Autor Wątek: Kilka pytań odnośnie XK8.  (Przeczytany 11119 razy)

albi144

  • Gość
Kilka pytań odnośnie XK8.
« dnia: Styczeń 14, 2012, 15:30:12 pm »
Witam, mam parę pytań, zbytnio nie wiedziałem gdzie umieścić, bo niektóre nie są z kwestii technicznej.MOże opowiem trochę o sobie, wcześniej miałem BMW 520i E39, obecnie odbieram prawo jazdy na początek kwietnia i chciałem sobie kupić jakieś szpanerskie auto z dużą mocą w automacie do 35 tysięcy,myślałem nad bmw E38,ale spalanie 20 litrów przy normalnej jeździe mnie trochę przeraża a nie chce wiejskiego LPG.Moją uwagę zwrocił Jaguar, mam na myśli XK8 4.0 ta wersje 294 konną, bo podobno pali po 15 litrów przy spokojnej jeździe? - Czy to prawda? Prosiłbym o wypowiedź tych którzy mieli z tym pojazdem do czynienia, kolejna sprawa - koszty, czy serwis jest jakiś szczególnie/astronomicznie drogi ,czy podobny do cen BMW? Tak wgle, to nie mówie o ASO, ponieważ u mnie w mieście niema Autoryzowanego Serwisu Jaguara - tak więc pojawia się kolejne pytanie, gdzie w Lublinie serwisować takie pojazdy? A Jeżdzą jaguary po Lublinie,mianowicie X i S type.Autem zamierzam jeździć na codzień, tak więc ,jak z awaryjnością? Czytałem o tym problemie z cylindrami i rozrządem, lecz czy to zawsze musi występować?

Skubi

  • Gość
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2012, 15:38:27 pm »
odbieram prawo jazdy na początek kwietnia i chciałem sobie kupić jakieś szpanerskie auto z dużą mocą w automacie do 35 tysięcy

Przepraszam, ale  :-hehe :-clap no i witam na forum :-bry Odpowiedzi na twoje pytania znajdziesz na forum w starszych postach.

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2012, 11:45:33 am »
witam.
15 litrów w mieście to ciężkie do osiągnięcia, raczej 18.
To auto klasy GT także części są drogie i nie ma co się oszukiwać, że "jakoś tam będzie".
Takie auto to wydatki i nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości.
XK w cenie do 35 tys (nawet najstarsze modele) to może być skarbonka, wytrzepane auto albo po wypadku i to porządnym, bo nie ma cudów.
To powinno być auto zadbane, bezwypadkowe, serwisowane- wtedy nie będzie problemów, ale za takie auto trzeba dobrze zapłacić.

chcesz auto szpanerskie? :-gwizd może białe porsche porsche gt3 rs, to będzie szpan?



Offline aru

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 659
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2012, 12:51:01 pm »
Witaj,
Co do spalania to rzeczywiście po Warszawie zejść poniżej 18l/100 jest trudno i to przy spokojnej jeździe bez gnania od świateł do świateł. Jeżeli jeżdżę więcej w weekend to udaję się zejść poniżej 17. Trasa to ok. 9-11.
Ja mam silnik 4,2, który jest chyba trochę oszczędniejszy od starszego 4.0.

Koszty eksploatacji też nie są małe. Mój egzemplarz był w średnim stanie jak go kupiłem, ale też udało mi się zejść z ceną. W przyrodzie nic nie ginie i wszystko co "zaoszczędziłem" wydałem z dużą nawiązką na serwis (nieautoryzowany), ale wszystkie naprawy robię w nowych i oryginalnych częściach. Moim zdaniem możesz zapomnieć o dobrym egzemplarzu za 35 tys. Za te pieniądze czeka Cię 15 tys. do wyłożenia po zakupie.
O XK trzeba dbać i nie żałować na serwis inaczej ugryzie w najmniej oczekiwanym momencie.

Co do mocy: prawie 300 KM czuć pod nogą, ale też nie jest to rakieta jak XKR. Silnik pięknie gra jak się nadepnie gaz i w zakresie 3-6 tys. obrotów wywołuje uśmiech na twarzy kierowcy. Z drugiej strony tym samochodem nie ścigasz się do następnych świateł bo nie musisz nikomu nic udowadniać.

A teraz o szpanie: nie nazwałbym XK8 (model X100) szpanerskim, raczej efektownym i zwracającym uwagę. Linia tego samochodu pięknie się starzeje i już jest uznawany za modern classic.

