Autor Wątek: Skrzynka kątowa 3.0  (Przeczytany 2973 razy)

lukaszkluczkowski1992

  • Gość
Skrzynka kątowa 3.0
« dnia: Luty 23, 2017, 12:26:33 pm »
Wita moglby ktos zaznaczyc na rysunku/zdjeciu gdzie wlewa sie olej do skrzynki katowej i gdzie sie go spuszcza? Z tego co wyczytalem 0.6l 75w140 tak ?

Offline S123

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Skrzynka kątowa 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 24, 2017, 07:45:10 am »
Żeby to zrobić pożądanie? Wg procedury jaguara?

W skrócie, odkrecasz flansze z przekładni, wyjmujesz uszczelniacz i olej się wylewa.

Nalewasz korkiem wlewowym po odpowiednim pochyleniu samochodu.

lukaszkluczkowski1992

  • Gość
Odp: Skrzynka kątowa 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 24, 2017, 12:15:45 pm »
wskazany na zdjęciu jest korkiem wlewowym? można to zrobić bez większego rozkrecania samochodu? z kanału ? jestem po wymianie silnika jezdzilem chwile ale zaczela halasowac, jak dopytalem osoby wymieniajacej mi silnik to uwazala, ze tam jest olej ze skrzyni... zrobilem okolo 800km wiec i tak moze juz byc za pozno

lukaszkluczkowski1992

  • Gość
Odp: Skrzynka kątowa 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 27, 2017, 22:30:22 pm »
Sorry za posty pod postem, skrzynka zdążyła się rozsypać, musiałem zaholować auto, mam druga, z innego x type, mógłby udzielić ktoś chociaż krótkiego instruktażu wymiany skrzynki, co trzeba odkręcić aby ją wyjąć i w jakiej kolejności, zalać nową jeszcze przed włożeniem czy dopiero w samochodzie ?

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynka kątowa 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 01, 2017, 04:25:10 am »
1. Wywalasz wał i wydech.
2. zlewasz olej z kontówki.
3. zdejmujesz koło prawe, odkręcasz centralną, wahacz i wyjmujesz połoś (trzeba ją wyszarpnąć za flansze).
4. odkręcasz chyba wspornik od miski, poduszke z mocowaniem.
5. odkręcasz na klucz 13 osłonę kontówki przed ciepłem kata, i taki wsporniczek na 4 śrubki z żeliwa po prawej stronie skrzyni kontowej, jak ci sie nie uda wykręcić jednej śrubki to...
6. ...to wywalasz kolektor dolotowy, (odkręcasz wiązke, odpinasz kabelki ,wode i podciśnienie z tyłu), osłone termiczną za kolektorem, odpinasz przewód drugiej lambdy, osone terniczną kata (albo dziurawisz na 3 śruby) i odkręcasz katalizator.
7. odkręcasz wredną śrubke
8. odkręcasz skrzynie kątową chyba na 4 śruby klucz 15, i wysuwasz ją do prawego boku bo jest na flanszy centrującej (waży ze 20kg), uważasz przy okazji żeby katalizator ci na głowe nie spadł.

Odnośnie tej śrubki na zdjęciu. Tak to śruba wlewowa olej jest na kwadrat 3/8. przepłucz skrzynie benzyną ekstrakcyjną i pooglądaj na korkach ile jest opiłków.
Możliwe że coś przeoczyłem ale tak to chyba wszystko.

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Skrzynka kątowa 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2017, 22:45:09 pm »
Ziutek567 dzięki za opis  :-thank i utwierdzenie mnie w przekonaniu że jestem na dobrej drodze - wywalam dolot aby dostać się do tych śrubek. Jestem zdegustowany nie intuicyjnością tego rozwiązania ...
Mam pytanie. Czy po odkręceniu kontówki od skrzyni automatycznej nie zacznie wylewać się olej z tejże skrzyni?
Półoś wyjąłem i olej się nie leje ale w jednym z opisów na forum polecano zlać olej ze skrzyni. Mi się wydaje że nie trzeba...  :-help

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynka kątowa 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2017, 02:12:35 am »
Powiem ci że po wyjęciu tej kontówki coś tam kapało ale nie jestem przekonany czy to z automatu czy z kontówki bo były identycznego koloru. Jak już będziesz składał kontóweczke to na połączeniu ze skrzynią jest taki duży oring. Staraj sie go nie zgubić ani nie uskubać bo będzie ci ciekło z automatu. O i wszystkie śruby koniecznie na smar bo będziesz płakał i nie przykręca jednej z tych 4 śrubek od tego żeliwnego wspornika bo to nie ma sensu

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Skrzynka kątowa 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2017, 21:14:10 pm »
 :-thank faktycznie coś tam kapnęło ale niewiele. Z jedną śruba od tego żeliwnego walczyłem z 2 godziny - fatalny dostęp. Okazało się że zupełnie niepotrzebnie bo wspornik można wsunąć... otwór okazał się nacięty na zewnątrz i można było wspornik spod śruby wysunąć ...

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynka kątowa 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2017, 01:11:14 am »
ale tak czy siak należało ją troszke poluzować a to nie mała sztuka ;)

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Skrzynka kątowa 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2017, 10:07:08 am »
Nie udało mi się jej poluzować. Spryskałem wszystko penetrantem smarującym i powoli "obruszałem" wspornik po te kilka milimetrów w jedną i drugą. Kiedy już zaczął się ruszać siła ręki to sam zaczął się wysuwać  :)