Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Napęd 4x4 - szczegóły
ziutek567:
Te dwa wałki są właśnie do przenoszenia momentu do kontóweczki, jakby to było wykonane poprzez półoś to miałbyś sytuacje jak w golfie mk2 country gdzie niby był napęd na 4 koła, ale po podniesieniu koła jednak go nie było. Olej sie wylewa i będzie sie wylewał bo to olej z automatu, kontówka ma w sobie simmeringi na tę ewentualność. Do wymiany oleju jest korek spustowy na dole i wlewowy na górze. Jak sobie wyjąłeś kontóweczke to wylej z niej oliwe, nalej benzyny ekstrakcyjnej, przepłucz, pokręć wałkiem, wylej i zostaw do odparowania, potem zalej przez korek 0,7 Finlandii i umiejętnie wkładaj ;)
voitec:
Tak, wiem, że gdyby był napęd tyłu z półosi, to byłby mało skuteczny. Zastanawiałem się tylko, czemu dwa wielokliny, ale to chyba trzeba by przeanalizować co się dzieje w kątówce.
Dzięki za potwierdzenie, że to był olej ze skrzyni biegów. Wymiana w niej nie jest kłopotliwa, więc to zrobię (wiadomo - trzeba wiedzieć czym kręcić, żeby wsteczny przetrwał :-)).
Czytałem też coś, na temat simmerringu na łączeniu skrzyni z kątówką. Faktycznie jest tam coś na co trzeba uważać? Bo chyba faktycznie najlepszy sposób na wymianę oleju w kątówce to jej wyjęcie.
ziutek567:
Na styku kontówki ze skrzynią jest O-ring dosyć sporej średnicy, już nawet nie pamiętam jakiej, ale jak masz dirko z elringa czy innego Reinza, to po posmarowaniu też uszczelni. Simmeringi są w kontówce ale w środku i żeby je wymienić trzeba kontówke rozpruć. Ze wkładaniem dużej filozofii nie ma bo te wałki przy zazębianiu będą cie prowadzić, tylko skręcać należało by równomiernie żeby przez przypadek aluminium nie skrobnąć
greenhunter911:
Możecie mi powiedzieć czy mając rocznik 2001 i napęd 4x4, który już "stuka", mogę założyć skrzynkę rozdzielczą od rocznika 2006 i będzie ok?
ziutek567:
W późniejszym Xksie napęd był korygowany za pomocą ESP
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej