Nie wiem co za "fachmana" masz, ale klucz do X-Type jest 100% Fordowy, bo STACYJKĘ MASZ Z FIESTY !!!
Roznica jest jedynie w końcówce grotu (w fordzie bardziej szpiczasta), ale można stosować zamiennie. Nawet picki są te same dla Forda i Jaguara (Ford Tibbe). Problem jaki jest u Ciebie jest spowodowany lekkim wytarciem zapadek we wkładce stacyjki i świeżym ostrym kluczem (ślusarz nie zadał sobie trudu, aby lekko przetrzeć nowy klucz papierem ściernym lub pilnikiem do wygładzenia krawędzi grotu, stąd problem. Przerabiałem już to dwukrotnie w Sierrze i Transicie.
Jak wyciągnąć?
Najpierw polecam spsikać wszystko olejem sylikonowym w sprayu. Włóż klucz do oporu i zacznij poruszać nim tak jakbyś chciał odpalić i zgasić, tylko z dużą szybkością/częstotliwością, wtedy jest szansa na luźniejsze ustawienie się zapadek w bębenku wkładki, a później musisz spróbować stanowczym szarpnięciem wyciągnąć klucz (pojedyncze szarpniecie - impuls, broń boże nie ciągnij na chama).