Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Silnik przerywa powyżej 2000 obr - przy stałym gazie

(1/3) > >>

Yoohas:
Witam. Pisałem już kiedyś ale do dziś nie znalazłem rozwiązania.

Objaw jest następujący - jak jadę równo trzymając prędkość i obroty są powyżej 2000 (taki sam efekt można wywołać na postoju - przytrzymuję gaz, obroty powyżej 2000 i nagle silnikiem zaczyna rzucać jakby nie palił na wszystkich cylindrach) to samochodem strasznie szarpie.

Samochód: Daimler XJ40 4,0 222 KM, automat, 1993 r.

Mam trochę głośny rozrząd (mimo wymiany górnego napinacz). Ponadto przy odpalaniu leci mały obłoczek niebieski z rur wydechowych.

Co udało mi się sprawdzić:

- podmieniłem z innego auta ECU, przepustnicę, przepływomierz.
- wsadziłem noą kopułkę, palec, przewody wysokiego napięcia, cewkę, wzmacniacz iskry, czujnik położenia wału.
- sprawdziłem wydech - jest w idealnym stanie

Jedyne, co mi jeszcze chodzi po głowie to:
- pompa paliwa
- wtryskiwacze
- lewe powietrze w dolocie

Problem jest o tyle dziwny, że jak dam mojemu kocurowi ognia - pedał w podłodze to równo idzie jak burza. Jak puszczę gaz to też dobrze pracuje. Tylko przy tsałej prędkości są te fatalne objawy.

Cały napęd też wykluczyłem - skrzynia ok, wał ok, most wymieniony.

Czekam z niecierpliwością na sugestie bo jeśli tego nie zrobię to będę musiał się rozstać z kocurem (bo nawet nie chce mi się w nic inwestować skoro nie ma jazdy).

Pozdrawiam.

Yoohas:
Auto ma 161 tys. przebiegu.

Oleju konsumuje niewielkie ilości - pomiędzy wymianami nie dolewam.

Katalizatory raczej sprawne - spokojnie rozpędzam się powyżej 180 km/h.

jarek-jerryjag:
To dziwne objawy . czy nie masz ( engine light ) światła. jeśli nie to problem z benzyna , ciśnienie ?
Jak podpinam ciśnieniomierz benzyny jak również czytnik iskry zapłonu oraz lampę-diodę światła wtryskiwana i jadę na test.
obserwuje co pierwsze przestaje działać  podczas "przerywania"
czy objawy zaczęły sie po wymianie czegoś , jakieś części ?

Yoohas:
Mam 2 nowe tropy:

- regulacja luzów zaworowych
- sprawdzenie, czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony.

Czy którakolwiek z wymienionych usterek może wywołać takie przerywanie silnika?

Stawiałbym na to, że przeskoczył mi trochę rozrząd i stąd takie szarpanie......

Yoohas:
Słuchajcie - sprawa naprawiona :) :) :)

Pan Ryszard z ulicy Pustelnickiej jest niezawodny. Pogmerał, pomieszałi po godzinie wyjechałem "brand new" - zupełnie innym samochodem. Reakcja na gaz - rewelacyjna, przyspieszenie - rewelacyjne. Jak zmienia biegi to muszę patrzeć na obrotomierz bo inaczej bym się nie zorientował.

Aż tak bardzo mi się lżej na sercu zrobiło, że dziś z rana zamówiłem ręcznie wykonywaną drewnianą gałkę zmiany biegów. Będzie za tydzień. Z drewna brzozowego.


Ach, życie jest piękne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej