Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura

Chiptuning

<< < (3/4) > >>

Luqasek:
10% czy 12% to jest odpowiednio 22 lub 26KM więcej, to już da się odczuć, a tym bardziej zmierzyć, a gdyby do tego pokusić się o zwiększenie sprężania, to myślę, że bez większych problemów można by było uzyskać ponad 40 kucyków więcej, dlatego pytam :)

Luqasek:
Czy ja wiem, czy aż tyle kucy dało nogę  ;) nie sądzę, by przy przebiegu 140tysięcy tak się stało, zwłaszcza iż w zeszłym tygodniu na laboratoriach z silników spalinowych (mam taki przedmiot w tym semestrze) miałem okazję zbadać dokładnie skład spalin, a jak wiadomo, ze składu spalin można wiele dowiedzieć się o kondycji jednostki napędowej. Nawet sam prowadzący zajęcia był lekko zdziwiony, nie tylko tym iż student jeździ na uczelnię Jaguarem, a on sam Astrą jedynką 1.4  ;D Co się okazało? Cyferki mówią same za siebie: 0,09% CO w spalinach (EU norma dla aut 1995-1999 to max 0,5% CO) oraz 23ppm HC (norma 100ppm) a więc katalizator dalej pracuje! a silnik wydaje się być w dobrym stanie. Możliwe iż poprzedni właściciel w Luxemburgu wymieniał katalizatory i w ogóle układ wydechowy, bo zbyt ładnie wygląda.

rcala xj40:
Co sie stanie jak wyciagne katalizatory ????
Jakie plusy i minusy ???

Luqasek:
Z tego też powodu pomiarów tych dokonuje się przy obrotach trochę ponad 2 tysiące (norma mówi 2000 +-100). Jeżeli pierścienie nie będą już tak sprężyste to silnik będzie spalał olej, a co za tym idzie, od razu będzie wysoka zawartość HC, to samo dotyczy zaworów:)

rcala xj40:
Co daje wycinamie katalizatorow

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej