Autor Wątek: Problem z temperatura silnika  (Przeczytany 3632 razy)

booschmen

  • Gość
Problem z temperatura silnika
« dnia: Sierpień 24, 2011, 23:25:21 pm »
Witam, od kilku dni zauwazylem dziwna usterke tzn. podczas normalnej pracy silnika (spokojnej jezdzie) przez dzien w upale skacze temperatura nawet na czerwone pole troche pomaga wylaczenie klimy i ewentualne wlaczenie cieplego nawiewu. Lecz po wylaczeniu swiatel mijania do pozycji "0" temperatura momentalnie spada w ciagu powiedzmy 3-4 sek a po wlaczeniu znowu rosnie, moze ktos mial z czyms takim do czynienia?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2011, 23:42:20 pm »
Przeciesz to logicznie, jak wlaczysz swiatlo, to jak kazdy wie, oswietlona powietrza jest chlodniesza (ten efekt
jest wlasnie wykorzystany w zakladach podswietlenia cieplej wode np) i od razu temperatura sie obniza ...    ::)

ale tak naprawde: sprawdz jaka jest faktyczna temperatura silnika, czy zegarek oszuka (bo wydaje mi sie
ze gdzies przybija mase). jezeli temperatura przekracza 90 stopien to sprawdz dlaczego ...

Cychol

  • Gość
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2011, 23:51:31 pm »
też mi się wydaje, że to raczej wina elektryki (wskaźnika) niż układu chłodzenia, nie da się ochłodzić czy podnieść temperaturę silnika o kilkanaście stopni w kilka sekund, tzn teoretycznie się da, ale źródło energii cieplnej musiałoby być duuuuuże i mieć wyyyyyysssssoką temperaturę :-hehe

booschmen

  • Gość
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2011, 12:02:29 pm »
Wlasnie, ale po ostanich przejsciach z kotem tzn z uszczelka pod glowica wole juz dmuchac na zimne i jesli cos jest nie tak to od razu dostaje bialej goraczki;/ Szczegolniejesli chodzi o temperature silnika. Mowicie ze masa a czy to ze kiedys swiatla pozycyjne prawie byly nie widoczne tzn ledwo co swiecily (silnik odpalony) wjechalem do garazu podskoczyl i wszystko wrocilo do normy czy to moze byc wlasnie ta masa? i gdzie tego szukac ewentualnie

booschmen

  • Gość
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2011, 17:04:05 pm »
Dzis kilka razy bylem w Krakowie i tak raz temperatura jest ok a raz rosnie po wylaczeniu swiatel wraca do normy potem jadac juz z wylaczonymi nagle znowu zaczyna rosnac wiec wylaczam dodatkowo klime i znowu spada potem juz z otwartymi oknami bez swiatel i nie milosiernym goracu jade dalej a tu znowu rosnie wiec spokojnie jade dalej kiedy sie juz zatrzymalem to nic sie nie dzialo zgasilem silnik odszedlem od auta. Wracam po ok 10 min a tu kaluza pod autem no to maska w gore i widze ze wywalil troche wody przez korek w zbiorniczku;/ Dolalem wody (Dosc cieplej) odpalilm jade dalej i dalej bez niczego bez klimy swiatel itd zaczynam wyjezdzac pod gore grzeje sie wyjedzie na prosta wraca do normy albo trzeba wlaczyc ogrzewanie na maxa tu juz dojechalem prawie bez podeszw w butach ktore o malo sie nie odkleily z goraca i narazie stoi. Na zimnym silniku wode mialem nad stan nawet po odpaleniu rano zaczal jej troche wyrzucac i jak sie juz zagrzal to 1.5L musialem dolac olej jest pomiedzy Min-Max tak w polowie. i mam jeszcze pytanie czy moze to byc np zapowietrzony uklad chlodzenia ewentualnie jak go odpowietrzyc bo nigdzie nie znalazlem zaworka?

lysyyy

  • Gość
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2011, 18:41:08 pm »
Układ sam się powinien odpowietrzyć... Jak dla mnie, to jakby ewidentnie uszczelka pod głowicą, ale to już przecież robiłeś ostatnio... Już dwa razy w innych autach miałem wydmuchaną uszczelkę i objawy dokładnie takie same. I wtedy to wszystkie węże od chłodzenia są twarde jak kamień, bo przedostają się gazy z cylindrów. I u mnie także wystarczyło pojechać chwilę na luzie i niskich obrotach aby temperatura szybko spadła (spada wtedy ciśnienie i układ się udrożnia (bo zagazowany nie ma przepływu płynu). Mam nadzieję, że w Twoim przypadku to co innego. Jest jeszcze dość niebezpieczny sposób sprawdzenia (ja tak robiłem wielokrotnie) - jak skoczy Ci mocno temperatura, zatrzymać się i powoli odkręcać korek od zbiorniczka wyrównawczego - u mnie wtedy schodziło ciśnienie jak ze sprężarki i zaraz potem temp. wracała do normy

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2011, 18:59:48 pm »
Ewidentnie wskazuje to na przedostawanie się gazów spalinowych do układu chłodzenia.
Pierwsze pytanie czy sprawdzałeś głowicę czy jest szczelna. Możliwe że masz peknietą głowicę (chociaż ci tego nie życzę). Jeśli głowicę miałeś sprawdzoną pod względem szczelności to pewnie masz źle założoną uszczelkę.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

booschmen

  • Gość
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2011, 20:30:29 pm »
Otoz tak glowica byla sprawdzana uszczelka dorobiona grubsza bo tyle zebrali ze jesli by zalozyl oryginal to zaraz by ja wydmuchalo. To po pierwsze po drugie owszem jak skoczy temperatura to podczas pracy silnika po delikatnym odkreceniu korka najpier schodzi troche cisnienia a potem wywala wode ale czy to na zimnym czy cieplym silniku po jej uzupelnieniu i na odkreconym korku nawet po dodaniu gazu nie widac babelkow w zbiorniczku (charakterystycznych przy przedostawaniu sie gazow) poziom plynu jest staly nie ubywa nie przybywa z poziomem oleju jest identycznie caly czas jeden poziom wiec tak tez wody nie gubi. Na korku ani bagnecie nie widac rowniez piany (jesli gazy dostawaly by sie w dol i nie mialy odprowadzenia. I fakt iz moge autem zrobic 20km i nic a nagle zacznie sie grzac albo jesli jezdze wieczorem to nic sie nie dzieje

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2011, 20:46:03 pm »
Miałem Vel Satisa z 3-litrowym Dieslem i tam miałem podobny problem. Podczas jazdy na zimnym silniku wszystko było ok. Ale temp lubiła nagle podskoczyć. Po otwarciu dużego obiegu i dodaniu gazu powyżej 3500 obr/min od razu wywałał płyn. Powodem tego była obsunięta szklanka i to przedmuchało uszczelkę.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

booschmen

  • Gość
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 28, 2011, 08:47:04 am »
Rowniez cenna uwaga, jeszcze na mysl przyszla mi taka rzecz jak to iz podczas wymiany uszczelki pod glowica okazalo sie iz jest urwany czujnik spalania stukowego tzn urwany byl korpus z wtykami ale udalo sie to jakos zlozyc tylko nie wiem czy dobrze czy on moze miec jakis wplyw na to ewentualnie jak sie objawia jego uszkodzenie?

booschmen

  • Gość
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2011, 18:25:06 pm »
Dzis bylem w Krakowie i przez cala droge nic sie z temperatura nie dzialo nawet jadac ok 5km pod gore przy predkosci ok 100km/h dosc ostro pod gore i tez nic (swiatla mialem wlaczone, ale klime wylaczona) i zauwazylem rozwniez ze w momencie kiedy temperatura rosnie na wolnych obrotach napiecie na akumulatorze spada na 12V przynajmniej na zegarze a po dodaniu gazu rosnie do 13V a jak nic sie nie dzieje to trzyma 13V caly czas.

booschmen

  • Gość
Odp: Problem z temperatura silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 20, 2011, 22:15:21 pm »
Zauwazylem ostatnio ze w dniach w ktorych zrobilo sie juz chlodno nic sie z temperatura nie dzieje czy moze to byc wina np tego ze w nie wystarczajacym stopniu sie chlodzi i jak temu zaradzic gdzie szukac.