Witam, tu opisałem troszkę mój samochód:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,23361.0.html teraz chciałbym prosić o pomoc w kwestiach technicznych.
Z założenia, samochód nie osiąga swojej pełnej mocy. W trakcie jazdy, owszem pracuje w pełnym zakresie obrotów, normalnie zmienia biegi, przy wciśnięciu gazu ciągnie do najwyższych obrotów itd. Jednak przyspiesza kiepsko, nawet bardzo i pali nienaturalnie dużo.
Dodatkowe objawy:
-Gdy jest zimny zdarzają mu się falować obroty. Nie zawsze, ale bywa, że sam z siebie wkręci się na 3000/min. Dopiero delikatne muśnięcie pedału gazu sprawia, że spada do normalnych obrotów na biegu jałowym. "Normalnych". To znaczy poniżej tysiąca, 800-900.
-Przy ciepłym silniku, na postoju, nie w trakcie jazdy zdarza się trząść silnikiem. Drgania przenoszą się na całą budę. Ale to nie jest norma. Bywa czasami
-Wskaźnik ciśnienia oleju, przy niskich obrotach pokazuje czerwoną skalę. Też nie zawsze, czasami jest całkiem w normie. Przy wysokich żadnego problemu. Niskie w tym przypadku to do około 1500.
-Przy wysiadaniu z samochodu, gorący podmuch na kostki. Kierunek katalizator. Wydaje się być nadmiernie nagrzany. Faluje wokół gorące powietrze, strzela gorący metal. Gdy pracował chwilę w nocy (4-7minut), był rozgrzany do czerwoności. Dosłownie.
Co ważne... jest to wersja "amerykańska", więc nie wiem jak różni się sprawa czytania błędów i jakie są ewentualne różnice konstrukcyjne, poza detalami wizualnymi.
Mam mechanika, który obiecał się podjąć zabawy. Nie ukrywam jednak, że chętnie choć część rzeczy ruszyłbym sam, tak by mechanika ewentualnie nakierować na problem. Liczę na pomoc, co ugryźć jako pierwsze Pozdrawiam...