Niedawno temu, przy okazji salonu paryskiego, moglismy zobaczyc wizje studia Bertone na przyszly model "malego"
Jaguara. Prezentowany tam model B99 byl kontrowersyjny, jednak u wielu wzbudzil sentyment do klasycznej linii
Jaguara i pokazal, jak bardzo Bertone czuje sie zwiazany z Jaguarem.
Prace nad Jaguarami w studio Bertone maja tradycje, a dzis przedstawiam niezwykla interpretacje XK 150.
Za projekt nadwozia odpowiadal stylista studia Bertone, Franco Scaglione, inzynier lotniczy oraz projektant, ktory
takze byl odpowiedzialny za prototyp Lamborghini 350 GTV, Alfa Romeo 33 Coupé Stradale albo NSU Prinz Sport
Spider. Takze mial swoj udzial w wersji Coupe Bertone Maserati 3500 GT. I chyba wlasnie ten ostatni model mial
najwiekszy wplyw przy projektowaniu tej wersji XK150. Jeszcze jeden przyklad, jak angielska technika moze
sie pieknie podporzadkowac wloskim wygladem.
Powstaly 3 egzemplarze tego niezwyklego modelu w roku 1957 na podwoziach XK 150 z silnikiem 3.8 S o mocy
220 km co gwarantowalo autu sportowe osiagi. Czerwony jest w posiadaniu holenderskiego kolekcjonera,
ktory obecnie wystawil samochod na sprzedaz. Los pozostalych modeli niestety nie jest znany.