Felgi 225/40R18 to jest zamiennik 225/45R17 i są one praktycznie identyczne, więc nie powinny trzeć ponieważ średnica koła jest zachowana. Natomiast nawet w mniejszych rozmiarach mogą ocierać, ale właśnie ze względu na źle dobrany rozmiar ET (za duże ET spowoduje, że koło będzie bardziej wystawać na zewnątrz i może trzeć o rant lub w innym miejscu, natomiast zbyt małe ET powoduje, że koło chowa się do środka i również może ocierać gdzieś o podwozie). Oczywiście rozmiar ET może się nieznacznie różnić, bo jest w każdym aucie jakaś tam tolerancja w stosunku do fabrycznych felg. No i jeszcze jedna ważna kwestia. Sam kształt felgi ma również znaczenie ponieważ czasami może się zdażyć, że ramiona felgi są tak niefortunnie rozplanowane, że jest za mało miejsca na wysokości zacisków hamulcowych i może felga ocierać wewnętrzną częścią ramion o zacisk!!!
dlatego najlepiej przymierzyć jak się samemu za dużego pojęcia nie ma o wszystkich tych parametrach.
Średnica piasty ma w Jagu 63,4mm ale można dokupić (lub czasami są w komplecie) specjalne pierścienie redukcyjne nawet w przypadku, gdy felga ma większy otwór nie jest to więc problemem.
A co do przeliczania wielkości koło to wygląda to następująco
dla koło 225/45R17 = 2*225 (szerokość opony w mm)*0,45 (45 oznacza wysokość profilu opony w stosunku do szerokości opony i oznacza, że opona jest wysoka na 45% szerokości, ale mnożymy to zawsze razy 2 ponieważ guma ma wysokość w dolnej i górnej części+17*25,4mm (to jest średnica samej felgi bez opony w calach 1 cal=25,4mm)
CZYLI JEST TO 202,5+431,8=634,3MM
dla 225/40R18= 225*0,8+18*25,4=180+457,2=637,2mm czyli cało koło jest wyższe tylko o niecałe 3mm
następny zalecany rozmiar to 205/55R16=205*1,1+16*25,4=225,5+406,4=631,9mm
a ten rozmiar co chcesz kupić
205/50r17=205+17*25,4=205+431,8=636,8mm czyli również w normie
PS. A swoją drogą to jakoś średnio widzę ten wzór felg z allegro do Jaguara, ale to moja subiektywna ocena