Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena
JLR buduje nowa fabryke silnikow
kogutki:
Jak donosi The Telegraf, JLR planuje budowac nowa fabryke silnikow.
Nowa fabryka ma dac ponad 1000 miejsc pracy. JLR przyglada sie już potencjalnym lokalizacjom, w gre wchodza
Wolverhampton albo Walia oraz nieznana lokalizacja w Indiach.
Najprawdopodobniej fabryka powstaje w Wolverhampton w nowym parku przymoslowym I54, niecale 70 km
od Coventry.
khamsin:
Nie wiem jak jest teraz ale chyba nadal wszystkie silniki V8 (AJ-V8 GEM 3) dla Jaguara i LR są produkowane w fabryce Forda w Bridgend jak od początku kariery AJ26. Więc pewnie kończy się jakiś limit czasowy określony umową na możliwość budowania tam silników i Jaguar musi powoli zadbać o własne miejsce produkcji. Nie wiem ale przypuszczam, że maszyny i oprzyrządowanie Ford przekaże, Jaguar musi tylko zbudować hale...
kogutki:
o ile sie orientuje, to przez duzego pobytu na jagow ford ma wielki problem z dostarczeniem odpowiednia ilosci
silnikow. prawda jest, ze w tej chwili silniki benzynowy pochodza z forda, najwyszy czas ze jaguar wraca do
wlasnej produkcji silnikow. to wszystko ku dobrze, jeszcze 2 lata temu nikt nie pomyslal, ze zamiast zamkniecie
fabryk, o ktorej sie mowilo, jaguar bedzie budowal nowe. oznacza to wylacznie, ze kot jest na dobrej drodze.
khamsin:
Silnik V8 jest własnym silnikiem Jaguara i w tym sensie nie pochodzi od Forda :) jak wszystkie V6-tki, czy benzynowe czy diesle. Natomiast V8 jest produkowany u Forda. Wcześniej, kiedy Jag należał do tego koncernu to nie było sprawy a teraz... Myślę, że to nie tylko kwestia popytu. Uważam, że jak Ford sprzedawał JLR dla TATA to dał tylko określony limit na korzystanie z fabryki silników Forda i czas ten powoli upływa. To normalna praktyka, kiedy firmy się rozstają (z reguły niezbyt przyjaźnie) to pragną też rozdzielić się zupełnie a nie zawsze ze wzgledu na powiązania kooperacyjne jest to od razu możliwe i wtedy silniejszy daje jakiś czas aby ten słabszy mógł sobie coś zorganizować. Pamiętasz jak SEAT oderwał się od Fiata to miał ze 3 lata na wymianę silników na własne i zgłosił się do Porsche aby te nowe jednostki opracował i tak pojawiły się te 1.2 i 1.5. No a potem kupił ich VW :).
No ale co tej sytuacji z Jaguarem moge się mylić.
kogutki:
masz racje, konstrukca jest Jaguarowska i prawo nalezy do JLR, jednak sa produkowany obecnie w fabryce forda.
natomiast silniki diesla nie pochodza od forda jak "stary" jednostki V6, tylko od PSA.
nie znamy tajemnicy handlowa i umow na dostarczenie czesci, ale pewnie masz racje. poki co bylo najlatwiejszy
aby dalej kupic silnikow od bylego "starszego brata" i Tata raczej nie planowal to zmieniec, bo jakosciowo chyba
nie maja problemow.
to, ze silniki sa produkowany przez innego zakladu w koncernie jest kompletnie normalnie na calym swiecie.
w tychach jest fybraka silnikow diesel Isuzu, ktory wylacznie produkuje silnikow na potrzeby europiejskiego
Opla, te silniki trafiaja do gliwic, do angli i do niemiec. kazdy ma swoja dzialke.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej