Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?

<< < (2/4) > >>

pabllo30dfx:
mam ten sam problem
świeci ANTI LOCK
kiepskie hamowanie i pedał raz twardy raz miękki, kompresor elektryczny raz śpiewa raz nie, sprawdzałem go poza samochodem i działa, sterownik ABS sprawny, czujniki ABS sprawne

pomocy nie wiem gdzie szukać

MrDaimler:
sugerowałbym akumulator cisnienia. miałem kiedys podobny problem. po wymianie problem ustąpił.

Jaguar XJ6:
Przekręć kluczyk w pozycje zapłon ( najlepiej z otwarta maską , żebyś słyszał prace pompki dobijającej ) . Zaczekaj aż pompa dobijająca napełni akumulator ciśnienia ( taka czarna gruszka jak w cytrynach ) . Gdy buczenie ustanie naciśnij parę razy pedał hamulca do końca , jeśli od razu po pierwszym wciśnięciu załączy się pompa i zacznie dobijać ciśnienie , to  na 99%  akumulator do wymiany . Sprawny akumulator powinien do 3-4 pełnych naciśnięć spokojnie wytrzymać zanim zacznie go pompa dobijać . Ten 1 % , to prawdopodobieństwo wycieku płynu hamulcowego np. z uszczelnień w zacisku ( co tez skutkuje spadkami ciśnienia i kontrolką ANTI LOCK  .

Demo:
Teraz i mi sie zaczelo dziac to samo, za kazdym razem jak wciskam hamulec to pojawia sie czerwona kontrolka z wykrzyknikiem, jak odejme noge z hamulca to znika. Na zaplonie po kazdorazowym drugim nacisnieciu hamulca akumulator cisnienia zaczyna sie ladowac, po odpaleniu znow wciskam ile razy chce hamulec i trzyma cisnienie jak trzeba. Wychodziloby ze akumulator cisnienia do wymiany. Czytalem o tym jak niektorzy koledzy regenerowali ten akumulator lub kupywali inna kule i nabijali na nowo. Regeneracja wchodzilaby w gre tylko pytanie czy kazdy akumulator sie do tego nadaje. Kolejna rzecz, mam mozliwosc podmianki akumulatora cisnienia od XJ40 znajomego, wtedy mialbym pewnosc tylko pytanie czy wystarczy zwyczajnie odkrecic ten akumulator czy trzeba zastosowac jakas procedure co by sobie i autu krzywdy nie zrobic ?

wtom:
przechodziłem to niedawno  ;D. akumulator masz do wymiany. nie musisz kupować oryginału za 1200zł lub regenerować (nikt nie chce tego robić, za duże ryzyko bo konstrukcja gruchy nie przewiduje zaworu, a wszelka rzeźba przy 200bar to  :-nuts). pasuje 1do 1 akumluator od Range Rovera P38  :P. nowy kosztuje 500zł, ma nieco większą pojemność ->0,3l, jaguara 0,25l, parametry te same, mieści się bez problemu, jedyne co to trzeba nałożyć kawałek obciętego gumowego wężyka na śrubę mocującą pompę, bo przy dużych drganiach mógłby obijać się. rachunek jest prosty 500zł za nowy a nie 1200  :-clap. teraz pompa załącza się po 7 naciśnięciu hamulca a wykrzynik dopiero gdzieś po 25 naciśnięciach szybkich hamulca.
procedura:
szmata wokół gruchy, na wył. zapłonie depczesz ze 30 razy hamulcem aby zrzucić ciśnienie w układzie. odkręcasz gruchę trzymając francuzem pompę (inaczej wyrwiesz poduchy mocowania a grucha i tak nie puści  ;D). zakładasz nowy i odpowietrzasz układ zgodnie z procedurą odpowietrzania. generalnie dużo powietrza się nie dostaje ale jednak...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej