Dział Techniczny > XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96)

brak mocy

<< < (3/4) > >>

mariusz100:
u mnie wskaznik pokazuje w poziomie
 na dole jest c po srodku jest n u gory h
 
u mnie jest na 30% pomiedzy C a N czyli chyba za niska moim zdaniem powinna byc na natural?

mariusz100:
wymienilem kopulke i palec i nic >:(
wczoraj posprawdzalismy cewki i wzmacniacze ,ponc sa ok.
chlopaki z warsztatu stwierdzili ze moze kompresja ,

dzis zaczalem zprawdzac cisnienie i jak narazie (po sprawdzeniu 9)jest chyba ok.
jedna strona pokazuje 14-14.2
a druga 15 a jeden 15.5
czy to nie za duzo?

i jeszcze jedno nie jestem pewien czy pare kabli nie bylo zamienionych stronami(i to raczej byla by przyczyna ;D)

jutro skoncze sprawdzac reszte cylindrow i poskladam wszystko i sie okaze

mariusz100:
pozyczylem od kolegi drugi cisnienieniomierz pokazuje cisnienie od 12 do 13
dwa kable byly pomylone ,poskladalem i jest lepiej ale jeszcze na ciskich obrotach slabo sie zbiera
jak wcisne gaz do oporu to tak jakby cos go trzmalo dopiero po 3000 jest duzo lepiej
nie wiem o co juz chodzi, mechanik kompurera nie podpina bo czegos tam nie ma
powiedzial ze zaplon jest elrktroniczny i nie trzeba go ustawiac,

czy to prawda?
pozdrawiam

richie:
Z kompresją to jest właściwie ok, miernik powinien być wkręcany a nie przykładany, przepustnice otwarte. Pytanie jest jeszcze czy sprawdzasz na zimnym czy ciepłym motorze?

Ostanią rzeczą jaka przychodzi mi do głowy to TPS (throtle Position Sensor) Miałem gdzieś opisana procedurę diagnostyki i ustawiania TPS-a, poszukam i postaram się zamieścić, problem polega na tym że praktycznie co roku były inne wartości do ustawienia i inne kolory kablii ale kiedyś JerryJag mi to fajnie wszystko opisał tylko musze tego maila znaleść.

Komputera który by zdiagnozował v12 z 90 roku to w Polsce chyba nie ma, w modelach po lifcie błady wyświetlają się same na kompie ale przed liftem to tylko ta serwisowa lodówka jaguara to czytała - chyba??????

richie:
ok udało mi sie znaleźć ten opis i zamieszczam go w całości, u mnie trochę inaczej było z kablami ale metodą prób i błędów poradzisz sobie:

do ustawienia przepustnicy pota jest specjalne narzedzie z trzema diodami jesli jest dioda zielona pot jest w perfekt ustawieniu(dwie pozostale czerwone) numer narzędzia
Lukas#60973067 czasami mozna dostać na Ebay chce zrobić parę kopi tych narządzi bo jest to jedno z Lepszych przyrządów do ustawiania potu w V12
Jak pot Działa .doprowadzone sa do niego 3 przewody (5)
 dwa razem Yk-zolto rozowe przechodzące na stronę pot na zielony
 dwa razem zolto czarne przechodzące na zolty
 i jeden zolto Biały przechodzący w czerwony ,jest to przewód ktory pokazuje referencje do ECU wszystkie przewody wychodzą z ECU
 do zolto rozowego dochodzi 5 V a do zolto czarny -masa
ustawia sie pot na wyłączonym kluczyku pozycja II ale silnik nie pracuje . referencje od pota to podczas przepustnicy zamkniętej powinno byc 0.58-0.62 V
 przy pełnym otwarciu okolo 4.5V (sprawdz czy nie ma otwarcia podczas przesuwania z pozycji 0 na pelne otwarcie przepustnicy
Możesz nakuc przewod referencyjny aby to sprawdzic (nie lubię tego robic bo niszczy sie izolacje ale jak trzeba )
 przy regulacji sprawdz scruby montujące pot czasami robia wglebienia i trzeba dac male podkładki bo pot wróci do tego samego miejsca

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej