Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Lakier

<< < (4/5) > >>

KERMIT:
samo lakierowanie trwa 2-3 godziny (mówię o komorze) auto z komory wyjeżdża po okresie (zalezy od lakieru) srednio 4-8 h.

richie:

--- Cytuj ---Ile trwa lakierowanie calego auta ????
--- Koniec cytatu ---

koledze chodzilo raczej o to na ilee trzeba wstawic auto, powiem Ci że to bardzo rużnie, zmiana koloru na całym aucie tak żeby nie było kaszany to koszt ok 8 tysięcy i jakieś 2 tygodnie. Trzeba wszystko wybebeszyć bo komora silnika też jest pod kolor, wyjąć szyby (tu mozna pokusić sie o nowe uszczelki), tapicerka out (i tu też mozna wtedy cos kosmetycznie pogrzebać) itp. Generalnie decydując sie na taki zabieg powinieneś wyeliminować juz wszystkie mankamenty a i profilaktycznie to powymieniać uszczelki, spinki, mocowania to co nadgryzł już ząb czasu, robiąc taki zabieg nie mozna zapomnieć o konserwacji: blachy od środka epoksydem, profile zamknięte, podwozie, wszystko powinno już byc zrobione jednym ciągiem wtedy będziesz miał spokój na kolejnych pare lat z blachą. Inaczej byłoby gdybys chciał tylko odświeżyć lakier na ten sam kolor, wtedy wystarczy tylko po wierzchu i taki zabieg kosztuje max 4-5 tyś. Nie zapominajcie że xj ma naprawdę sporo blachy na sobie. Ja będe niedługo malował całego xjs-a to zdam całą relację.

Mój kolega ma zakład i robił III seriee chyba trzy sztuki nazywają sie auto precyzja Henc i mieszczą sie na ulicy Opłotek niedaleko cmentarza północnego, mi robił 911 i merca W140, koledze robi teraz od podstaw Rovera SD, w zeszłym tygodniu inny znajomy odebrał od niego Mustanga po kompletnej odbudowie także ma trochę obycia z klasykami.

Jakub32:
Generalnie odradzam w polskich warunkach malowanie auta całego, tzn. wraz z wnękami, komora silnika i bagażnika. Niestety fachowców brakuje, a zrobienie tego naprawdę dobrze to przynajmniej pół roku i ponad 10 tys złotych. Dlatego pół roku, aby każdy etap prac zakończył się odczekaniem, zarówno szpachla jak i lakier podkładowy po jakimś czasie siada, a efekty tego przenoszą się na lakier zewnętrzny. Kwestia też oczywiście jak kto widzi efekt lakiernika. Dla jednego auto pomalowane w stodole się podoba, ja mając duże doświadczenie z aerografem, widzę wszystkie wady lakiernicze bardzo szybko.

Yoohas:
To jeszcze ja.

Troszkę doświadczenia mam i powiem o moich spostrzeżeniach.

- jeśli chcesz mieć auto naprawdę rewelacyjnie pomalowane to musisz mieć ok. 30 tys. zł i są w Polsce specjaliści, którzy to zrobią naprawdę dobrze.
- nieprawdą jest, że lakiernik położy lakier gorzej niż w fabryce. Wszystko zależy od ceny i wprawy. Po położeniu kalieru zawsze można wykonać polerowanie i wtedy lakier ma o niebo lepszy połysk i fakturę niż jakikolwiek fabryczny.
- obecnie lakiernicy używają już praktycznie tylko lakierów wodnych. Akrylowe (mówię o jednobarwnych, nie metalik albo perła) kładło się o wiele lepiej. Teraz na wodny trzeba nałożyć bezbrawny.
- pomalowanie auta na taki sam kolor, jak miało fabrycznie nie jest drogie. Za 5 tys. zł można to zrobić naprawdę sensownie. Za ok. 8-9 tys. będziesz miał taki efekt, że powinno Ci się podobać.
- ja rozumiem dlaczego niektórzy chcą malować auto warte 5 tys. zł i wydać na lakier drugie tyle. Sam tak zrobiłem - poza wartością jest coś takiego jak wartość sentymentalna :)

jagmaniac:
hej, na tabliczce znamionowej rozumiem ze sa kody lakierow, gdzies jest dekoder tych kodow do nazw wlasnych?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej