Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Kontrolka ładowania akumulatora
PrzemkoS:
Diody w alternatorze albo regulator napięcia. Może coś z alternatorem (uzwojeniem). Ale obstawiał bym te 2 pierwsze rzeczy. Sprawdź też napięcie na samym alternatorze. Czy niema jakiś spadków napięcie na kablu od alternatora do akumulatora albo w połączaniu alternatora z masą.
Rumcajs:
:-thank Jak sprawdzić tego regulatora napięcia?
moryc25:
Także woltomierzem. Najlepiej na klemach. Odpalasz i obserwujesz cały napięcie przy rożnych obrotach i rożnych
obciążeniach (światła długie, krótkie, przeciwmgłowe przednie i tylne, hamulec, migacze, wycieczki, nadmuch,
szyba tylna - rożne kombinacje). Jak sprawny, to cały czas powinno być pomiędzy 13,5-14,5V.
Nalepiej sobie włączyć woltomierz przed nosem i pojeździć.
Rumcajs:
Przy odpalonym silniku, wyłączone światła, wyłączone nawiewy radio itd. napięcie wynosi 14.28
Przy odpalonym silniku, włączone światła, włączony nawiew i ogrzewanie tylnej szyby, włączone radio, napięcie spada do 12.69
Jakie wnioski?
kogutki:
hejka, a czemu sie tak boisz mechanika-elektryka? to jest proste rzecz, a i tak czeka ci albo wymiana alternatora/
regulatora albo regeneracja alternatora. regulatory w wczesnych modelach 40ki potrafili miec humory, jest to
maly osobny czarny modul (zobacz gdzie ida kable od alternatora). za bardzo nie sprawdisz regulatora, trzeba
mierzyc czy alternator dziala jak nalezy. najlepiej krotka wizyta u zaufanego elektryka i wiesz co jest grany.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej