Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura

Weryfikacja orginalnego przebiegu

(1/2) > >>

owczar:
Jest jasne, że z 100 % pewnością przebiegu zweryfikować się nie da - ale jest wiele drobnych poszlak które mogą nam dużo powiedzieć. Być może ktoś wpad na jakieś sprytne/innowacyjne sposby weryfikacji przebiegu?

To co mi przychodzi do głowy to :

1. Uważna lektura dokumentacji i informacji o aucie z innych żródeł.
2. Weryfikacja jednego z ostatnich wpisów w książce serwisowej z wykonawcą.
3. Zużyte/wytarte elementy wnętrza, stan skóry, stan kierownicy, fotela kierowcy, pasów i stan gumek na pedałach.
4. Wymienione częśći które nie powinny jeszcze się zużyć.

Piszczie jakie są Wasze sposoby :)

cobi:
Często przebieg jest zmieniony tylko w zegarach. Zapominają że przebieg zapisywany jest jeszcze w innych miejscach sterownik silnika,sterownik skrzyni-automat i w innych podzespołach auta.
Warto sprawdzic nalepki od rozrządu oleju itp ponieważ ostatnio ogladałem VW polo z przebiegiem 103 tys na budziku a na słupku naklejka od rozrządu z wpisem z przed 4 miesięcy i stanem 265 tyś.\


W serwisie nie ma co sprawdzać bo serwis da się oszukac. Już tłumacze. Kupuję auto z przebiegiem 300 tyś.
Przebijam yhm yhm -robie korektę licznika  :-yipee na 140 tyś.
Jadę na serwis na wymianę oleju i filtra.
W serwisie robią wpis do swojego kompa i książki.
Wystawiam auto na sprzedaż.
Przyjeżdzasz,ogladasz chcesz sprawdzić auto w serwisie bo tam najpewniej.
Jedziemy na serwis. Pan sprawdza w komputerze-tak było u nas takie auto wtedy i wtedy ze stanem licznika 140 tyś. Przebieg autentyczny. Zadowolony zabierasz auto.
Proste prawda?

IHP:
przebieg poznaje się po tapicerce, czy nie jest przetarta, wygląd siedziska, jak usiądziesz to wyczujesz czy jest już wysiedziane czy nie, po kierownicy, jesli jest mocno starta tzn, że auto ma spory przebieg, popatrz uważnie pod maske i może znajdziesz kartke z ostatnim stanem licznika przy wymianie oleju, czasami niektórzy zapomną to zerwac   i wychodzi, że samochod ma na blacie 160 a w rzeczywsitości 280...

saulinek:
w szwecji wchodzisz w strone wydzialu komunikacji pisze numer rej. i masz przebieg .ja mam saaba 9-5 2007r a skory wygladaja za nie ciekawie fotel kierowcy ale ciagle jezdze ubraniu roboczym i sie zajezdza skora.przebieg cos pod 200000km zona ma volvo ale od pierscionkow tez kierownica wyglada za ciekawie.a przebieg tez cos w granicach 200000km.mysle ze kwestia jak ktos uzytkuje auto.szwedzi np. nie dbaja o srodki i czesto mlode auta za jest zajechane w srodku jakby mialo 500000km.

Griszaa:
Nie ma pewnego sposobu na weryfikację przebiegu. Można jedynie zdemontować zespół wskaźników i sprawdzić czy ktoś nie majstrował przy flashu. Podejrzewam, że sprawny elektronik pozostawi po sobie słabe ślady...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej