Autor Wątek: Lewarek Jaga  (Przeczytany 2895 razy)

JOCOL

  • Gość
Lewarek Jaga
« dnia: Październik 11, 2008, 21:02:43 pm »
Witam. Mam Jaga od nie dawna. Jest to XJ40 XJ6 3,6 z roku 1987. Wszystko chodzi ok. Mam pytanie dotyczące lewarka biegów. R-D wiadomo. Jest też :-wstyd D lewe,  a potem 2 i 3. Nigdy tego nie używałem. I też ważne pytanie czy w czasie jazdy mogę przejść na D lewe lub 2 czy 3. Czym się różni D lewe od prawego. Kiedy będzie najmniej spalał ? :-wstyd

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Lewarek Jaga
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2008, 21:13:14 pm »
witaj jocol,

tak jak w kazdym automacie, skrzynia uzywa pod poz "D" wszystkich biegow i to jest normalny tryb,
w ktorym auto "najmniej" spali.

jezeli wlaczysz "3" to skrzynia uzywa tylko pierwszy 3 biegow a pod "2" tylko jedynka oraz dwojka.
to uzywasz jak np ciagniesz ciezkie przyciepy albo jak pokonasz gory wiec jezeli nie chcesz iz
silnik pracuje przy zbyt niskich obrotow. takze do uzywanie "hamolcowanie przez silnik" mozesz
tego uzywac, tak w manualu.

lewy "D" od prawy "D" sie nie rozni w jagu, po prostu po prawy strone masz tryb normalny a wlaczasz
na lewy jak nie chcesz uzywac wysokich biegow.

tomz

  • Gość
Odp: Lewarek Jaga
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2008, 21:41:26 pm »
o ile mi wiadomo, można zmienić z D na 3 lub 2 wczasie jazdy, ale z rązsądkiem
to znaczy raczej nie zmieniaj na 2 przy 200 km/h :D

JOCOL

  • Gość
Odp: Lewarek Jaga
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 12, 2008, 08:23:27 am »
Wielkie dzięki. Znowu wiem trochę więcej . Pozdrawiam  :)