Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJ40 4.0 tryb awaryjny skrzyni, lokalizacja sterownika skrzyni i schemat elekt.

<< < (2/2)

e_gregor:
Dzięki bardzo. Łudzę się, że to może być detektor położenia wybieraka. Kontrolka od Drive świeci się bardzo słabo a od Neutrala prawie nigdy. Więc coś gdzieś nie łączy lub jest zalane. Mam nadzieje, że sterownik przez to widzi nieprawidłowe sygnały położenia dźwigni i przechodzi w tryb awaryjny.

Sprawdziłem tez potencjometr przepustnicy. Na angielskojęzycznych stronach znalazłem info, że czasem on powoduje awarię pomimo braku błędu kompa silnika. Może tak być, gdyż czujnik TPS to tak na prawdę dwa potencjometry - jeden dla skrzyni a drugi dla silnika. Pomierzyłem potencjometry na złączce TPS i jest ok ale chcę się upewnić, że sygnał dochodzi do złącza kompa skrzyni. Wieczorem się za to zabiorę i napiszę czego się dowiedziałem.

e_gregor:
Problem rozwiązany. Wielkie dzięki za schematy. Niestety u mnie jest inny sterownik i instalacja mocno się różni.

Moduł dekodera to u mnie: DBC10025 - to akurat zgodne ze schematem
Moduł sterownika u mnie: DBC5598

Winny był... przekaźnik. Dawał 4,2V zamiast 12. Dziwna sprawa. Jak próbowałem zewrzeć stykami zasilacz labolatoryjny to płynęło tylko 200mA przy 12V na stykach.

Inna usterka to urwane luty w module dekodera - dlatego nie świeciła mi kontrolka N

Daimler six X300:
Witam wszystkich.Jestem szczesliwym posiadaczem Daimlera Six 4.0 Long 97rok i mam aktualny problem chyba ze skrzynia jedzie do 80km h i stop i tak sie kula chyba nie wchodzi 4bieg.Od startu np przy uzyciu kick down idzie zbiera sie do 120 km h potem stop i spada do 80km h i nic gaz w podloge nie jedzie.Kontrolka zadna sie nie pali odrazu pisze olej ok czysty z poziomem lecz nie wymieniany.Robilem reset odlaczylem na cala noc aku i nic inna opcje odlaczalem plus i minus a klemy razem stykalem na 15minut i nic.szukam rady pomocy.pozdrawiam Janusz

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej