Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Nie pali na jeden gar!!!!

(1/2) > >>

dani:
Witam wszystkich Jagusiów
Mam problem z moja 'nową" xj6 4,2 L z '85 r. jaguś nie spala mi mieszanki na 4 garze. Po sprawdzeniu przewodów i wtrysków doszedłem iż nie ma tam cisnienia. I tu zaczyna się mój dramat gdyż nie wiem czy rozbierać dalej czy raczej udać się do "specjalisty". Może ktoś miał podobny przypadek i bedzie mi mógł służyć poradą??? Bo łezka mi się kręci jak mam jeździć na 5 cylinderkach :( z góry dziękuje za pomoc...
dani

Nemys:
Nie masz ciśnienia na cylindrze ?, czy na wtrysku ?

Jak cylinder. To zmierz na ciepłym . Później próbę olejową na ten cylinder i sprawdź co wyjdzie.
Pomierz na każdym ciśnienie. Powinieneś mieć 135 - 150 psi  (10 Bar). Tak jest w knidze dla tego rocznika.

Próba olejowa da ci info w temacie pierścionków. A jak nie to, i inne cylindry trzymają. To sprawdziłbym od razu luzy zaworowe. Nie wiem jak u ciebie, ale mój jak go kupiłem na jednym z cylindrów praktycznie nie miał luzu :(. Ustawia się je dosyć łatwo, trzeba mieć tylko podkładki do regulacji.

Jak wtrysk nie tryska. To jaki ma kolor obudowa wtryskiwacza ? Tutaj możesz podmienić z innym i sprawdzić powód wtrysk/elektryka

Ważne. To jest L-Jetronik. Wtryski nie są zamienne z LE-Jetronikiem i innymi


dani:
Troszke zle się wyraziłem wczoraj - Emocje spowodowane mruczeniem kotka :(((

Nie ma oczywiście ciśnienia na czwartym cylindrze - w pozostałych jest prawidłowe. Podejrzewam zawór??? Nie rozbierałem jeszcze silnika w którym wałek rozrządu jest w głowicy i troszke mnie to przeraża gdyż nie wiem od czego mam zacząć ...

xjs:
Współczuje.

Nemys:
Po 1. Czy masz jakąkolwiek książke do niego. Chodzi mi o księgę napraw.
Jak znasz angielski to Jag-Lovers.com i wertujesz wątki na forum. Jest tam dużo technicznych tematów.


Co do samej rozbiórki silnika to rozumiem, że narazie zdejmujesz głowicę.
Jeżeli tak, to nie jest jeszcze źle. Tak już oglądałem jak to jest w aucie i widzę, że zdejmiesz bez odkręcania kolektorów od głowicy.
Bardzo ważne. Zdejmij pokrywy zaworów. Jak to zrobisz to musisz odkręcić wałki rozrządu od zębatek napędzających wałki. Żadnego rozpinania łańcucha. Nie wiedziałem tego kiedyś i na szybko rozpiołem łańcuch w silniku na części. Zresztą akurat mam troszke rozebrane auto, to zrobię foto i opiszę co masz odkręcić.
Z tyłu masz przewody olejowe doprowadzające olej do głowicy (do odkręcenia).


Jak tylko zaworki to luzik. Nie jest to tragedia. Zawory kupisz, złożysz, dotrzesz i jeździsz.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej