Autor Wątek: x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka  (Przeczytany 8131 razy)

Whitesnake

  • Gość
x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka
« dnia: Styczeń 09, 2012, 14:14:19 pm »
Na początek kilka słów naprowadzających :)

Kupiłem niedawno wymarzony samochód, piękny, czarny XJR 4.0 x308. Przez ostatnie dwa tygodnie, przeczytałem już chyba wszystkie wątki i wpisy, które mogą dotyczyć mojego kota. Trafiłem tu za radą kolegi i bardzo jestem mu za nią wdzięczny. To forum jest niesamowitym zbiorem wiedzy i informacji, z którego mam nadzieję korzystać. :-K

Jaguary to przedstawiciele elity motoryzacyjnej z rodowodem i jak to elitą bywa mają swoje kaprysy, które chyba nie są do końca zrozumiałe dla mechaników nie poruszających się na co dzień w wyższych sferach. Doświadczyłem tego już szukając kogoś do przeprowadzenia pierwszego przeglądu. Wspomnienie o jaki samochód (a szczególnie silnik) chodzi wywoływało panikę i reakcję obronne w stylu: niepewny termin na koniec lutego, lub cena z kosmosu. Nie chcąc tracić czasu, trafiłem do ASO. Koszty też z kosmosu, ale przynajmniej brak przerażenia w oczach działał uspokajająco.

Poprzedni właściciel (jeden z forumowiczów) świetnie o niego dbał, więc podczas przeglądu nie stwierdzono żadnych mankamentów, poza brakiem jednego tunelu powietrznego do chłodzenia tarczy hamulcowej i spodniej osłony silnika. Zostały już zamówione, i będą się zakładały w przyszłym tygodniu.

Czyli na razie jest dobrze,... a teraz do rzeczy.

Jag to fura marzeń. Prowadzenie jej to jak noc z przypadkowo spotkaną po latach najpiękniejszą dziewczyną w mieście z czasów szkolnych. Może i lata świetności ma już za sobą, ale nadal świetnie się trzyma, klasą nadal nikt jej nie dorówna, a dodatkowe emocje powoduje fakt, że 20 lat temu tylko łapczywie zerkaliśmy na nią z ukrycia. Pełna rozkosz, tylko... wracając na ziemię,

co dalej, Panowie?

Szukałem mojego kota bardzo długo i chciałbym utrzymać go jak najdłużej, w jak najlepszej kondycji, a brakuje mi doświadczenia z używanymi samochodami.  Dotychczas jeździłem jedynie nowymi, biorąc je w leasing na max 3 lata, wiec jedyną rzeczą jaką musiałem poznać to daty przeglądów i adres serwisu. Jagiem chciałbym zająć się trochę bardziej świadomie, a ponieważ profilaktyka jest najważniejsza...

chciałbym, przy waszej pomocy, przygotować sobie coś na kształt podręcznika użytkownika.

Jako kompletny „lejek“ w sprawach technicznych, nie zamierzam uczyć się podstaw mechaniki na swoim samochodzie ;), a jedynie, mniej więcej zorientować się czego wymagać i oczekiwać od serwisantów, co i jak często sprawdzać - wymieniać, na co zwracać uwagę, itp.
 
Mam nadzieję, że zebrane tu informacje przydadzą się także innym, przyszłym początkującym posiadaczom Jagów.
A jeśli jakiś kotomaniak z W-wy, zechciałby podzielić się swoim doświadczeniem przy dobrym piwie to zapraszam na PW.

c.d.n.

Tom

  • Gość
Odp: x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 09, 2012, 19:43:06 pm »
witam, serdecznie mam taki sam model i niestety też niewiele wiem o samochodach w Warszawie lub bliskich okolicach jest kilku fachowców specjalizujących sie mniej, lub bardziej w Jagach, ale chętnie skorzystam z Twojego "podręcznika użytkownika" :) z tego co się już zorientowałem to bardzo ważne, żeby:
- regularnie wymieniać olej i lać dobry (nikasil)
- coroczny przegląd techniczny powie Ci wiele o zawieszeniu i hamulcach (tarcze i klocki w tym modelu przy ostrej jeździe nie wystarczają na długo)
- w zależności od przebiegu zorientuj sie co z napinaczami łańcucha i szynami (seryjnie były instalowane plastikowe napinacze i tak przy ok 200 tyś przydałoby sie wymienić)

a tak poza tym, to świetna i kosztowna zabawka :)
 

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2012, 14:49:39 pm »
hej, jezeli lubicie czytac po angielsku, to bardzo, ale bardzo rzeteleny opis znajduje sie tutaj:

