Miałem podobny problem w XJ z 2005 roku i to tylko przy jednym lusterku. Degradacji ulegała konstrukcja nośna lusterka wykonana z jakiegoś stopu lekkiego (aluminium/glin). Zjawisko to (dla mnie niezrozumiałe) występowało tylko przy lewym zewnętrzynym lusterku. Uważam, że należy odkręcić lusterko, oczyścić wew. konstrukcje i zabezpieczyć przed czynnikami zewnętrznymi (np lakierem). Myśle, że to czynniki zewnętrzne (np aktywna piana, szampom, lub sól i wilgoć) są czynnikami destrukcyjnymi. Może jeszcze jakaś różnica potencjałów elektrycznych jest powodem przyśpieszonego niszczenia stopu lekkiego. U mnie proces zaszedł tak daleko, że konstrukcja została pozbawiona jednej szpilki mocującej i lusterko zaczęło nieco odstawać od drzwi. Więc albo szybka konserwacja albo wymiana na nowe.
Może jakiś inżynier materiałoznawca wypowie się dlaczego występuje ten proces i czym jest powodowany. jakby nie było metal zamienia się w miękkie szare "trociny".