Autor Wątek: Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0  (Przeczytany 1739 razy)

Offline Alll

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0
« dnia: Listopad 06, 2019, 17:58:53 pm »
Cześć od niedawna jestem posiadaczem x-typa 3.0 2002r i mam problemy z lpg i benzyną ;) standardowo błąd ciśnienia i rozwalające się mapy co powoduję że na benzynie zaczyna kiepsko jeździć. Po przeczytaniu chyba wszystkich wątkow związanych z tym tematem jestem pewny że problem leży w emulacji paliwa. Ja mam zamontowany emulator AC i wiem że tylko w 2001r miał on prawo działać, są super emulatory AEB, Torpedo itd. które podobno działają ale z tego co wyczytalem to działa również powrót paliwa i w związku z tym że taki powrót do mnie bardziej przemawia, postanowiłem go zamontować. Jak będę wszystko montował to może wyjdzie z tego temat typu tutorial ale mam kilka pytań do osób które taki posiadają lub już montowali, mam nadzieję że pomożecie.
Potrzebne nam będzie:
1.Czytnik OBD
2.Elektrozawór paliwowy, Valtek lub Lovato.
3.Dysza która zweży nam przepływ paliwa a za pomocą jej średnicy od 0.8mm do 1mm ustawimy identyczne ciśnienie paliwa gdy silnik pracuję na lpg. 
4.Wąż paliwowy.

A teraz w skrócie plan wykonania:
Na samym początku usuwamy emulator, kasujemy adaptację pompy poprzez odłączenie klemy od aku. i możemy również skasować błedy obd. Ja posiadam chiński czytnik obd który niestety nie pokazuję korekt silnika ale odczytuję błedy i ciśnienie paliwa. Po tym zabiegu jeździmy na samej benzynie żeby wszystko wróciło do normy.
Sprawdzamy jakie mamy wartosci ciśnienia na biegu jałowym.
Następnie naszym wężem paliwa podpinamy się pod wejscię diagnostyczne listwy paliwowej, odkręcając wcześniej "wentylek".
Montujemy elektrozawór i dysze obok zbiornika płynu wspomagania.
Wąż pod autem ciagniemy do zbiornika paliwa.
Zaczynamy od ustawienia ciśnienia na biegu jałowym, jak coś nie tak to zmieniamy dyszę, jak działa to po robocie :-clap

Pytania:
1.Który elektrozawór lepiej pasuję obok zbionika na płyn wspomagania?
2.Macie jakieś gotowe dysze czy trzeba taką dyszę zrobić samemu? Jeśli samemu to jaki materiał będzie najlepszy, alu, miedz, mosiądz czy metal?
3.Wąż paliwowy ma jakieś znaczenie czy będzie to fi6 czy fi8?
4.Można podpiąć elektrozawór paliwa do elektozaworu z parownika? (sądzę że tak)
5.Dyszę montujemy między listwą a elektrozaworem, czy za elektrozaworem?
6.Czy da się określić jak długo trzeba jeżdzić na benzynie żeby wszystko się zaadaptowało? Umnie po resecie aku jest ok ale nie znam korekt.
7.Gdzie najlepiej wpiąć przelew w zbiorniku, do gumy przy wlewie paliwa?
Poniżej zdjecia częśći
Znalazłem też zdjęcie komory silnika gdzie widać taki powrót, jak macie możliwość to super by było jakbyście dodali zdjęcia jak u was to wygląda.
A jak już wszytsko ogarnę to zrobię fotorelacje z montażu:)
Pozrawiam

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 06, 2019, 20:27:57 pm »
Ja zamontowałem sobie elektromagnes przy filtrze paliwa bo +12 pociągnąłem z elektromagnesu na wielozaworze. Trzeba zastosować przewężenie 0,8mm wiertłem. Ja kupiłem po prostu trójnik mosiężny i zalałem mu jeden koniec cyną i go przewierciłem. A w baku to nie pamiętam ale chyba miałem jakiś wolny króciec to sie do niego podłączyłem

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 06, 2019, 21:15:35 pm »
To jak to w końcu z tym jest? Jedni mówią, że przelew się nie sprawdzi a drudzy, że emulatory to syf. Co w końcu jest lepsze?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 06, 2019, 21:23:54 pm »
U mnie działa przelew już chyba ze 2 lata, u innych nie musi. Zrobiłem tak bo poprzedni właściciel nie umiał uspokoić auta z gazem i narazie nic sie nie dzieje

Offline Alll

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 07, 2019, 09:06:21 am »
To jak to w końcu z tym jest? Jedni mówią, że przelew się nie sprawdzi a drudzy, że emulatory to syf. Co w końcu jest lepsze?
Ja nie mówię że emulatory to syf z tego co się dowiedziałem to emulacja samego czujnika nic nie da, musi być emulator w którym tworzysz mapę benzynową i w zależności od obrotów podaję zmienne wartości. Objeździłem kilka warsztatów w Katowicach i żaden nie podjął się montażu a w dwóch polecanych gdzie robili jaguary mówili że emulator działa ale trzeba sporo czasu poświęcić na ustawienie go żeby klient nie wrócił za miesiąc z problemami, w jednym przypadku serwisant z firmy Alex ustawiam regulator Torpedo. Więc można i się da, ale wymaga to dużej wiedzy i praktyki. Ja postanowiłem spróbować z powrotem ponieważ jestem w stanie sam to wykonać, są na forum osoby które takie powroty mają zrobione i prosił bym ich o jakieś pomocne odpowiedzi czy zdjęcia.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 07, 2019, 14:50:06 pm »
Spoko, to raczej takie ogólne stwierdzenie było, bo jedni preferują to, drudzy tamto a i tak w ponad połowie iksów LPG się pieprzy :)
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline najkon

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 76
  • Kocham to forum
Odp: Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2019, 17:55:58 pm »
:) jestem w tej drugiej połowie, bo u mnie działa wyśmienicie na emulatorze :)
ale muszę powiedzieć, że posiadam nówkę instalację LPG (w styczniu 2020 minie rok) którą sam zakładałem (tzn. zapłaciłem za instalacje:P) na silnik benzynowy nigdy nie gazowany.
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2019, 21:05:33 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 v6 AWD High manual + LPG KME

Offline Alll

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2019, 21:33:41 pm »
Super, napisz jaki masz emulator bo to jest istotne;)
Ja dysze juz zrobiłem, postanowiłem zrobić je z pręta aluminowego 8mm, dysze maja 2.5cm długości, wstępnie nawiercone z obu stron wiertłem 3mm a później docelowym 0.8, 0,9 i 1mm. Zrobiłem 3 sztuki żeby sprawdzić różnice ciśnienia. Czekam aż przyjdzie elektrozawór, wybór padł na valteka ze względu na to żeby po montażu cewka pracowała pionowo a nie poziomo. Możliwe że w weekend będę montował całość to zobaczymy czy to działa 😉 Jeszcze się zastanawiam jak powrót zamontować do zbiornika, jakieś pomysły?
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2019, 23:48:03 pm wysłana przez MicGin »

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2019, 22:33:40 pm »
EmuTECH Pb-Pressure-02 i wszystko działa jak należy.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Alll

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 18, 2019, 10:49:41 am »
Sukces, po zamontowaniu powrotu nie ma błędu ciśnienia i narazie wszystko działa. Robota dość prosta jakieś 2h i gotowe.

Tak jak pisałem, dyszę z pręta aluminiowego fi8 nawiercamy wiertłem 5mm a później 0.8mm.
Elektrozawór obok zbiornika oleju wspomagania.
Odkręcamy wentyl i  dajemy wąż paliwowy 6mm.
W połowie między listwą wtryskową a elektrozaworem przecinamy wąż i montujemy dyszę.
Przeciągamy go pod autem wzdłuż zasilającego przewodu paliwowego.
Demontujemy tylną kanapę.
Od góry zbiornika, koło wtyczki pompy paliwowej wiercimy i gwintujemy otwór na króciec. Sam króciec wkręcamy na klej do gwintów który uszczelni i zabezpieczy przed odkręceniem.
Żeby ułatwić sobie przeciągnięcie naszego powrót trzeba opuścić zbiornik, to tylko dwie śruby które trzymają obejmy.
Wszystko skręcamy opaskami, sprawdzamy szczelność na każdym złączu i po robocie.