Witam. Po naprawie blacharskiej mojego x-type przyszedł czas na odpalenie, po zdjęciu błędów dalej nie pali. Zdjęto pokrywę zaworów. Okazało się, że przy uderzeniu kiedy zablokowało silnik, siła była tak duża, że wyrwało z górnej głowiczki śruby trzymające wałek rozrządu (ten bardziej z przodu). Większość ściętych śrub znaleziono, jednak 2 odłamki poleciały gdzieś w silnik... Diagnoza - do wymiany górna głowiczka z wałkami + rozebranie całego silnika w celu poszukiwania odłamków - koszt może 1000 zł, może 2 tys, albo lepiej. Do tego nie wiadomo w jakim stanie rozrząd, czy czegoś nie przestawiło, jak tłoki i zawory - wielka niewiadoma. Pomyślałem, że może lepiej i szybciej kupić cały silnik i przełożyć. Jest to x-type 2005r 2.0 TDCI 130 KM. Czy w mondeo jest identyczny? Czy muszę szukać koniecznie z Jaguara? Gdzie odczytać symbol silnika, czym jeszcze powinienem się kierować przy kupnie gołego słupka?