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=195961&r=3222245&hm=50031

Tom

  • Gość
Odp: x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2012, 17:30:15 pm »
bardzo dziękuję za pomoc jest tam prawie wszystko, tylko nie wiem co zostało naprawione w serwisie w Szwajcarii :( w książce serwisowej są regularne stemple, ale brak opisu wykonanych czynności, wymian i napraw :(

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2012, 17:35:35 pm »
standardowych czynosci serwisowych sa opisany w ksiazce. wszystko co jest pozatym zrobiony w ASO, trafi
do komputera, i teoretycznie kazdy ASO na calym swiecie moze ci powiedziec co zostal kiedy i gdzie zrobiony.

niestety polskie ASO nie sa zbyt chetni do udzielanie takich informacji, ale jezeli jestes regularnym klientym
w jednym z nich, to sie zapytaj. jezeli nie masz taka mozliwosc, to mozez wyslac np mail po angielsku do
ASO ktory po raz ostatnio serwisowal twojego w szwajcarii, oni na ogol sa bardzo chetny do udzielenie
informacji, a jak masz z tym problem, to chetnie pomagam.

Tom

  • Gość
Odp: x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2012, 17:58:23 pm »
Napisałem zarówno do Szwajcarów jak i JLR Polska, Szwajcarzy napisali, że zgodnie z obowiązującym prawem nie mogą mi udostępnić danych z faktur których nie jestem właścicielem, bo przypisane są do ówczesnego właściciela a nie samochodu a Polacy napisali, że nie posiadają danych dotyczących historii eksploatacji w szwajcarskim serwisie oraz że baza danych producenta nie zawiera napraw płatnych i przeglądów serwisowych.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 10, 2012, 18:03:43 pm »
jejejeje... szwajdarzy moga byc ostrozny, moga zadac dowodu ze faktycznie jestes wlascicielem auta. kazdym
profesionalnym ASO powino nalezyc na tym, zeby historia auto byloby dostepna dla obecnego wlasciciela, m.i.
po to jest baza w komputerzie i globalny siec. a to co odpisal polski ASO, ktorykolwiek to bylo, jest nieprawda,
ale tutaj sie liczy "klient ktory zaplaci" a nie "klient, ktory zadawa glupich pytan".

podaj mi na pw numer vin, zobaczy co moge zrobic.

Whitesnake

  • Gość
Odp: x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2012, 20:05:08 pm »
hej, jezeli lubicie czytac po angielsku, to bardzo, ale bardzo rzeteleny opis znajduje sie tutaj:
Genialne! Wszystko w jednym miejscu :). Wielkie dzięki.
Wychodzi na to, że większych problemów nie muszę się obawiać.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 16, 2012, 21:04:03 pm »
Tak troche nie na temat watku, ale w temacie tego co w watku opisano, poprosilem milego kolege w europejskim
ASO o wydruk systemowe auto Tom-a. Wydruki sa w jezyku flamanskim, bo w kraju gdzie powstal wydruk, akurat
takiego jezyka uzywaja.

Auto po raz pierwszy sprzedany w Szwajcarii, potem prowadzony do Polski. Mimo ze auto nigdy nie widzial ASO
poza Szwajcarja, dane te sa dostepny w kazdym kraju, w kazdym ASO. Takze w polsce, a tutejszy wydruk bedzie nawet w jezyku polskim...

Takie informacje wiec mozemy odzyskac na temat kazdego Jaguara, w kazdym ASO gdzie pracuje ludzie, ktorym
nalezy na rzetelnosc i nie sa za leniwy aby spedzic na tym pare minut. Nie dajcie sie wmowic, ze to jest
niemozliwy, albo ze to kosztuje maly majatek.

Na pierwszych dwoch stron znajdujemy ogolne informacje o aucie, ostatni stan licznika przy wizycie w ASO,
koniec okresu gwarancyjnego, i czy auto dotycza waznych akcji serwisowych. Na ostatnej stronke zas
szczegolny informacje na temat napraw gwarancyjnych, zakodowanych. Kolega dlugopisem dopisal co
oznaczaja pojedyncze kody.






Whitesnake

  • Gość
Odp: x308 XJR podręcznik użytkownika dla lejka
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 16, 2012, 23:15:22 pm »
Bardzo cenna informacja, dzięki. Zagadnę serwis przy wiosennym przeglądzie.

Ja właśnie skończyłem poszukiwania bezpiecznika od zapalniczek.

Tak informacyjnie, wszędzie piszą, że w XJ8 to nr 14 w prawej tylnej puszce pod fotelem pasażera, a w XJR '00 to nr.5 w skrzynce w bagażniku. Strasznie kombinowali z modelu na model.