Dział Techniczny > XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150)
Kilka pytań odnośnie XK8.
Jaguar Wroc³aw:
Koledzy tu bardzo ładnie wyjaśnili czym grozi posiadanie XK, ja dodam tylko że tylny napęd + duża moc + świeże prawo jazdy + szpanerskie auto ogólnie -kwalifikuje się do straty wydanych pieniędzy na taki wóz potem zdrowia a w najgorszym przpadku zycia, bo po prostu jak nie uszanujesz tego zestawienia to długo nie pojeździsz. Przepraszam że tak dosłownie ale człowiek sam był kiedyś młodszy i też miał takie "dylematy" Myślę że posiadacze XK/R mi przyznają rację. Inna sprawa to wspomniane koszty serwisowe, kupisz za 35 tys zacznie sie wkładanie forsy i będziesz zły i powiesz że Jaguar "się psuje" Pozdrowienia.
P.S. Przejedź się takim wozem o ile masz możliwość.
e0s888:
--- Cytuj ---Witam, mam parę pytań, zbytnio nie wiedziałem gdzie umieścić, bo niektóre nie są z kwestii technicznej.MOże opowiem trochę o sobie, wcześniej miałem BMW 520i E39, obecnie odbieram prawo jazdy na początek kwietnia i chciałem sobie kupić jakieś szpanerskie auto z dużą mocą w automacie do 35 tysięcy,myślałem nad bmw E38,ale spalanie 20 litrów przy normalnej jeździe mnie trochę przeraża a nie chce wiejskiego LPG.Moją uwagę zwrocił Jaguar, mam na myśli XK8 4.0 ta wersje 294 konną,
--- Koniec cytatu ---
Miałeś wcześniej 520i bez prawka? :-chyt
Ciężko będzie Ci znaleźć Jaguara xk8 4.0 do 35 tys. km, chyba, że z kręconym licznikiem.
4.0 ma 284 km
--- Cytuj --- bo podobno pali po 15 litrów przy spokojnej jeździe? - Czy to prawda? Prosiłbym o wypowiedź tych którzy mieli z tym pojazdem do czynienia,
--- Koniec cytatu ---
ja swoim 4.2 w miescie 100 tys. mieszkancow mam 12/100 km latem. W Poznaniu w tych popapranych korkach dochodzi mi do 18l w spokojniej jezdzie a 22l jak chce sie szybko do celu dostac.
na trasie rekord mam 6.8l/100 na 40 km, na dluzszej trasie najnizej jak zszedlem to 7.8l/100, a ogolnie jak tempomat włącze na 130km/h to wchodzi 9.5-10/100
--- Cytuj ---kolejna sprawa - koszty, czy serwis jest jakiś szczególnie/astronomicznie drogi ,czy podobny do cen BMW?
--- Koniec cytatu ---
BMW tańsze na pewno. Może są to trochę rozbieżne dane, ale zestawiałem 760i ojca z 2007 r z moim jagiem 2005, do którego kupowałem części w 2011 r.
--- Cytuj ---Tak wgle, to nie mówie o ASO, ponieważ u mnie w mieście niema Autoryzowanego Serwisu Jaguara - tak więc pojawia się kolejne pytanie, gdzie w Lublinie serwisować takie pojazdy? A Jeżdzą jaguary po Lublinie,mianowicie X i S type.
--- Koniec cytatu ---
W tym Ci nie pomogę, bo nie znam Lublina. Co Ci mogę doradzić to tylko Gdańsk i Szczecin bo tylko osoby z serwisów tych miast wykazały się więdzą odnośnie mojego auta. Autoryzowane serwisy z Warszawy robiły wielkie oczy, a Poznań nie dość, że nie miał zielonego pojęcia o pewnych sprawach związanych z samochodem to dodatkowo spierd*** mi kilka rzeczy naprawiając auto po bardzo drobnej kolizji.
--- Cytuj ---Autem zamierzam jeździć na codzień, tak więc ,jak z awaryjnością? Czytałem o tym problemie z cylindrami i rozrządem, lecz czy to zawsze musi występować?
--- Koniec cytatu ---
W 4.0 największym problemem była skrzynia. Każdy sprzedawca o tym mówił (mówili, że skrzynia po renowacji, albo całkowicie wymieniona), ale dodatkowo mój starszy miał w 2000 r. s-type z chyba tą samą skrzynią 5-biegową. On też musiał ją dać do renowacji. Myślę, że ma też gorsze przełożenia. Ja swoim Jaguarem 4.2 2005 ze zrobionym ecu mam koło 340 hp a i tak biore jaguara XKR 4.0 mojego znajomego ojca na 1/4 mili.
Swoim samochodem jeżdzę na codzień i moja jedyna naprawa to tylko wymiana przewodu do spryskiwacza, który uszkodziła dolną część wspornika wycieraczki, reszta to poprawki po tych patałachach z Poznania.
Jaguar xk jest moim pierwszym samochodem licząc go jako auto w które sam włożyłem pieniądze i przed jego wyborem stałem przed podobnym dylematem. Piękne auto z mocą max. 300 km i do 120 tys. zł do jazdy na co dzień. Co miałem w wachlarzu? Nudne bmw 645i, porsche 911 które przypomina wydłużonego garbusa i jest paskudne, ale mimo wszystko szybsze, lub sl500 który jest piękny, ale dość wolny i całą gamę tanich sportowych aut typu nissan 350z, mazda rx-8 czy tez m3 e46 albo audi rs4. I choć m3 jest narazie minimalnie szybsze (turbina w drodze ;)) to żadne z tych aut nie jest tak piękne jak jaguar, który w podstawowej wersji na tle szybkości jest najwyżej średni. Jednak piękno i elegancja jaga jest wyższa od każdego auta w tym segmencie i jeśli tego szukasz to szukaj właśnie tego modelu. A jak szukasz niezawodności to udaj się do japończyków lub niemców.
Krajcok:
--- Cytat: e0s888 w Luty 05, 2012, 23:22:41 pm ---Ja swoim Jaguarem 4.2 2005 ze zrobionym ecu mam koło 340 hp a i tak biore jaguara XKR 4.0 mojego znajomego ojca na 1/4 mili.
--- Koniec cytatu ---
Dobry ten remaper, ze dodal Ci ponad 40 KM w wolnossacym silniku. Mierzyles to na hamowni przed i po zabiegu?
XKR'owi, o ktorym piszesz musi cos dolegac, skoro jest jak mowisz.
e0s888:
Zaokrągliłem trochę, dokładnie wyszło 336. Faktycznie to dużo jak na wolnossący. Mechanik mi mówił, że 10% maks dla niego, ale w sumie niby tyle wyszło na wykresie.
Tamten XKR był z 99 ze skrzynią po renowacji, dalej ,,skaczącą", więc nie było to auto w 100% sprawne.
A i teraz widzę, że granicą jest cena 35 tys. Moja wina, wszystko mimo to się zgadza, jedynie musisz patrzeć na trochę starszą konkurencję.
Jaguar Wroc³aw:
kolega to swietnie ujął...
...to żadne z tych aut nie jest tak piękne jak jaguar, który w podstawowej wersji na tle szybkości jest najwyżej średni....
i własnie szybkość tu wg. mnie nie jest taka ważna aczkolwiek zupełnie wystarczająca ale styl jaki ma to auto to ... masakra !!! ja sie nie moge napatrzec na niego..
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej