Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena

C-X75 trafi do produkcji

(1/4) > >>

micky:
Jaguar zapowiada wypuszczenie na rynek benzynowo-elektrycznej hybrydy na bazie modelu C-X75.

W Wielkiej Brytanii samochód ma kosztować 700 tysięcy funtów. Przewidziano budowę zaledwie 250 egzemplarzy, które powstaną we współpracy z zespołem Formuły 1, Williams F1.

C-X75 z gazowym napędem był pokazywany w październiku na paryskim salonie samochodowym. Ma ultra-lekką konstrukcję, elektryczne silniki mają dać mu nadzwyczajne przyspieszenie.

Na wyłącznie elektrycznym napędzie będzie w stanie pokonać 50 kilometrów, ale posiadać też będzie silnik spalinowy. Ma być zdolny do osiągania prędkości powyżej 300 kilometrów na godzinę. Jednak jego emisja poniżej 100 g CO2 na kilometr będzie jedną z najniższych w branży motoryzacyjnej.

Pojazd ma stać się flagową konstrukcją, która pozwoli firmie prezentować się jako producent zaawansowanych technologicznie pojazdów.

- Ludzie oczekują, że Jaguar będzie innowacyjny - mówi dyrektor tej marki Adrian Hallmark.

- Jest jasne uzasadnienie biznesowe dla tego ekskluzywnego modelu - dodał, nie kryjąc, że chodzi o uzyskanie rozgłosu wokół marki.

W marcu Jaguar Land Rover ogłosił zamiar wprowadzenia 40 "znacząco nowych produktów" w ciągu najbliższych pięciu lat, co ma być wspierane planem inwestycyjnym wartości 5 miliardów funtów.


Przemek:
Wspaniale  :-za

Projekt przypomina mi 918 Spyder. Nastała jakaś dziwna moda na ekologiczne supersamochody.

Auto ma zostać zaprezentowane w "late 2013" i produkowane do 2015. Więcej informacji pojawi się pierwszego września.

Pocoyo:
 :-za :-za

kogutki:
http://www.youtube.com/watch?v=HDCJ_dHVNko

khamsin:
To jest przełom, z klasyczną hybrydą jak się dziś proponuje nie ma praktycznie nic wspólnego (bo jedynie teoretycznie) i mnie podoba się to, że Jaguar nadal ma w świecie motoryzacji coś przełomowego do zaproponowania jak to bywało niegdyś w historii tej marki.
Zapominamy bowiem, że Jaguar już dał światu zaawansowana technologię samonośnej karoserii aluminiowej w przeciwieństwie do Audi a teraz tak zaawansowana hybryda! Co prawda sama idea (poza użyciem turbin gazowych) nie jest w ogóle nowa ale w praktyce... wobec aktualnie lansowanych rozwiązań jest rewolucyjna.

Jeszcze te 15 lat temu nie bardzo wierzyłem, szczerze pisząc, że na polu nowych technologii Jaguar kiedykolwiek dogoni takich gigantów jak Mercedes czy BMW czy Audi -jeśli ograniczymy się do bezpośredniej konkurencji. A tu proszę! Fakt... to wszystko dzieki temu, że Ford został właścicielem i dlatego nie można moim zdaniem płakać, że były takie Jaguary jak X-Type bo... inaczej pewnie nic by już nie było...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej