Dział Techniczny > XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150)
xk8 stability control failure, traction
radoslawlas:
Dzien dobry. Mam pytanie do szanownych użytkowników Jaguarków i tego forum.
W XK8 wyskakuje: (TRACTION CONTROL FAILURE, STABILITY FAIL)
Czy ktoś miałby jakiś pomysł, co mam z tym zrobić?
Serwis Jaguara w Krakowie nie umiał nic z tym poradzic, chociaż był samochodzik tam przez trzy tygodnie.
Nic się nie dzieje, jezdzi dobrze, lecz podczas deszczu , a nie daj boze śniegu, nie można utrzymać jaguarka w ryzach.
Ostatnio, ktos zasugerował że to jest jakaś wina przetartych jakiś wiązek kabli, czy błąd linii Kann??
prosze o podpowiedzi.
Dziękuję
pablo21:
Powodów może być wiele. Zacznij od podstaw, czyli opony rozmiar mają być dokładnie takie jak przewiduje producent. Wyważenie ich, oraz różnice w bieżniku również mogą mieć wpływ. Następnie przeczyść dokładnie wszystkie styki od Abs-u w każdym kole. Jeśli masz możliwość to podjedź aby podłączyć do kompa kota w momencie pojawienia się błędu. Czy oni sprawdzali czy nie masz walniętego kompa w kocie?Podłączali go w ogóle? Sprawdź stan płynu hamulcowego, oraz stan przewodów hamulcowych. Czy dyferencjał jest ok?Nie cieknie z niego, nie poci się?Oczyść Wd-40 bądź myjką koła zębate w kołach i przy dyferencjale.(nie wiem jak to się fachowo nazywa) ale przez te koła komp zlicza prędkość obrotową koła i na podstawie tego działa Abs i kontrola trakcji, jak masz zabrudzone albo pęknięte to będzie źle zliczał i stąd błędy. Ja tak miałem i także długo z tym walczyłem.
radoslawlas:
Pablo, dziekuje bardzo. Tak zrobie jak mówisz, najpierw od sprawdzenia. Miałes to samo? I udało się wykluczyc te błędy?
pozdrawiam
pablo21:
miałem zabrudzony czujnik i co jakiś czas mi się to włączało, strasznie wkurzające, bo jazda bez kontroli trakcji z czymś co ma 300 koni pod maską w zimie lub podczas deszczu może się bardzo źle skończyć..sprawdzałem wszystko po kolei tak jak Ci napisałem. Powodzenia i daj znać, jak poszło!
tatoo-jag:
"Oczyść Wd-40 bądź myjką koła zębate w kołach i przy dyferencjale"
koła zębate w kołach - koronka abs
Koronka może być pęknięta przez korozję półosi ale wtedy swieciła by się kontrolka 'ABS' ponieważ to z niej odczytywany jest pomiar prędkości koła. Zabrudzony czujnik jak wyżej awaria ABS.
Ja osobiście sprawdziłbym moduł DSC podpięcie złącza ewentualne oczyszczenie..ale pewnie skończy się wymianą modułu lub programowaniem.. :- pojecia
Jeśli ze złączem wszystko gra konieczna wizyta w warsztacie..ale może jakims bardziej znającym się na elektryce w Jagach..Niestety nie podpowiem gdzie jechać w Krakowie ale w Warszawie polecam JAGCAR.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej