Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena
Jaguar XK 150 S Coupé Bertone
kogutki:
Niedawno temu, przy okazji salonu paryskiego, moglismy zobaczyc wizje studia Bertone na przyszly model "malego"
Jaguara. Prezentowany tam model B99 byl kontrowersyjny, jednak u wielu wzbudzil sentyment do klasycznej linii
Jaguara i pokazal, jak bardzo Bertone czuje sie zwiazany z Jaguarem.
Prace nad Jaguarami w studio Bertone maja tradycje, a dzis przedstawiam niezwykla interpretacje XK 150.
Za projekt nadwozia odpowiadal stylista studia Bertone, Franco Scaglione, inzynier lotniczy oraz projektant, ktory
takze byl odpowiedzialny za prototyp Lamborghini 350 GTV, Alfa Romeo 33 Coupé Stradale albo NSU Prinz Sport
Spider. Takze mial swoj udzial w wersji Coupe Bertone Maserati 3500 GT. I chyba wlasnie ten ostatni model mial
najwiekszy wplyw przy projektowaniu tej wersji XK150. Jeszcze jeden przyklad, jak angielska technika moze
sie pieknie podporzadkowac wloskim wygladem.
Powstaly 3 egzemplarze tego niezwyklego modelu w roku 1957 na podwoziach XK 150 z silnikiem 3.8 S o mocy
220 km co gwarantowalo autu sportowe osiagi. Czerwony jest w posiadaniu holenderskiego kolekcjonera,
ktory obecnie wystawil samochod na sprzedaz. Los pozostalych modeli niestety nie jest znany.
khamsin:
No właśnie...
No właśnie tak wyglądały zawsze projekty włoskich firm stylizacyjnych z lat 50-tych i 60-tych. Dotyczące głównie XK140, XK150 i E-Type'a. Formalnie... nowoczesne i... żalosne! Kompletny brak tego czegoś co stanowi o Jaguara!
W tym egzemplarzu to co rzuca się w oczy to ogromne podobieństwo tyłu do Lancii Flavii Coupe.
red jaguar:
--- Cytat: khamsin w Czerwiec 13, 2011, 01:22:39 am ---Formalnie... nowoczesne i... żalosne!
--- Koniec cytatu ---
Udana stylistyka, wyważone proporcje, rewelacja jak dla mnie, a o gustach się nie dyskutuje :)
Przemek:
Bertone ma swój specyficzny i oryginalny styl. Stylistycznie auto trochę nijakie, choć wygląda nowocześniej niż seria XK. Zdecydowanie wolę XK150 :-tylko
Jedna sztuka jest/była na sprzedaż. Cena 440 000 funtów.
http://www.prewarcar.com/postwarclassic/classifieds/ad52111.html
khamsin:
--- Cytat: red jaguar w Czerwiec 13, 2011, 14:18:37 pm ---
--- Cytat: khamsin w Czerwiec 13, 2011, 01:22:39 am ---Formalnie... nowoczesne i... żalosne!
--- Koniec cytatu ---
Udana stylistyka, wyważone proporcje, rewelacja jak dla mnie, a o gustach się nie dyskutuje :)
--- Koniec cytatu ---
To, że Bertone ma swój specyficzny styl to oczywiste. Nie zmienia to faktu, że są ich stylizacje udane i nie udane.
Oczywiście, że o gustach się nie dyskutuje -ale to oczywiście nieprawda!
No cóż -jak wygląda ten samochód to widzimy. Jak ma się do urody XK150, bądź co bądź dzieła samego Sir Williama Lyons'a też widzimy. Ja piszę wprost -ekstramalnie brzydki samochód. Tył jest poprostu straszny i tak samo straszny jest też w późniejszej Lancii Flavii Coupe choć w niej jest naprawdę ładniejszy. Wyważonych proporcji nie dostrzegam zwłaszcza jeśli spoglądam na tylną szybę. Powtórzę. To była nowoczesna (w tamtej chwili) interpretacja XK150, bardzo włoska ale i bardzo nieudana. Co to znaczy udana stylizacja to popatrzmy na inną "wersję" XK150... a mianowicie na jego nastepcę E-Type -wreszcie to było przecież w tym sensie nowe spojrzenie na serię XK. Czemu Bertone nie zproponowało czegoś tak wizjonerskiego i ładnego? Przypominam -to studium Bertone było przecież taką wizją na przyszłość. Poziom "wizjonerskości" -żałosny! Nie bójmy się ostrych sądów, skoro nie boimy się pluć na X351 to powiedzmy tym bardziej prawdę o tej żałosnej stylizacji i tych szczegółach i smaczkach. Ten skarłowaciały grill XK150-tki wciśnięty w... resztę. Totalny brak pomysłu i... zwyczajnie brzydki. Natomiast jest to wybitna ciekawostka, historycznie cenny samochód i to jest również oczywiste!
A tu jeszcze 2 przykłady pięknych wizji E-Type, made by Bertone i Frua -śliczne dwa E-Type'y, prawda?
Oczywiście tak samo żałosne!
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej