Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura
Prostownik
konrib:
Witam, chciałbym kupić prostownik, zawsze sie przyda. Jakie parametry są optymalne?
IHP:
Co do samych parametrów prostownika Ci nie poradzę, ale z ręką na sercu Ci mogę polecić abyś poszukał prostownika z regulacją prądu. Czasami samochód nie odpala ze względu na rozładowany akumulator, wtedy ustawiasz prąd ładowania na 3-5 A, czekasz godzinę i odpalasz. Inną sytuacją jest, gdy masz więcej czasu a wiesz, że akumulator jest rozładowany (lub niedoładowany), wówczas ustawiasz 1 A i niech się ładuje. Te tańsze prostowniki przeważnie nie mają żadnych wskaźników prądu i napięcia.
Sebastian X:
Myśląc przyszłościowo wybierz prostownik "microprocesorowy" bo większość aku jest już typu total bezobsługowe gdzie nie ma możliwości otwarcia i dolania wody a tam max. Napięcie jakie daje prostownik musi być niższe od 14,5V, bo za pare lat wszystkie aku będą żelowe i wtedy to ładowanie powyżej 14,5V=uszkodzenie aku. A te chińskie badziewia potrafią dać i 16V pod koniec ładowania.
Choina:
Ja stałem przed tym dylematem kilka lat temu i kupiłem Norauto NX3000. Model niższy wygrywał wszystkie testy w gazetach, a i opinie internautów są pozytywne. Ładuje aku do 120Ah (duże diesle) i nie trzeba wyjmować-odpinać aku z auta. Jest też opcja ładowania przez gniazdo zapalniczki.
PrzemkoS:
http://www.auto-swiat.pl/1-doladowarki/
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej