Autor Wątek: evap  (Przeczytany 5125 razy)

jaymz

  • Gość
evap
« dnia: Czerwiec 13, 2011, 13:38:21 pm »
Witam,

Koledzy pomóżcie może już ktoś miał podobny problem.

Co jakiś czas wywala mi "CHECK ENGINE" z błędem P0455, wiem co to za błąd (EVAP LARGE LEAK, czyli po naszemu "duży wyciek w układzie odporowadzania par paliwa"). Kasuję błąd auto jeździ sobie tydzień, czasem miesiąc i dłużej i znowu pojawia się ten sam błąd, najczęściej przy jednostajnej jeździe bez przyspieszania np.: 70-90km/h.

Wkurzyłem sie i ostatnio wziąłem się za prześwietlanie tego całego systemu odprowadzania par paliwa. Z tyłu jest taki zaworek zabudowany w puszcze, który normalnie jest w pozycji "OPEN" odłączyłem go, na stole podłączyłem do 12V i zaworek działa otwiera się i zamyka. Z przodu auta jest kolejny zaworek połączony z podciśnieniem, który też jest sprawny (ten sam test, podłączenie 12V).

Następnie sprawdziłem szczelność całej instalacji EVAPU od zaworka pod maską do zaworka końcowego (najpierw pompką pompując powietrze i patrząc czy trzyma ciśnienie, trzymało bez problemu, potem wpuszczałem dym do układu i też nigdzie nie ulatywał). Zatem wniosek jest taki, że oba zaworki działają, przewody szczelne.

Błąd nadal się pojawia od czasu do czasu przy monotonnej jednostajnej jeździe.

Pomóżcie bo już tracę na to siły ...

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: evap
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 13, 2011, 16:32:05 pm »
Hejka, blad ten sie pokazuje w przypadku niewlasciwej scisnienie w ukladzie. To co sprawdziles bylo bardzo sluszny.
Calkiem mozliwy ze jeden z zaworow po prostu czasem nie zamyka w calosci i wtedy wyskoczy blad, albo gdzies
malutka uszczelka pomalutku pusci cisnienie, co nie odkryjesz domowym sposobem. takze korek benzynowy moze
spowodac problem, od tego zaczyna sie proba napraw: nowy korek.

moryc25

  • Gość
Odp: evap
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 13, 2011, 17:40:23 pm »
Od zbiornika poprowadzony jest przewód odprowadzający opary paliwa. Zakończenie znajduje się w plastikowej puszce (filtr par paliwa - "active carnister") znajdującej się pod prawym przednim nadkołem. Trzeba sprawdzić szczelność przewodów opasek oraz samego filtra par paliwa.

jaymz

  • Gość
Odp: evap
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 13, 2011, 23:09:26 pm »
Koledzy skąd zdobyc nowy korek ? - w serwisie  cena bedzie pewnie kosmiczna ..
W nadkolu z przodu nic nie ma a ten filtr aktywny jest z tylu za zbiornikiem i potem jest taki zawor koncowy,Ktory jest zakonczony takim wylotem. moj jag to 2.5v6  z Usa

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: evap
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2011, 01:28:17 am »
hejka, moze zanim sie martwisz na zapas zadzwon do aso i zapytaj sie o ceny, nie jest tak straszny, zapewniam.
a do tego dla naszych czlonkow udzielaja rabat. jak chcesz zostac czlonkiem klubu wyslij mi pw. ale moze zanim
kupis nowej nakretke sprawdz dokladnie uszczelke na obecnej. powodzenia!

BlackV6

  • Gość
Odp: evap
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 14, 2011, 06:18:57 am »
Kogutki moze rozwiniesz temat czlonka JCP :) z mila checia takze do niego wstapie :) sorry za  :-off

jaymz

  • Gość
Odp: evap
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 14, 2011, 11:53:20 am »
hejka, moze zanim sie martwisz na zapas zadzwon do aso i zapytaj sie o ceny, nie jest tak straszny, zapewniam.
a do tego dla naszych czlonkow udzielaja rabat. jak chcesz zostac czlonkiem klubu wyslij mi pw. ale moze zanim
kupis nowej nakretke sprawdz dokladnie uszczelke na obecnej. powodzenia!

Więc korek wygląda jak najbardziej ok praktycznie jak nowy zero śladu korozji czy "zmurszenia" uszczelki.
Nie wiem co mi jeszcze pozostało chyba zmiana tego korka ale obawiam się, że to nie to ....

Szukanie przyczyny problemu z "wyciekiem" z evapu jest strasznie trudne i upierdliwe ale może to będzie ten korek.


Tajfunek

  • Gość
Odp: evap
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 14, 2011, 13:57:09 pm »
Może to pomoże:



Fuel cap off
Fuel cap seal defective
Fuel tank over filled
EVAP system leak (canister damage, pipework damage)
EVAP Canister purge valve to PCM drive circuit open circuit, short circuit, high resistance
EVAP Canister purge valve power supply circuit open circuit
EVAP Canister purge valve to engine purge pipe damaged / restricted / leaking
EVAP Canister purge valve operating vacuum hose leak / restriction
EVAP Canister purge failure
FTP Sensor not responding to pressure changes (restricted / failure)
Fuel tank leak

jaymz

  • Gość
Odp: evap
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 14, 2011, 15:36:58 pm »
Dzięki,

Ale mam ten screen (łatwo go ściągniąć z netu, niestety to nie za bardzo rozwiązuje problem).
Co może być przyczyną w/g "instrukcji serwisowej" to wiem, ale może ktoś już to przerabiał albo wie co warto sprawdzić przed wywaleniem połowy elementów z auta.

Jak pisałem zawory purge valve sprawdzone - sprawne, układ szczelny (test z dymem). Zamówiłem nowy oryginalny korek wlewu, chociaż mój wygląda dobrze, żadnych śladów korozji czy uszkodzenia gumowych elementów.

Nie ściągałem jeszcze zbiornika ale to sporo zabawy (trzeba rozpiąć wał itd..).

Zobaczę czy pomoże wymiana korka (czekam na paczkę z ASO).