Autor Wątek: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu  (Przeczytany 6266 razy)

pawlo8008

  • Gość
Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« dnia: Wrzesień 27, 2011, 14:38:26 pm »
Witam Sympatyków Kotka,

Mam S-type z 2004 3.0 ze skrzynią 6-cio biegową i przebiegiem 95000.Po wyłączeniu muzyki,klimy podczas jazdy dochodzą dziwne odgłosy z układu napędowego.Most wyje bez obciążenia i po zdjęciu nogi z gazu,oraz dziwnie huczenie od strony wału,szczególnie podczas zmiany biegów,a dodatkowo odczuwam drgania na pedale gazu i całej karoserii.słyszalny stuk w momencie zmniany przełożenia na D i przy redukcji z 2 na 1 szczególnie.można jeżdzic,ale z doświadczenia wiem,ze nie prowadzi to do niczego dobrego.

Zacznę od początku.
Po przyjeździe z Niemiec udałem sie do Jaguara na diagnostyke,bo cos szarpało przy zmianie biegów,oraz przy zmianie  biegu na D i R.Więc zacząłem od zmiany oleu na orginał ZF + dodatek life guard 6 fluid 1l + nowy filtr z miską olejową.zaznacze tutaj,że elektrozawory były czyściutkie i bez najmniejszego osadu.
Niestety nowy olej nie pomógł...wiec na diagnostyce okazało się(a raczej sam do tego doszedłem),że JAGUAR zaktualizował sterownik skrzyni biegów i sterownik silnika.Po tym znikło szarpanie przy przełączaniu na D  i R,oaz duże rwanie przy redukcji i zmianie biegów.WIEC PRAWDĄ JEST ZE JAGUAR OLAŁ STEROWIK  I POPRAWIŁ GO PÓŹNIEJ...ALE SPUSTOSZENIE W POSTACI ROZWALONEGO WAŁU I MOSTU POZOSTAŁO.JA UWAŻAM,ŻE TO JEST POWÓD NA AKCJĘ SERWISOWĄ JAGUARA.

...możliwe,że byłem tez nadgorliwy,bo wymieniłem olej w moście na nowy,a podobno jest bezobsługowy.Wypompowałem przez korek spustowy stary i wlałem nowy castrol limited 75w 140...po dwóch dniach coś mnie tknęło i zajrzałem znów do dyfra,a tam olej nowy zważył sie z resztką starego.Wypłukałem dyfer i znów zalałem świeżaka.Ale zaczyna wyc i pytanie brzmi,czy mój nowy olej nie zrobł mu krzywdy?

Mam Kociaka na TAXI i muszę go szybko zreanimowac...może pomoże ktoś z kolegów gdzie udac sie najlepiej z tym problemem?
 
pozdrawiam Wszystkich :-tylko


moryc25

  • Gość
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2011, 14:50:13 pm »
Stukanie wskazuje na krzyżaki, luzy pomiędzy wałem i mostem, sprawdziłeś?

Offline makek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 164
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2011, 15:58:17 pm »
....,a dodatkowo odczuwam drgania na pedale gazu i całej karoserii.....
Witam.
Drgania odnoszą się do pewnej prędkości (niezależnie od przełożenia), czy raczej obrotów silnika, jeśli tak, to jakich?
S-type 4.2
Marek 693 440 715

pawlo8008

  • Gość
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2011, 00:42:45 am »
Witam Kolegów,
drgania odczuwalne są od małych prędkości,czasami ustają i pojawiają się momentalnie gdy skrzynia zrzuci bieg np. czuc to wyraźnie na pedale gazu i jest to niemiłe uczucie.
co do kzyżaków na wale to w poniedzialek wjeżdzam na kanał,wiec coś więcej się wyjaśni.wcześniej kręciłem wałem to luz jakiś był,ale podobno musi byc.planuje wlac mu ceramizer,chyba nie zaszkodzi i pewnie nie pomoże :-P.krzyżak w tym modelu jest nie rozbieralny i cały element kosztuje jedyne 5800 złociszy :) w ASO KATOWICE.
Już jestem na etapie poszukiwań używanego całego układu napędowego,od skrzyni,aż po sam most.może ktoś pomoże znaleźc coś konkretnego za normalne pieniądze?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 28, 2011, 00:57:25 am »
hmmm popieram teorie o krzyzaku, jednak nie krzyzak krzyzak, tylko podklad - wybacz, nie wiem jak to bedzie po
polsku "dysk hardiego - hardy spicer"

tak to wyglada:



mialem dokladnie to samo w mercedes 300sl kilka lat temu, dokladnie takie obiawy. to jest podklad gumowy
miedzy wlasnie walem i mostem.

pawlo8008

  • Gość
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 03, 2011, 14:59:21 pm »
Witam Kolegów...
Dziś osłuchałem wał na kanale...nie ma luzów na łącznikach elestycznych,ale słychac stuk od skrzyni biegow jak kręce wałem.może coś w skrzyni sie wyrobiło?czy możliwe jest że łącznik wprowadza wibracje na pedale gazu i karoserii,a wygląda na nie naruszony?

odnośnie wibracji na pedale gazu i karoserii,są one odczuwalne konkretnie w dolnym zakresie obrotów(przy 1000-2000 obr/min),póżniej stopniowo jak wkręcają sie obroty,drgania zanikają.

koledzy macie może kogoś od regeneracji mostów?
albo dobrego mechanika od jaguarów z woj. śląskiego co by właściwie to wszystko zdiagnozował?

pozdrawiam :-tylko






Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 03, 2011, 15:14:19 pm »
podlacz autko do komputera i odczytaj mu bledy ze skrzynii. na slasku mamy jak najbardziej specjalista od tego,
skontaktuaj sie z kolega carserwis, tutaj kontakt: Kontakt z Bogdamen Car Serwis

pawlo8008

  • Gość
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 04, 2011, 00:06:43 am »

Dzis również podczas wymiany świec(masakra,urwałem śrube od rozpórki :-gwizd i dawno już nie mialem tyle zabawy z tak prostą sprawą jak świece w benzyniaku) podłączyłem JAGA do kompa.był jeden błąd,chyba odnośnie skrzyni (OBWÓD WEJŚCIA CZUJN. POZ. POSTÓJ NEUTRALNY),po skasowaniu bład nie pojawial się.

czy możliwe jest że wał wymaga wyważenia i może przenosic takie drgania w dolnym zakresie obrotów(1000-3000 obr/min.czuc to ewidentnie jak skrzynia zrzuca na niższy bieg,niższe obroty większe drgania.

z serwisem carserwis skontaktuje sie niezwłocznie,mam nadzieje że trafie tam na kogoś konkretnego.

pozdrawiam :-thank

rodger

  • Gość
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 04, 2011, 07:26:10 am »
A czy u Ciebie nie ma czasem problemu z pracą silnika? Silnik 3,0 ma problemy z cewkami, dlatego też możesz mieć nierówną pracę w dolnym zakresie i spadek mocy a skrzynia próbuje to zminimalizować

pawlo8008

  • Gość
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 04, 2011, 12:31:52 pm »
Temat cewek juz mnie zastanawial wczesniej,ale na kompie nic nie wyszlo.na diagnostyce w aso tez nic.
jak sprawdzic sprawnośc cewki bez robierania?...bo jak pomysle,ze znow trzeba kolektor zwalac to slabo mi sie robi:)
na postoju silnik pracuje równo....miałem kiedys walnietą cewke w audi s3 i vw golfie i objaw byl odczuwalny dośc konkretnie(nie chodzil na ktorys cylinder).

Intruz

  • Gość
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 04, 2011, 15:51:54 pm »
ja u siebie uszkodzoną cewkę poznałem po tym, że gdy na uruchomionym silniku ja uniosłem o kilka cm, to wydawała wyraźnie słabszy stukot w porównaniu do nowej/sprawnej.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Wyje most,słychac stuk i są odczuwalne drgania na pedale gazu
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 04, 2011, 21:38:18 pm »
Fakt jest taki ze cewki padają jak muchy w 3l ciężko jest dojść która kuleje bo komp widzi to dopiero jak jest agonia.
Jak wymieniać to od razu 3 nowe pod kolektor a resztą jak masz czas się bawisz.

Najlepiej posłuchaj z rana czy ci nie puszcza bączków lekkich w wydech.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.