Witam Sympatyków Kotka,
Mam S-type z 2004 3.0 ze skrzynią 6-cio biegową i przebiegiem 95000.Po wyłączeniu muzyki,klimy podczas jazdy dochodzą dziwne odgłosy z układu napędowego.Most wyje bez obciążenia i po zdjęciu nogi z gazu,oraz dziwnie huczenie od strony wału,szczególnie podczas zmiany biegów,a dodatkowo odczuwam drgania na pedale gazu i całej karoserii.słyszalny stuk w momencie zmniany przełożenia na D i przy redukcji z 2 na 1 szczególnie.można jeżdzic,ale z doświadczenia wiem,ze nie prowadzi to do niczego dobrego.
Zacznę od początku.
Po przyjeździe z Niemiec udałem sie do Jaguara na diagnostyke,bo cos szarpało przy zmianie biegów,oraz przy zmianie biegu na D i R.Więc zacząłem od zmiany oleu na orginał ZF + dodatek life guard 6 fluid 1l + nowy filtr z miską olejową.zaznacze tutaj,że elektrozawory były czyściutkie i bez najmniejszego osadu.
Niestety nowy olej nie pomógł...wiec na diagnostyce okazało się(a raczej sam do tego doszedłem),że JAGUAR zaktualizował sterownik skrzyni biegów i sterownik silnika.Po tym znikło szarpanie przy przełączaniu na D i R,oaz duże rwanie przy redukcji i zmianie biegów.WIEC PRAWDĄ JEST ZE JAGUAR OLAŁ STEROWIK I POPRAWIŁ GO PÓŹNIEJ...ALE SPUSTOSZENIE W POSTACI ROZWALONEGO WAŁU I MOSTU POZOSTAŁO.JA UWAŻAM,ŻE TO JEST POWÓD NA AKCJĘ SERWISOWĄ JAGUARA.
...możliwe,że byłem tez nadgorliwy,bo wymieniłem olej w moście na nowy,a podobno jest bezobsługowy.Wypompowałem przez korek spustowy stary i wlałem nowy castrol limited 75w 140...po dwóch dniach coś mnie tknęło i zajrzałem znów do dyfra,a tam olej nowy zważył sie z resztką starego.Wypłukałem dyfer i znów zalałem świeżaka.Ale zaczyna wyc i pytanie brzmi,czy mój nowy olej nie zrobł mu krzywdy?
Mam Kociaka na TAXI i muszę go szybko zreanimowac...może pomoże ktoś z kolegów gdzie udac sie najlepiej z tym problemem?
pozdrawiam Wszystkich