Z Tego co napisałeś to raczej nie szukasz Jaguara XK. Nie traktuj tego jak obrazę, ale możesz w nim nie znaleźć tego czego szukasz...
XK8 (X100) 4.2 V8

Krajcok

  • Gość
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 16, 2012, 06:59:00 am »

Kolego Albi, nie obraz sie, ale skoro zaczynasz od pytania o spalanie, ty raczej nie jest auto dla Ciebie.

Sam dolny przedni wahacz do XK8 to 2 tys zl.

Mam XKR'a i spokojna jazda pozamiejska (drogi jednojezdniowe) to 13L, deptanie to powyzej 20L, a toczac sie na autostradzie 90 km/h mozna zejsc do 9L, ale to min absolutne. To sa wskazania kompa, jak jest realnie nie wiem, jeszcze nie sprawdzalem. Rzeczywiscie 4.2 uchodzi za duzo ekonomiczniejszy silnik.

Offline Jaguar Wroc³aw

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 462
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 24, 2012, 01:24:22 am »
Koledzy tu bardzo ładnie wyjaśnili czym grozi posiadanie XK, ja dodam tylko że tylny napęd + duża moc + świeże prawo jazdy + szpanerskie auto ogólnie -kwalifikuje się do straty wydanych pieniędzy na taki wóz potem zdrowia a w najgorszym przpadku zycia, bo po prostu jak nie uszanujesz tego zestawienia to długo nie pojeździsz. Przepraszam że tak dosłownie ale człowiek sam był kiedyś młodszy i też miał takie "dylematy"  Myślę że posiadacze XK/R mi przyznają rację. Inna sprawa to wspomniane koszty serwisowe, kupisz za 35 tys zacznie sie wkładanie forsy i będziesz zły i powiesz że Jaguar "się psuje" Pozdrowienia.
P.S. Przejedź się takim wozem o ile masz możliwość.

e0s888

  • Gość
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 05, 2012, 23:22:41 pm »
Cytuj
Witam, mam parę pytań, zbytnio nie wiedziałem gdzie umieścić, bo niektóre nie są z kwestii technicznej.MOże opowiem trochę o sobie, wcześniej miałem BMW 520i E39, obecnie odbieram prawo jazdy na początek kwietnia i chciałem sobie kupić jakieś szpanerskie auto z dużą mocą w automacie do 35 tysięcy,myślałem nad bmw E38,ale spalanie 20 litrów przy normalnej jeździe mnie trochę przeraża a nie chce wiejskiego LPG.Moją uwagę zwrocił Jaguar, mam na myśli XK8 4.0 ta wersje 294 konną,

Miałeś wcześniej 520i bez prawka?  :-chyt
Ciężko będzie Ci znaleźć Jaguara xk8 4.0 do 35 tys. km, chyba, że z kręconym licznikiem.
4.0 ma 284 km
Cytuj
bo podobno pali po 15 litrów przy spokojnej jeździe? - Czy to prawda? Prosiłbym o wypowiedź tych którzy mieli z tym pojazdem do czynienia,

ja swoim 4.2 w miescie 100 tys. mieszkancow mam 12/100 km latem. W Poznaniu w tych popapranych korkach dochodzi mi do 18l w spokojniej jezdzie a 22l jak chce sie szybko do celu dostac.
na trasie rekord mam 6.8l/100 na 40 km, na dluzszej trasie najnizej jak zszedlem to 7.8l/100, a ogolnie jak tempomat włącze na 130km/h to wchodzi 9.5-10/100
Cytuj
kolejna sprawa - koszty, czy serwis jest jakiś szczególnie/astronomicznie drogi ,czy podobny do cen BMW?

BMW tańsze na pewno. Może są to trochę rozbieżne dane, ale zestawiałem 760i ojca z 2007 r z moim jagiem 2005, do którego kupowałem części w 2011 r.
Cytuj
Tak wgle, to nie mówie o ASO, ponieważ u mnie w mieście niema Autoryzowanego Serwisu Jaguara - tak więc pojawia się kolejne pytanie, gdzie w Lublinie serwisować takie pojazdy? A Jeżdzą jaguary po Lublinie,mianowicie X i S type.

