Dział Techniczny > XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150)
XKR - termostat i układ chłodzenia
lysyyy:
Na lato tak, żeby się nie przegrzewał, ale nigdy na zimę! Górna część chłodnicy jak najbardziej będzie się w takim układzie nagrzewać, ale tak już jest... Przy zamkniętym termostacie, a więc kiedy silnik jeszcze się nie zagrzeje, sama góra chłodnicy będzie się nagrzewać, ale nie ochładza to znacząco całego układu. Dopiero kiedy jest pełen przepływ przez chłodnicę, zaczyna ona skutecznie schładzać płyn. Jeśli wstawisz teraz termostat 76 stopni, to możesz zaraz mieć problemy z ogrzewaniem - chyba, że kotek stoi zimą w garażu...?
Krajcok:
No wlasnie :) Stoi zima w garazu, jezdzi tylko w cieple miesiace. Dzieki za odpowiedz. Dziwilo mnie zachowanie tego ukladu, bo wczesniej mialem do czynienia z silnikami 4 cylindrowymi, gdzie za zamknietym termostatem (sprawnym) zawsze bylo zimno.
Tak, czy inaczej patent inzynierow AJ8 niezbyt madry, gdyby przeciez zastosowac jeden termostat inaczej lub dac po termostacie na kazda ze stron V'ki, szybciej łapalby temp robocza. A tak grzeje niepotrzebnie chlodnice.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej