Autor Wątek: Hamulce do X'a  (Przeczytany 6385 razy)

poTURBOwani

  • Gość
Odp: Hamulce do X'a
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 06, 2011, 01:20:55 am »
Witam :)
Jesli chodzi o klocki EBC Yellow Stuff to sa to klocki dosc mocno sportowe, przez co zimne na pewno beda hamowaly duzo slabiej niz fabryczne... I o tym trzeba poprostu pamietac. Ruszajac rano z domu czy po postoju trzeba poprostu pare razy dosc mocno zahamowac lub nawet jechac z wcisnietym hamulcem powoli, tak aby zlapaly odpowiednia temperature pracy.
Ale jesli tutaj kolega pisze ze zestaw tarcz i klockow hamuje az tak zle to raczej bym obstawial ze to moze poprostu swiezo po wymianie i jeszcze sie nie dotarly. Pierwsza warstwa klockow jest bardzo sliska i musi sie wytrzec. Podobnie jest z tarczami ktore tez na poczatku bardzo slabo hamuja. Po jakies 200km powinno juz byc ok.
Ale polaczenie EBC Turbo Groove (nawiercane i nacinane) z Green lub Yellow Staff to najlepsze rozwiazanie :) Wiec jak najbardziej polecam.
A tak dla informacji, tarcze EBC Ultimax, czyli nacinane w kolorze czarnym (pozniej kolor sie zdziera w miejscu tarcia klockow) to sa poprostu troche lepsze odpowiedniki tarcz Standard, ktore przy tym duzo lepiej wygladaja. Natomiast polecam porownanie cen nawet tarcz Standard z zamiennikami jak Ferodo, Brembo itp. bo ceny sa naprawde swietne nawet jak ktos poszukuje poprostu normalnych tarcz.

Pozdrawiam

Rob_W

  • Gość
Odp: Hamulce do X'a
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 06, 2011, 07:54:35 am »
Czyli które klocki byłyby najlepsze do zarówno do codziennej miejskiej jazdy jak i pewnego hamowania na szybkich odcinkach zakładając, że mam standardowe tarcze? Green czy Red stuff?   

poTURBOwani

  • Gość
Odp: Hamulce do X'a
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 06, 2011, 09:55:37 am »
Zdecydowanie Green Stuff. To sa poprostu ulepszone normalne klocki, w sam raz do zastosowan na ulicy.
Tutaj jest wykres z temperatura pracy i cechami kazdego modelu:


Jeszcze warto zwrocic uwage na moc, Green Stuff sa zalecane dla samochodow do 200KM wiec przy mocy znacznie wyzszej od 200KM jednak lepiej wziac Red Stuff, ze wzgledu na temperatury pracy.

Rob_W

  • Gość
Odp: Hamulce do X'a
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 06, 2011, 10:34:11 am »
Super porównanie, ale ciągle zastanawia mnie ta "granica" 200KM - mimo wszystko które były by lepsze na tył do sedana z napędem na 4 koła i o mocy 240KM? Tarcze na razie mam standardowe, ale pewnie w przyszłym roku będę musiał zmienić - jak wtedy będzie wyglądała kwestia doboru także klocków na przód - czy powinny być takie same czy nieco bardziej miękkie?

poTURBOwani

  • Gość
Odp: Hamulce do X'a
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 06, 2011, 14:03:12 pm »
To skoro w przyszlym roku i tak maja byc zmieniane tarcze to do tego czasu zdarzysz zjechac te klocki :) A i tak do nowych tarcz zaklada sie nowe klocki.
Tak wiec teraz polecam Green Stuff, a pozniej do nowych tarcz zalozyc Red Stuff, wtedy sam zobaczysz roznice :)

Rob_W

  • Gość
Odp: Hamulce do X'a
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 06, 2011, 14:38:28 pm »
To aż tak szybko się ścierają? Jaka jest ich średnia wytrzymałość (w tyś. km)? :-)

poTURBOwani

  • Gość
Odp: Hamulce do X'a
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 06, 2011, 15:43:22 pm »
scierac to sie wyjatkowo szybko nie scieraja, scieranie maja troche wieksze niz standardowe klocki. Wiec te 10-20tys km powinny przejechac jak sie jezdzi normalnie. Wiadomo, kazde klocki da sie zalatwic podczas jednego dnia na torze :)