyłu auto. Konsola środkowa itp.

Do tego zostaw fabryczne gumy. Musisz je przed montażem oczyścić ze starych wygłuszeń.

Nie wiem jak u ciebie. Ale u mnie sama wykładzina podłogowa była nie bardzo. Położyłem wykładzinę hotelową. Takie cudeńko powlekane teflonami i innymi cudami. Większość zabrudzeń schodzi odkurzaczem, a wygląd dużo lepszy niż oryginału. Warto więc się i z tym pobawić.




masterfonika

  • Gość
Odp: XJ III
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2008, 13:00:12 pm »
Dzięki za rady, ja na szczęście mam ten problem tylko z częścią podłogi kierowcy, reszta jest sucha bez żadnych problemów .Powiedz co to za gąbka o której piszesz tzn o co mam pytać w sklepie motoryzacyjnym.Zapytam Cię jeszcze chcę wymienić olej w skrzyni automat i w silniku czy są jakieś preferowane do tych wiekowych już autek mój jest 1985  z 4,2 silnikiem i jak z łańcuchem rozrządu czy wiesz o jakimś zaleceniu mam 290000 i nie znam historii tego autka ale jeżdzi super nic się nie tłucze lepiej niż moja nowa oktawia służbowa.Pozdrawiam Cię Marek 

Nemys

  • Gość
Odp: XJ III
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2008, 11:27:56 am »
Co do skrzyni. Olej wymieniasz co 40 tyś km. Standardowo można spuścić tylko jego część. Na Jag-Loversach masz instrukcję jak wymienić w całości.
Do silnika mam zalane 20W50, wcześniej zalałem 15W40, ale lepiej chodzi na 50.
W silniku musisz obowiązkowo sprawdzić luzy na zaworach i ewentualnie ustawić
Łańcuch. Jak nie hałasuje i wygląda dobrze, to nie zawracaj sobie tym głowy. To nie pasek rozrządu.

Poniżej masz foto zrobione podczas prac w moim.




masterfonika

  • Gość
Odp: XJ III
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2008, 14:57:30 pm »
Dzięki za pomoc, jak to trzeba połowę oleju wylać ze skrzyni, olej silnikowy 20W50 mineralny czy półsyntetyk.Nemys sam to robisz ?
Pozdrawiam

Nemys

  • Gość
Odp: XJ III
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 18, 2008, 17:04:36 pm »
Tak jak napisał radzio1, musisz wymienić filtr. Chociaż w BW66 masz filtr siateczkowy. Można go umyć w benzynie, wydmuchać powietrzem. To tak jak nie masz filtra na wymianę.
Co do wylewania ze skrzyni. To w automatach jest różnie. Tylko część automatów ma możliwość zlania większości oleju przez korek spustowy (wymiana statyczna). W reszcie robi się wymianę dynamiczną.
Olej mineralny do silnika.
Tak, przy swoim autku sam robię.