W tym Ci nie pomogę, bo nie znam Lublina. Co Ci mogę doradzić to tylko Gdańsk i Szczecin bo tylko osoby z serwisów tych miast wykazały się więdzą odnośnie mojego auta. Autoryzowane serwisy z Warszawy robiły wielkie oczy, a Poznań nie dość, że nie miał zielonego pojęcia o pewnych sprawach związanych z samochodem to dodatkowo spierd*** mi kilka rzeczy naprawiając auto po bardzo drobnej kolizji.
Cytuj
Autem zamierzam jeździć na codzień, tak więc ,jak z awaryjnością? Czytałem o tym problemie z cylindrami i rozrządem, lecz czy to zawsze musi występować?
W 4.0 największym problemem była skrzynia. Każdy sprzedawca o tym mówił (mówili, że skrzynia po renowacji, albo całkowicie wymieniona), ale dodatkowo mój starszy miał w 2000 r. s-type z chyba tą samą skrzynią 5-biegową. On też musiał ją dać do renowacji. Myślę, że ma też gorsze przełożenia. Ja swoim Jaguarem 4.2 2005 ze zrobionym ecu mam koło 340 hp a i tak biore jaguara XKR 4.0 mojego znajomego ojca na 1/4 mili.
Swoim samochodem jeżdzę na codzień i moja jedyna naprawa to tylko wymiana przewodu do spryskiwacza, który uszkodziła dolną część wspornika wycieraczki, reszta to poprawki po tych patałachach z Poznania.

Jaguar xk jest moim pierwszym samochodem licząc go jako auto w które sam włożyłem pieniądze i przed jego wyborem stałem przed podobnym dylematem. Piękne auto z mocą max. 300 km i do 120 tys. zł do jazdy na co dzień. Co miałem w wachlarzu? Nudne bmw 645i, porsche 911 które przypomina wydłużonego garbusa i jest paskudne, ale mimo wszystko szybsze, lub sl500 który jest piękny, ale dość wolny i całą gamę tanich sportowych aut typu nissan 350z, mazda rx-8 czy tez m3 e46 albo audi rs4. I choć m3 jest narazie minimalnie szybsze (turbina w drodze ;)) to żadne z tych aut nie jest tak piękne jak jaguar, który w podstawowej wersji na tle szybkości jest najwyżej średni. Jednak piękno i elegancja jaga jest wyższa od każdego auta w tym segmencie i jeśli tego szukasz to szukaj właśnie tego modelu. A jak szukasz niezawodności to udaj się do japończyków lub niemców.

Krajcok

  • Gość
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2012, 00:27:14 am »
Ja swoim Jaguarem 4.2 2005 ze zrobionym ecu mam koło 340 hp a i tak biore jaguara XKR 4.0 mojego znajomego ojca na 1/4 mili.

Dobry ten remaper, ze dodal Ci ponad 40 KM w wolnossacym silniku. Mierzyles to na hamowni przed i po zabiegu?

XKR'owi, o ktorym piszesz musi cos dolegac, skoro jest jak mowisz.

e0s888

  • Gość
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 07, 2012, 19:08:14 pm »
Zaokrągliłem trochę, dokładnie wyszło 336. Faktycznie to dużo jak na wolnossący. Mechanik mi mówił, że 10% maks dla niego, ale w sumie niby tyle wyszło na wykresie.
Tamten XKR był z 99 ze skrzynią po renowacji, dalej ,,skaczącą", więc nie było to auto w 100% sprawne.
A i teraz widzę, że granicą jest cena 35 tys. Moja wina, wszystko mimo to się zgadza, jedynie musisz patrzeć na trochę starszą konkurencję.

Offline Jaguar Wroc³aw

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 462
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 09, 2012, 20:23:57 pm »
kolega to swietnie ujął...
...to żadne z tych aut nie jest tak piękne jak jaguar, który w podstawowej wersji na tle szybkości jest najwyżej średni....

i własnie szybkość tu wg. mnie nie jest taka ważna aczkolwiek zupełnie wystarczająca ale styl jaki ma to auto to ... masakra !!! ja sie nie moge napatrzec na niego..

Herflick

  • Gość
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 15, 2012, 09:51:39 am »
Nie obraź się ale Twoje zapytanie kwalifikuje cię do pozostania przy BMW (brak prawa jazdy, auto szpanerskie, tanie w utrzymaniu itd). Wg mojej opinii Jaguar to zupełnie inny target. Tu nikomu nic nie musisz udowadniać, cieszysz się jazdą, otoczeniem (wnętrze) i klasyczną ponadczasową sylwetką.

Moje poprzednie auto to BMW M3 E46 Cabrio... proponuję ten samochód do celów dla ciebie priorytetowych, sprawdza się doskonale.

Offline walbor62

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 140
Odp: Kilka pytań odnośnie XK8.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 15, 2012, 19:44:51 pm »
Troll.
Jaguar x-type 2.0 D
Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD
Hummer H3 3.7 Pb