Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Kilka ogólnych pytań o X-Type
bidiniusz:
Hej,
rozglądam się powoli za jakimś dobrym samochodem dla siebie. Celuję w XJ8, ale na chwilę moją uwagę zwrócił X-Type (właściwie to bardziej po prostu żonie się podoba). Gdyby to był X-Type to rocznik do ok. 2002.
Mam kilka ogólnych pytań:
- X-Type w dieslach, jak mnie poinformowali koledzy, to napęd na jedną oś... przednią?
- jak jest w pozostałych rozwiązany rozkład napędu (jaki rodzaj, jak zaprogramowane itd. czy to bardziej jak Haldex w Volvach, czy Torsen w Audi)?
- czy X-Type występuje z kotem na masce (tym skaczącym)?
- czy jest coś, dla czego warto zmienić obszar zainteresowania z XJ (siłą rzeczy 2-3 lata starszy) na X-Type?
I pytanie bardziej ogólnej natury - czy kierownica drewniana na dłuższą jazdę to w ogóle daje radę?
Sorry za ogólne pytania w dziale technicznym, ale nie bardzo wiem gdzie indziej można by zapytać.
Pozdrawiam
B.
Choina:
X-Type na przednią oś wychodził 2,0 i 2,2 w dieslu i 2,1 V6 w benzynie. 2,5 i 3,0 V6 są na 4 łapy.
Kot w X-Type'ach był montowany w USA. W Europie nie było.
Iksy z napędem 4x4 są głośniejsze, psują się masowo reduktory, automaty się sypią, rdzewieją i ... panie co tam się nie dzieje :)
Kierownicę pół drewnianą pół skórzaną mam w XJocie i po 4 latach użytkowania stwierdzam że cała drewniana był by lepsza.
Pirat:
Ja mam kiermankę drewnianą i nie powiem na poczatku trochę stękałem że jest śliska,ale po czasie przyzwyczaiłem się i teraz jest super :-super.Kwestia przyzwyczajenia no i kto co lubi 8)
Bedek:
--- Cytat: Choina w Styczeń 05, 2012, 05:09:18 am ---X-Type na przednią oś wychodził 2,0 i 2,2 w dieslu i 2,1 V6 w benzynie. 2,5 i 3,0 V6 są na 4 łapy.
Kot w X-Type'ach był montowany w USA. W Europie nie było.
Iksy z napędem 4x4 są głośniejsze, psują się masowo reduktory, automaty się sypią, rdzewieją i ... panie co tam się nie dzieje :)
Kierownicę pół drewnianą pół skórzaną mam w XJocie i po 4 latach użytkowania stwierdzam że cała drewniana był by lepsza.
--- Koniec cytatu ---
Ciekaw jestem gdzie jest ten reduktor w X-e. W terenowych samochodach reduktor służy do zwiększenia momentu obrotowego na kołach kosztem radykalnego zmniejszenia prędkości, służy to do poruszania się w ciężkim terenie. Albo mój X jest jakiś dziwny albo ja nie mam żadnej dźwigni/gałki/przycisku który by go włączał. Chyba że w X-ie reduktorem zwie się coś innego lub też psuje się nawet to czego w nich nie ma ??
Sebastian X:
--- Cytat: Choina w Styczeń 05, 2012, 05:09:18 am ---Kot w X-Type'ach był montowany w USA. W Europie nie było.
Iksy z napędem 4x4 są głośniejsze, psują się masowo reduktory, automaty się sypią, rdzewieją i ... panie co tam się nie dzieje :)
Kierownicę pół drewnianą pół skórzaną mam w XJocie i po 4 latach użytkowania stwierdzam że cała drewniana był by lepsza.
--- Koniec cytatu ---
Moje autko (X 2,5) jest ciechutko, napęd sprawny i nic nie rdzewieje ;D
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej